VM-Ware server 2.0 locatie ISO

Pagina: 1
Acties:

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 13:40
Ik heb eigenlijk een vrij simpele vraag, maar ik kan zo één twee drie het antwoord niet vinden; ook niet in de online documentatie van VMWARE server. Ik heb namelijk een aantal vmware images draaien, enkele met een ISO'tje als cdrom. Echter nu wil ik de locatie van de ISO's aanpassen. Zie het voorbeeld hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://nijmegen.lommers.org/public/vmware.location.ISO.files.jpg

Nu moet ik ze kopieren naar de "inventory", welke te vinden is in: \var\lib\vmware\Virtual Machines\. Waar kan ik de locatie aanpassen? Ik wil namelijk ALLE iso´s verplaatsen naar een andere dir.

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Je zal dan eerst een nieuwe datastore aan moeten maken. Pas dan kan er ernaar verwijzen in VMware.

P R N D

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
nose schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:16:
Je zal dan eerst een nieuwe datastore aan moeten maken. Pas dan kan er ernaar verwijzen in VMware.
Houd dat in dat de virtuele besturings systemen (bestanden) ook worden verplaatst?
Dat lijk mij ongewenst.
Momenteel draai ik VMware Server nog in Windows, maar een move naar Ubuntu zit er aan te komen en dan zou ik ook graag zien dat dat een andere locatie te kiezen valt voor de ISO's dan die map waar je virtuele besturings systemen opgeslagen worden.

offtopic:
smeerbartje, hoe bevalt de snelheid over het netwerk jou?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 13:40
Saturnus schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:32:
[...]

Houd dat in dat de virtuele besturings systemen (bestanden) ook worden verplaatst?
Dat lijk mij ongewenst.
Momenteel draai ik VMware Server nog in Windows, maar een move naar Ubuntu zit er aan te komen en dan zou ik ook graag zien dat dat een andere locatie te kiezen valt voor de ISO's dan die map waar je virtuele besturings systemen opgeslagen worden.

offtopic:
smeerbartje, hoe bevalt de snelheid over het netwerk jou?
Precies! Dat wil ik dus ook.

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09-2025
Als je de console van de VM opent kun je daar kiezen voor de optie local iso mounten.
dan maakt het niet uit waar ie staat

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
evil_elmo schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:16:
Als je de console van de VM opent kun je daar kiezen voor de optie local iso mounten.
dan maakt het niet uit waar ie staat
Ok dan. Dat werkt inderdaad (lokaal). Jammer dat je daarvoor wel eerst de VM aan moet zetten. Ook blijkt het dat de virtuele drive dan een client device wordt ipv server device. Aangezien ik VMware Server nog niet benadert heb van een andere PC weet ik het niet zeker, maar ik zou dan verwachten dat je dan alleen op de client kan bladeren. Via netwerkmappen kan je dan als nog goed terecht komen...maar dan moet je gaan sharen...
Pagina: 1