Ervaringen kopen in Duitsland?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:09

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Topicstarter
Heel klein schopje :)

Maar ik ga misschien hetzelfde doen, vaatwasser hier in NL kost €599+€25 bezorgkosten. In Duitsland kost mij dat apparaat €465+€64. Scheelt dus €624-€529=€95 (15% minder dan in NL)

Even ervan uitgaande dat zo'n ding net zo goed zonder schade getransporteerd kan worden van Dld->NL als vanaf Zwolle (Wehkamp idd) naar mijn huis, wat zouden redenen zijn om het niet te doen en wegen die ook op tot €95?

Ik ben erg in dubio, wie duwt mij de/een kant op?

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51
offtopic:
Reactie afgesplitst na flauwe megakick + duwtje richting juiste forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Als het duitse bedrijf voor die kosten in Nederland levert is er geen reden om het niet te doen.

Welk merk is de vaatwasser? je zou eens kunnen kijken hoe de garantie zit bij het merk. Bij sommige merken doet de winkel de garantie, bij andere merken komt er een technieker bij je thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

timofp schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:49:
Als het duitse bedrijf voor die kosten in Nederland levert is er geen reden om het niet te doen.

Welk merk is de vaatwasser? je zou eens kunnen kijken hoe de garantie zit bij het merk. Bij sommige merken doet de winkel de garantie, bij andere merken komt er een technieker bij je thuis.
Wettelijk gezien heb je (in Nederland) altijd garantie bij de winkel waar je hem koopt, dat zij graag de schuld verschuiven naar de fabrikant is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

In dit geval neem je daar wel een risicootje. Die Duitse winkel heeft vermoedelijk weinig zin om "effe" naar Hutjeputjeland te gaan scheuren voor een kleinigheidje, dus als er geen rook uitkomt zal je toch goed moeten praten om niet met "lees de handleiding nog eens en probeer de volgende veertig standaard dingen effe" afgeserveerd te worden.

Als je dicht aan de Duitse grens woont is dat natuurlijk minder een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:09

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Topicstarter
De vaatwasser is van Siemens, voor zover ik zag op de hun site, sturen zij iemand direct langs. De duitse leverancier is gewoon een webshop annex dozenschuiver, op 330 km vanaf Arnhem.

De vraag over de garantie heb ik even aan de klantenservice van Siemens Nederland gesteld.

Vlotte reply van Siemens:

Hr,

Bedankt voor uw bericht, een apparaat van de duitse markt wordt door
Siemens nederland gewoon gerepareerd. Als het apparaat zich in Nederland
bevind. Alleen kunnen garantie regelingen per land anders zijn.

Als voorbeeld : Nl kent de 5 jaar garantie regeling (bij minimaal 4
keuken apparaten in een keer aangeschaft), dld kent deze regeling Niet.

Ga het maar gewoon doen denk ik. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Lolhozer op 27-01-2009 13:50 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
thejoker80 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:52:
[...]

Wettelijk gezien heb je (in Nederland) altijd garantie bij de winkel waar je hem koopt, dat zij graag de schuld verschuiven naar de fabrikant is iets anders.
Van die wettelijke garantie, dat weet ik ja. Maar de technieker die de fabrikant langs stuurt is een extra service, dit komt veel voor bij witgoed.
Pagina: 1