Ik zit nu al een aantal jaar met het probleem dat ik Vista Media Center niet fatsoenlijk kan gebruiken waarvoor het gemaakt is. Namelijk voor video te kijken op een groot tv scherm. Elke keer als ik Media Center start moet ik de 'Default Audio Device' op HDMI zetten om geluid te krijgen op de TV. Media Center heeft namelijk geen eigen setting voor welk audio apparaat hij moet gebruiken binnen Media Center. Media Center houd doodleuk vast aan vista's eigen 'Default Audio Device'. Als ik dus het audio device binnen de Media Center settings verander dan veranderd ie dat dus heel voor heel Windows. Zelfs in Windows 7 is dit nog niet opgemerkt om Media Center zijn eigen audio settings te geven, terwijl toch bijna iedereen zijn geluid naar een TV of receiver laat lopen bij het kijken via Media Center.
Er zijn wel omslachtige methodes. Bijv van die scriptjes die bij een bepaalde sneltoets voor jou het geluidsscherm in vista openen en zo het audio device veranderen. Ook heeft realtek een filetje wat ervoor zou zorgen dat je analoog en spdif tegelijk wordt uitgestuurd. Hier heb ik niks aan want bij is het analoog en HDMI audio. Dat filetje werkt dus niet hier en ik weet ook niet of ie uberhoupt nog werkt met al die nieuwe realtek versies.
Zijn er nog andere methodes of zie ik soms iets groots over het hoofd? Ik snap Microsoft echt niet dat er geen gehoor wordt gegeven aan al die klachten van mensen over die beperking van dat 'Default Audio Device'. Google staat er vol van. Weet iemand nog wat ik kan doen om:
a. Het audio device binnen Media Center vast in te kunnen stellen zodat alleen die gebruikt wordt binnen Media Center.
b. Over alle audio devices het geluid weer tegelijk te kunnen uitsturen zoals dat bij XP was.
1 van deze 2 oplossingen is al genoeg. Ik hoop dat iemand iets weet.
Er zijn wel omslachtige methodes. Bijv van die scriptjes die bij een bepaalde sneltoets voor jou het geluidsscherm in vista openen en zo het audio device veranderen. Ook heeft realtek een filetje wat ervoor zou zorgen dat je analoog en spdif tegelijk wordt uitgestuurd. Hier heb ik niks aan want bij is het analoog en HDMI audio. Dat filetje werkt dus niet hier en ik weet ook niet of ie uberhoupt nog werkt met al die nieuwe realtek versies.
Zijn er nog andere methodes of zie ik soms iets groots over het hoofd? Ik snap Microsoft echt niet dat er geen gehoor wordt gegeven aan al die klachten van mensen over die beperking van dat 'Default Audio Device'. Google staat er vol van. Weet iemand nog wat ik kan doen om:
a. Het audio device binnen Media Center vast in te kunnen stellen zodat alleen die gebruikt wordt binnen Media Center.
b. Over alle audio devices het geluid weer tegelijk te kunnen uitsturen zoals dat bij XP was.
1 van deze 2 oplossingen is al genoeg. Ik hoop dat iemand iets weet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 22:14 ]