Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Herrie afkomstig van de voorremmen

Pagina: 1
Acties:

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:58
Mijn peugeot maakt sinds kort heel veel herrie als ik rem, tevens heb ik het idee dat ik ook aardig wat remkracht mis als het maar een beetje vochtig is.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, de blokken en schijven zien er nog goed uit. Voor de APK had ik dit ook, maar na de apk was het verdwenen, echter nu komt het opeens terug.... :S

zullen het de blokken of de schijven zelf kunnen zijn, het is alleen de voorkant

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Wat voor geluid is het? Schel staal op staal geluid?

• Rene
frickY schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:44:
Wat voor geluid is het? Schel staal op staal geluid?
ja, hoe moet ik het beschrijven, als je licht remt begint het met een soort fluiten, naarmate ik de rem harder intrapt wordt het een luide resonantie welke een beetje bijterig klinkt.....

Sorry voor de rare manier van omschrijven, hoop dat je het een beetje snapt :D

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 13:17
remblokjes (-schoentjes?) op.

nieuwe kopen.

dat is in ieder geval bij mijn Nissan ook zo: er zit een soort van ijzertje dat gaat schrapen zodra een punt is bereikt dat vervanging nodig is. :)

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11 12:23
Waarschijnlijk gewoon roest op je remschijven als je auto een tijdje stil heeft gestaan. Na een paar keer goed remmen is dat er wel weer af.

• Rene
HammerT schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:50:
Waarschijnlijk gewoon roest op je remschijven als je auto een tijdje stil heeft gestaan. Na een paar keer goed remmen is dat er wel weer af.
Dat dacht ik ook, maar na een goed aantal keer flink in de ankers en ongeveer 500km verder is het nog steeds niet verdwenen.

Zal vandeweek wel ff mijn blokken controleren, want ik wordt er gek van, en heb er een onveilig gevoel bij :(

Verwijderd

Fluitend geluid bij remmen is meestal dat metaaltje wat zegt dat je blokken versleten zijn

Ff nakijken dus, en bij twijfel gewoon vervangen

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Let ook ff goed op scheurtjes in je remschijven. Dat kan ook aardig herrie veroorzaken en je blokken overmatig doen slijten.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 12:48

michael21

Shrimp

Kijk hier maar eens, je bent niet de enigste met dit probleem, zelf heb ik er ook last last van bij een koude auto cq. remmen.

Gewoon Michael

Pagina: 1