Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Als de datasheet écht van dezelfde fabrikant is zou ik hem gewoon aansluiten volgens de datasheet: Fabrikanten hebben er nog wel eens een handje van om emittor en collector om te draaien.
Volgens mij staat het zowel in de FAQ als in de datasheet precies hetzelfde. Met de platte kant voor je, en van links naar rechts heb je C, B en E. Precies zoals het in de datasheet en in de '3D weergave' in de FAQ. Wat verwarrend is, is dat het 'bovenaanzicht' van de FAQ wellicht een 'onderaanzicht' is. Dan klopt het nl. wel
Maar goed, ik ben geen elektronicaexpert.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
In de FAQ staat het 2x, net onder de transistor staat CBE, maar iets daaronder staat EBC.Daedalus schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:42:
Volgens mij staat het zowel in de FAQ als in de datasheet precies hetzelfde. Met de platte kant voor je, en van links naar rechts heb je C, B en E. Precies zoals het in de datasheet en in de '3D weergave' in de FAQ. Wat verwarrend is, is dat het 'bovenaanzicht' van de FAQ wellicht een 'onderaanzicht' is. Dan klopt het nl. welMaar goed, ik ben geen elektronicaexpert.
Edit: o, wacht, de FAQ toont het onderaanzicht
In een andere datasheet (van de BC549) staat het weer andersom (EBC):
http://www2.produktinfo.c...55055-da-01-en-BC549C.pdf
Volgens die datasheets op conrad hebben de BC547B en de BC549B dus de emitter en de collector omgedraaid, terwijl ze wel allebei de TO-92 behuizing hebben.
Edit 2: Hmmm... misschien toont zo'n sheet op conrad ook wel het onderaanzicht.
[ Voor 8% gewijzigd door Salvatron op 26-01-2009 23:02 . Reden: onderaanzicht ]
Verwijderd
Het plaatje in de faq is inderdaad verwarrend, maar als het onderaanzicht is klopt het wel en komt het ook nog eens overeen met de datasheet in je eerste post.
Maar voor zekerheid te hebben zou ik het gewoon testen, is dat geen mogelijkheid?
Maar voor zekerheid te hebben zou ik het gewoon testen, is dat geen mogelijkheid?
Het is altijd onderaanzicht, van boven zou je de pinnetjes niet kunnen zien.
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Het is inderdaad onderaanzicht, de microfoonversterker (waar ie voor was) werkt.
Pagina: 1