Toon posts:

Op dit systeem flight simulator?

Pagina: 1
Acties:
  • 755 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een simpel systeem kopen op aanbod.tweakers en ik zag deze V&A aangeboden: Leuk AMD systeempje

Kan ik hier flight simulator X & 2004 op high res spelen? Of moet ik er dan nog een andere video-kaart indoen.

Bedankt alvast voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 17:52

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:09:
Hallo,

Ik wil een simpel systeem kopen op aanbod.tweakers en ik zag deze V&A aangeboden: Leuk AMD systeempje

Kan ik hier flight simulator X & 2004 op high res spelen? Of moet ik er dan nog een andere video-kaart indoen.

Jeroen
Met FS2004 heb ik geen persoonlijke ervaring, maar met FSX ben je hier werkelijk nergens. Gaat niet eens draaien op dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok op welke prijs zit ik dan? Om alles goed te laten draaien?
Bedankt voor je antwoordt trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:09:
Hallo,

Jeroen
Als je daar flight simulaotr X op wilt spelen of hoogst dan is dat me 1Fps ik heb hier een E8400 @4Ghz en een 8800GT OC en zelfs dan kan niet alles op zijn max. Je moet sowieso iets hebben met een goed dual core en een zware videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:40:
Ok op welke prijs zit ik dan? Om alles goed te laten draaien?
Bedankt voor je antwoordt trouwens :)
Als je hem zelf maakt moet je toch rond de 700 euro zitten excl. scherm en toebehoren. Daarvoor kun je een goede dual core krijgen een goed moederbord een goede voeding en niet te vergeten een 9800GTX+ of zwaarder wil je alles op high kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke sorry, ik heb hier totaal geen verstand van. Maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik bereiken voor ongeveer 500 euro? Graag hulp, wordt zeer erg gewardeerd! Niet alles hoeft op mega high maar als het er maar ok uitziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:59:
Wat kan ik bereiken voor ongeveer 500 euro? Graag hulp, wordt zeer erg gewardeerd! Niet alles hoeft op mega high maar als het er maar ok uitziet!
Voor minder dan 500 is het volgende systeem wel wat.

V&A aangeboden: Q8200 systeempje

Zou ik er alleen nog wel extra 1x 2GB in zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 26-01-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan doe ik daar een bod op. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
FSX is slecht geoptimaliseerd voor multi-core cpu's en leunt ivm andere games meer op cpu
als je dus speciefiek dit spel wil spelen moet je echt zoeken naar een zeer snelle dual-core (de snelste single-core's zijn trager)

bovenstaande Q8200 draait slechts op 2,33GHz, je kan dus veel beter zoeken naar een cpu uit de E8xxx reeks zoals bassguitar z'n E8400 (die is standaard 3GHz) of zelf een E8600 (3,3 GHz) of bv een E7400
als je gaat overklokken is een dual-core wellicht ook interessanter omdat die meestal verder komen, maar aan je vraag te zien denk ik dat je dat niet direct zal doen
verder is een zware videokaart zeer belangrijk

kijk eens in
http://www.flightsimworld...ndex.php?showtopic=140426
je kan duidelijk zien dat de prestaties zwaar afhangen van het aantal GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:"Welk systeem moet ik kopen?" of "Is dit goed?" achtige vragen zijn niet de bedoeling.

Verder zoals het nu gaat - wat algemene technische achtergrondinformatie over FS kan prima wat mij betreft. Even een move naar Simulatie, Sport en Racing Games dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
catfish schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:37:
FSX is slecht geoptimaliseerd voor multi-core cpu's en leunt ivm andere games meer op cpu
als je dus speciefiek dit spel wil spelen moet je echt zoeken naar een zeer snelle dual-core (de snelste single-core's zijn trager)

bovenstaande Q8200 draait slechts op 2,33GHz, je kan dus veel beter zoeken naar een cpu uit de E8xxx reeks zoals bassguitar z'n E8400 (die is standaard 3GHz) of zelf een E8600 (3,3 GHz) of bv een E7400
als je gaat overklokken is een dual-core wellicht ook interessanter omdat die meestal verder komen, maar aan je vraag te zien denk ik dat je dat niet direct zal doen
verder is een zware videokaart zeer belangrijk

kijk eens in
http://www.flightsimworld...ndex.php?showtopic=140426
je kan duidelijk zien dat de prestaties zwaar afhangen van het aantal GHz
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Had daar even niet aan gedacht.

Voor de rest is het systeem dat ik aangeef denk ik wel prima. Alleen zou het idd beter zijn iets van een Dual-Core E8400 te hebben dan een Q8200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens voor jullie replies. Maar met dit systeem zonder dat ik er iets aan verander, kan ik dan high opspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, hebben jullie nog andere suggesties voor een betaalbaar systeem? Ik ben totaal niet bekend in het gebied van Hardware. Heel erg bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de processor is veel te langzaam je moet toch echt een e8400 of hoger hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh oke bedankt voor je reactie, is dit beter: http://link.marktplaats.nl/225349496
De videkaart is volgens mij niet goed maar die koop ik dan wel apart als het kan. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
TheZeroorez schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:58:
Modbreak:"Welk systeem moet ik kopen?" of "Is dit goed?" achtige vragen zijn niet de bedoeling.

Verder zoals het nu gaat - wat algemene technische achtergrondinformatie over FS kan prima wat mij betreft. Even een move naar Simulatie, Sport en Racing Games dus :)
..En tot nu toe is het alleen maar in de verkeerde richting gegaan. Omdat dergelijke vragen - die ook voor andere gebruikers maar nauwelijks nuttig zijn om te lezen - niet toegestaan zijn gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.