2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Wat voor geluid is het? Schel staal op staal geluid?
ja, hoe moet ik het beschrijven, als je licht remt begint het met een soort fluiten, naarmate ik de rem harder intrapt wordt het een luide resonantie welke een beetje bijterig klinkt.....frickY schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:44:
Wat voor geluid is het? Schel staal op staal geluid?
Sorry voor de rare manier van omschrijven, hoop dat je het een beetje snapt
remblokjes (-schoentjes?) op.
nieuwe kopen.
dat is in ieder geval bij mijn Nissan ook zo: er zit een soort van ijzertje dat gaat schrapen zodra een punt is bereikt dat vervanging nodig is.
nieuwe kopen.
dat is in ieder geval bij mijn Nissan ook zo: er zit een soort van ijzertje dat gaat schrapen zodra een punt is bereikt dat vervanging nodig is.
Waarschijnlijk gewoon roest op je remschijven als je auto een tijdje stil heeft gestaan. Na een paar keer goed remmen is dat er wel weer af.
Dat dacht ik ook, maar na een goed aantal keer flink in de ankers en ongeveer 500km verder is het nog steeds niet verdwenen.HammerT schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:50:
Waarschijnlijk gewoon roest op je remschijven als je auto een tijdje stil heeft gestaan. Na een paar keer goed remmen is dat er wel weer af.
Zal vandeweek wel ff mijn blokken controleren, want ik wordt er gek van, en heb er een onveilig gevoel bij
Verwijderd
Fluitend geluid bij remmen is meestal dat metaaltje wat zegt dat je blokken versleten zijn
Ff nakijken dus, en bij twijfel gewoon vervangen
Ff nakijken dus, en bij twijfel gewoon vervangen
Let ook ff goed op scheurtjes in je remschijven. Dat kan ook aardig herrie veroorzaken en je blokken overmatig doen slijten.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Kijk hier maar eens, je bent niet de enigste met dit probleem, zelf heb ik er ook last last van bij een koude auto cq. remmen.
Gewoon Michael
Pagina: 1