4870X2..lang zwart scherm met cursor voor het opstarten.

Pagina: 1
Acties:

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 15:43
Ik heb sinds een aantal jaar weer een ATI kaart (Sapphire 4870 X2) en merk op dat als ik de drivers installeer.. met of zonder ccc, ik na het verdwijnen van de groenen laadbalk ik een zwart scherm krijg wat een tijdje blijft staan en vervolgens verder gaat naar mijn desktop. Die "pause" zou ik er graag uit willen hebben. Ik heb de drivers als diverse keren opnieuw geinstalleerd maar zonder succes. Nu weet ik niet of dit zo moet zijn of dat het een "probleem" is.

Verder heb ik een probleem met het spel PES 2009. Deze lijkt wel gelocked te zijn op 30fps in fullscreen. Maar zodra ik alt-enter doe dan ga ik in windowed mode en draait hij perfect op 60fps. Gekke is dat als ik weer alt-enter doe deze ook weer in fullscreen met 60fps loopt ...TOT er een onderbreking in het spel komt en dan gaat hij weer verder op 30. Het speelt er schokkend.

Ik heb voor beide google afgezocht maar kon geen antwoord vinden.

Ik heb ook een leuke computer..

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-03 09:36
Van Nvidia naar ATI gegaan zonder verse XP/Vista installatie?

Als dat zo is dan zou dat wel eens het probleem kunnen zijn. Meerdere mensen krijg de raarste problemen als ze dit doen zonder verse OS install.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Hoe lang duurt die pauze ongeveer? Een seconde of vijf? Heb ik hier ook met een HD3870 op Vista x64 (schone installatie) en is gewoon 'normaal'.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 22:18
Ik heb hetzelfde met mijn ATI 4850. Windows laadbalkje, dan 5 seconden een zwart scherm, en dan pas 'welcome' en de desktop. Beetje irritant is het wel.

• Tranzy
Sorry voor de late reactie..

Maar ik heb dus een gloednieuwe pc opgebouwd (zie specs onder). Ik krijg dus eerst de groene balk --> zwart scherm (5 sec) dan zie ik dan mijn g15 tb aan gaat en krijg ik een cursor op het beeld en dan is het toch wel 5-10 seconden voordat ik het vista logo zie (die "bal" gevolgd door mijn desktop).

Het deinstalleren van de drivers resulteerd wel in een snelle boot.

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
ja dat heb ik ook precies hetzelfde dan blijft hij 5-10 seconden hangen maar dat zal dan wel aan de drivers liggen maar ik vind dit eigenlijk een beetje mierenneuken die paar seconden kun je toch wel wachten :P

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
* kalizec heeft er even over nagedacht en is met de volgende verklaring gekomen

Mijn HD3870 is middels HDMI aangesloten op mijn scherm (Iiyama Prolite B2403WS). Op een gegeven moment tijdens het boot-proces wil Windows switchen van de opstart-modus naar de resolutie waar hij uit moet komen.
  • Hiertoe moet van driver gewisseld worden.
  • Gevolg laadtijd.
  • Vervolgens komt de driver erachter dat er geswitched moet worden naar een extended desktop.
  • Gevolg meer laatijd.
  • Tijdens deze situatie komt het OS er achter dat ook HDCP geactiveerd moet worden
  • Gevolg nog meer laadtijd.
  • Vervolgens kan het scherm van resolutie geswitched worden.
  • Gevolg zelfs nog meer laadtijd.
Ik denk dat het verschil met 'vroeger' is dat het driver-model van Vista anders is, en dat het OS het scherm 'tijdelijk' uitschakeld tijdens deze switches (met als gevolg een zwart scherm). Als ik het goed herinner stond de boel bij XP altijd even 'gewoon' helemaal stil.

PS. Theorie, niet getest, niet bewezen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 22:18
Mja klinkt logisch. Ik zie ook een soort flikkering voordat het welcome scherm verschijnt.

@TS: Heb je bij PES (of in catalyst) niet de vertical sync aanstaan? die lockt inderdaad op 30 en 60 fps.

[ Voor 21% gewijzigd door Goron op 27-01-2009 23:34 ]

• Tranzy
Zie wel inderdaad op dat moment een DVI aansluiting in beeld komen (DELL scherm)..dus hij zal wel iets activeren op die aansluiting.

• Tranzy
jortjuh schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:34:
ja dat heb ik ook precies hetzelfde dan blijft hij 5-10 seconden hangen maar dat zal dan wel aan de drivers liggen maar ik vind dit eigenlijk een beetje mierenneuken die paar seconden kun je toch wel wachten :P
Mierenneuken ... tja ... het wachten is bijna net zo lang als het booten van de hele pc. Dus als ik dat eruit zou kunnen krijgen dan is het booten lekker snel. (Heb niet voor niets een vlotte pc gekocht met dure velociraptor etc).

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-02 23:26
Als je wilt uitzoeken waar je bootdelay vandaan komt:
vista
XP

• Josserd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07-2015
Hallo iedereen,

Ik zit hier met een probleem, heb al van alles geprobeerd en kom er met Google ook niet uit.

First Off mijn rig:

Intel Core i7 920
Asus P6T
OCZ 6 GB DDR3 1333 Mhz (Kit van 3x2)
Club3D hd4780x2 2GB DDR5
2 TB aan data (2x Samsung Spinpoint F1 7200 RPM.. voor degene die het zich afvragen, SSD komt binnekort :9)
Sony DVD-RW
Cooler Master Real Power M700 Watt PSU
Windows Vista Ultimate SP1 x64

Geloof dat ik alles zo heb.. :D

Het probleem is als volgt: Als ik mijn PC aanzet en Vista geladen heeft krijg ik een zwarte 'pauze', wel
zie ik de cursor.
Dit duurt ongeveer 25 (!) seconden, vervolgens krijg ik dat mooie Vista logo en ben ik in Windows.
Dit gebeurd ook in de veilige modus.

Ik heb dit probleem al sinds de clean install (dus zonder drivers en software).
Heb tevens Windows Vista Ultimate x64 een paar keer geinstalleerd, probleem bleef. (Verschillende DVD's)
Als ik in msconfig alle opstartende software uitzet en dan boot, komt het probleem ook voor.
Windows 7 Beta geeft dit probleem niet!

In mijn logboek krijg ik de volgende fouten:
Systeem:
Httpevent EventID: 15010 (Gegoogled, schijnt geen kwaad te kunnen doen)
Volmgr EventID: 49 (Deze heb ik pas één keer gezien, geen idee wat dit is)
Provider van gebeurtenis logboek voor servicebeheer EventID: 7000

Toepassing:
SideBySide EventID: 78
User profile service EventID: 1530

Ik heb naar mijn gevoel van alles geprobeerd en heb geen ideeën meer.. :?
Dit topic lijkt enorm op mijn probleem: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1333487

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!! :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:59
Ik merge je topic met de post waar je naar verwijst. Het probleem lijkt identiek te zijn en ook de oplossing lijkt daar niet in te staan. CPU, videokaart en moederbord zijn zo als ik het zie gelijk en de rest zal ook weinig verschil maken.

Wellicht zou je het initialisatieprobleem van hierboven eens kunnen te testen door het scherm middels VGA te verbinden.

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 21:47
Heb dit probleem ook gehad. Bij mij waren het de wireless kaart drivers die nukkig deden nadat ik alles geinstalleerd had van drivers.
Probeer eens de bootlog te activeren en dan deze txt file analyzeren waar het probleem ligt. Ik heb het probleem kunnen oplossen door de driver pas te installeren nadat ik alle andere dingen had geinstalleerd.

http://www.google.be/sear...nalyzer&btnG=Zoeken&meta=

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

update en edit
Inmiddels is het gelukt, ik dacht ineens aan de svhs out op de tv aansluiten.
Nu kon ik in nvidia settings komen, via de tv kijken en klikken, en de boel op 1920x1200 bij 59 Hertz gezet.
Ik heb weer beeld, pfweeew !
GENETX schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:00:
Ik merge je topic met de post waar je naar verwijst. Het probleem lijkt identiek te zijn en ook de oplossing lijkt daar niet in te staan.
Hier hetzelfde misschien.
Alleen werkte e.e.a. WEL na een ´vieze upgrade´ waarbij ik van amd 3700+ op nvidia chipset mobo van asrock, overging op gigabyte, intel q9550, 8 GB dualchannel 800 MHz met behoud van nvidia fatal1ty 7600GT videokaart pci/e. Na de hardware werkte ik 2 dagen op de ´vervuilde´ vista home premium met sp 1
Nu heb ik SP1 niet overigens, in veilige modus gaat het ding niet naar updaten (ik heb wel internet an sich)

Ik heb nu 4 drivers ge(de-)installeerd van ik meen 183.nogwat en dus 3 lagere.
Dit vOOr ik mijn ook goed werkende samsung 2443BW driver installeerde op de kaart die hij ook zag, dvi digital en all...

Op dit moment van tikken zat ik in veilige modus.
Gewoon opstarten lukt tot de groene ´knight rider LED´ en dan zwart beeld, vista hp start wel op (geluidje) en ratelt nog wat kwa HDD, maar zwart scherm...

update en edit
Inmiddels is het gelukt, ik dacht ineens aan de svhs out op de tv aansluiten.
Nu kon ik in nvidia settings komen, via de tv kijken en klikken, en de boel op 1920x1200 bij 59 Hertz gezet.
Ik heb weer beeld, pfweeew !
Nu kan het zijn dat de refresh horizontaal en verticaal niet goed staan voor diens 1920x1600 resolutie maar hoe ik dit nu kan veranderen?

[ Voor 15% gewijzigd door notsonewbie op 23-03-2009 01:32 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Pagina: 1