Vliegtickets, snap er niets meer van...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-06 23:12
Ik heb zelf een vriendin in Bergen (Noorwegen) en vlieg dus minstens 1x per maand op en neer naar Noorwegen. Nu probeer ik uiteraard de goedkoopste vluchten te regelen maar dit is dus moeilijker dan gedacht.

Sterker nog, het maakt me helemaal gek, er zit 0,000 procent logica in... de situatie (gewoon een random voorbeeld):

Amsterdam - bergen 13 maart (Vrijdag)
bergen - Amsterdam 15 maart (Zondag)

SAS (vliegen via kopenhagen) ca. 220 euro
KLM (direct) ca. 312 euro

Zover zo goed, totdat ik verder ging zoeken, excact dezelfde data, maar dan beginnend uit Bergen, omgerekend 150 euro (direct met de KLM)!!!!! Dat is minder dan de helft. Wat zoekwerk wijst uit dat de belastingen hetzelfde zijn. ongeveer 110 euro. Het retourtje vanuit bergen kost dus op dezelfde data 50 euro zonder belastingen, terwijl Amsterdam 185 euro kost zonder belastingen. Bijna 4x zo duur dus voor dezelfde vluchten!

Nu was het dus een idee om een enkeltje te gaan kopen naar bergen, en dan voortaan vanaf bergen te boeken. Wat blijkt, een enkeltje kost 560 euro!!!! :'( 2x zo duur als een retour!

Ik ben dus ten einde raad, de KLM komt alleen maar met idiote antwoorden die dus nergens op slaan, mijn voorkeur gaat nu dus uit naar de SAS, alhoewel de KLM toch een stuk beter is. De enige optie die ik nog zie is een enkeltje naar bergen met de sas bestellen (130 euro) en vanaf die dag dus retourtjes bij de KLM ga bestellen voor de helft van de prijs. Het probleem is dat ik dan 2 verschillende weekenden moet gaan plannen, en dat zie ik niet zo zitten... ;(

Mijn vraag dan ook, wie weet hoe dit zo komt (prijsopbouw) en wie heeft er eventueel nog tips...?

En nee ik ga geen andere vriendin zoeken :P

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285165

laat haar een keer komen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:56
Ik heb geen idee. Vanuit een website waar ik lid van ben (Couchsurfing) ben ik ooit op SkyScanner uitgekomen. Deze zoekt de goedkoopste lijn voor je uit.

Zo te zien is SAS het goedkoopste: voor 100 euro zit je in Bergen (geweldige stad!).

Check het eens: http://www.skyscanner.net...n-february-2009.html?di=1

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
hahaha, dat doet ze ook al :P ook eens per maand gelukkig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 19:52
Dat is altijd al zo geweest bij de KLM.

Dit is voornamelijk dacht ik voor mensen die een retourtje kopen en alleen gebruik willen maken van de terugvlucht (wat dus niet kan). Die worden dan extra op kosten gejaagd (Is al vaker op RADAR etc geweest).

Onlogische prijsopbouw, malafide praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
DiedX schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:09:
Ik heb geen idee. Vanuit een website waar ik lid van ben (Couchsurfing) ben ik ooit op SkyScanner uitgekomen. Deze zoekt de goedkoopste lijn voor je uit.

Zo te zien is SAS het goedkoopste: voor 100 euro zit je in Bergen (geweldige stad!).

Check het eens: http://www.skyscanner.net...n-february-2009.html?di=1
Bedankt voor de tip, echter ook hier blijven de prijzen nog vrij hoog in tegenstelling tot de prijs die ze berekenen vanaf Bergen...

Het blijft me maar een raar verhaal.... en ja, ik vermaak me elke keer prima in Bergen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat denk je dat hij daar gaat doen?

Anyway:
ik heb inmiddels geleerd dat de wereld van vliegtickets ondoorzichtig en soms zelfs malafide is. Ben dan ook gestopt met het proberen te begrijpen.

Buiten dat is SAS natuurlijk wel van een heel 'andere kwaliteit'. Zelfs je kopje koffie tijdens de vlucht moet je daar nog zelf betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Toen ik regelmatig naar wenen moest geduurdende een werkweek werd er ook regelmatig een kruisvlucht geboekt.

ticket 1: van ma week 1(heen) tot donderdag week 2 (terug_

ticket 2:
tickete van vrijdag vanaf wenen(week1) (terug), tot (heen)maandag (week 2) terug.

Als er een weekeinde tussen zit is(was) het namelijk goedkoper.

dat verschil was zo sterk dat er soms een kruis ticket geboekt werd en daarvan de 2e vluchten gewoon weggegooid.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:28
Het reisbureau van mijn werkgever gebruikt soms ook trucs. Dan worden er bijvoorbeeld extra vluchten bij de boeking gestopt die daarna gecanceld of niet gebruikt worden. Details ken ik niet, maar blijkbaar levert het een kostenvoordeel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72689

Zijn er geen andere maatschappijen die naar Bergen en weer terug vliegen?

Ben zelf pas naar Barcelona geweest voor een tientje (0,01 cent voor de ticket en 10,00 euro voor de reservering). Dit was met Ryanair vanuit Eindhoven.

Nu weet ik niet of Eindhoven een bezwaar is, maar voor +/- 100 euro voordeel, wil ik best een stukje omrijden.

Check de budget lijnen eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:25
Edmin schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:09:
[...]

Wat denk je dat hij daar gaat doen?
Sorry maar.... _O- Dat maakt m'n dag weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:01
Kun je niet een reisorginisatie bereiken die de tickets naar je opsturen? Doet me zus die laat de tickets uit een ander land opsturen scheelt aardig wat en je hebt de korting die je hebben wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

leuk_he schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:17:
Toen ik regelmatig naar wenen moest geduurdende een werkweek werd er ook regelmatig een kruisvlucht geboekt.
Wat mijn vorige werkgever graag deed was back-to-back ticketing gebruiken. Dus een enkeltje boeken voor maandag naar verweggistan. Dan daarna telkens retours boeken voor vrijdag naar huis en maandag naar verweggistan.

Net zo iets dus als de kruistruc van Leuk_He.

Ik zou de TS dan ook aanraden om eens te kijken wat er gebeurt als je op donderdag of vrijdag vertrekt en op maandag of dinsdag naar huis vliegt. Weekend in je reis is vrijwel altijd voordeliger. Vraag me niet waarom, ik weet het ook niet.

Waarom Bergen Amsterdam Bergen goedkoper is dan Amsterdam Bergen Amsterdam kan ik zo ook niet uitleggen, maar het zou wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat de crew die Bergen Amsterdam Bergen vliegt, niet in een hotel terecht komt, maar naar huis gaat. De crew die Amsterdam Bergen Amsterdam doet, wordt wellicht wel in een hotel gestopt en tja... dat kost geld. Maar zo veel? Nee, vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:13
Haugesund niet een optie? En dan daar opgehaald worden? Dan kan je met RyanAir, vlieg daar wel eens vaker mee naar Noorwegen voor een schijntje (25 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik had het zelfde met een retour Amsterdam > Genua op 4 januari en Genua > amsterdam op 16 januari. Kostte me 450 euro. Terwijl dezelfde vlucht twee weken later 375 kostte.

Heeft alles te maken met verwachte vraag naar de vlucht, wanneer je boekt en nog tig andere factoren. Mij kan het niet zo veel meer schelen aangezien mijn baas betaald :p

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
maarud schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:38:
Haugesund niet een optie? En dan daar opgehaald worden? Dan kan je met RyanAir, vlieg daar wel eens vaker mee naar Noorwegen voor een schijntje (25 euro)
Goede optie, alleen ik kan hier niets over vinden, alleen vanaf bremen en londen, misschien een url voor me :D
Cave_Boy schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:28:
Kun je niet een reisorginisatie bereiken die de tickets naar je opsturen? Doet me zus die laat de tickets uit een ander land opsturen scheelt aardig wat en je hebt de korting die je hebben wil.
Geen optie, ik kan namelijk gewoon vanuit de noorse klm een vlucht met mijn creditcard boeken, alleen de situatie veranderd er niet door.
Anoniem: 72689 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:22:
Zijn er geen andere maatschappijen die naar Bergen en weer terug vliegen?

Ben zelf pas naar Barcelona geweest voor een tientje (0,01 cent voor de ticket en 10,00 euro voor de reservering). Dit was met Ryanair vanuit Eindhoven.

Nu weet ik niet of Eindhoven een bezwaar is, maar voor +/- 100 euro voordeel, wil ik best een stukje omrijden.

Check de budget lijnen eens zou ik zeggen.
Tja, ik kan die ene ryanair vlucht naar haugesund nergens vinden, omrijden is geen heel groot probleem, maar ik ga niet stad en land afrijden (heb immers maar een weekend) :D

Tot nu toe is het volgens mij het beste om gewoon 1 enkeltje met de sas te kopen naar Bergen en daarna vanaf Bergen retourtjes te nemen. (Ook al moet ik dan 2 weekenden gaan plannen wat misschien wel eens fout zal gaan).... De ryanair optie hou ik me voor open :D

Wacht ook nog op een verklaring van de KLM, kijken wat er nu voor leugens komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:13
ik weet niet waar je zit in NL maar soms is het makkelijk om naar Bremen te gaan (vanaf waar de vlucht naar Haugesund is) dan naar Amsterdam met al die file's hierzo :P

Maar goed, zelf ben ik ook eens met SAS gegaan, maar je kan ook norwegian.no proberen :)

[ Voor 21% gewijzigd door maarud op 27-01-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
maarud schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:31:
ik weet niet waar je zit in NL maar soms is het makkelijk om naar Bremen te gaan (vanaf waar de vlucht naar Haugesund is) dan naar Amsterdam met al die file's hierzo :P

Maar goed, zelf ben ik ook eens met SAS gegaan, maar je kan ook norwegian.no proberen :)
Kom uit Rotterdam, maar deze optie is voor mij helaas niet te doen, dat zou 14 uur extra reistijd betekenen, en op een weekend samen hakt dat er teveel in!

Bedankt voor de tip in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Volgens mij ben ik in het verleden wel eens via Denemarken naar Bergen gestuurd door mijn werk (SAS). Zal ongetwijfeld goedkoper zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Edmin schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:30:
Volgens mij ben ik in het verleden wel eens via Denemarken naar Bergen gestuurd door mijn werk (SAS). Zal ongetwijfeld goedkoper zijn geweest.
Jepp, zie openingspost, dat heb ik laatst gedaan, scheelt inderdaad bijna 100 euro i.t.t. de nederlandse KLM website. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb overigens hetzelfde probleem, vriendin vliegt vanuit Stavanger met KLM direct op Schiphol voor 150 euro, ik betaal 300 euro.

Nu via lufthansa 170 euro maar kost het me 5 uur ipv 1 uur en 25 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt een retour kopen en het deel terug weggooien, en dan verder een retour vanuit bergen kopen. Wel zorgen dat de eerste retour naar AMS terug gaat voor de 2e uit BGO heen gaat. Kost je wat meer moeite. Maar KLM wordt daar niet heel blij van en je loopt 't risico dat ze je tickets ongeldig verklaren. (Hoewel als je ze via klm.com koopt staan ze daar niet heel sterk in.)

D'r zit overigens wel degelijk logica in. Veel zelfs. En die wordt ons sterfelijke reizigers echt niet duidelijk gemaakt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 27-01-2009 19:39 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

peugeot206gt schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:34:
[...]

Jepp, zie openingspost, dat heb ik laatst gedaan, scheelt inderdaad bijna 100 euro i.t.t. de nederlandse KLM website. :D
Right, ik is blind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 14:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

CyBeR schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:37:

D'r zit overigens wel degelijk logica in. Veel zelfs. En die wordt ons sterfelijke reizigers echt niet duidelijk gemaakt ;)
Daarom zou het juist wel leuk zijn deze logica te leren kennen doordat hier bijvoorbeeld mensen met inside information rondlopen die het uit kunnen leggen.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:40

Ankh

|true

Ooit hetzelfde probleem gehad met een vakantie naar USA en me nichtje naar NLD.

Zelfde vluchten, als ze vanuit USA boeken zaten de kosten op 1500 dollar en als we vanuit NLD rekende op 800 dollar. Heel erg bizar gewoon, nooit een antwoord op kunnen vinden. Waren precies dezelfde vluchten...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ankh schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:58:
Ooit hetzelfde probleem gehad met een vakantie naar USA en me nichtje naar NLD.

Zelfde vluchten, als ze vanuit USA boeken zaten de kosten op 1500 dollar en als we vanuit NLD rekende op 800 dollar. Heel erg bizar gewoon, nooit een antwoord op kunnen vinden. Waren precies dezelfde vluchten...
Nou inderdaad, ik heb precies hetzelfde...

KLM, doet zijn naam geen eer aan in ieder geval, Nederlanders het dubbele laten betalen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Crossticketing, maken wij veel gebruik van. In onze business zit tussen een telefoontje van een klant en daadwerkelijk vliegen 2 a 3 uur. Hierdoor betaal je de volle pond voor een dagretour (of enkele overnachting).

Vb: Dagretourtje Milaan 800 euro (ik zeg maar wat).
Wij boeken dan AMS-MXP-AMS ("week verblijf") voor 150 euro en MXP-AMS-MXP, tevens voor 150 euro. Van beide tickets gebruik je alleen de "1e helft" en de rest gooi je weg. Mocht je op korte termijn weten dat je nog een keer terug moet, dan kan je het natuurlijk nog een keer gebruiken, kwestie van goed plannen.

Het is overigens bekend dat vliegen met je eigen nationale airline duurder is, dat geldt voor bijna alle maatschappijen wereldwijd. Zo zie je dat KLM vnl. gevuld is met buitenlandse passagiers en de maatschappijen die van/naar Schiphol komen, vervoeren vnl. Nederlanders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

paQ

Anoniem: 176826 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:35:
[...]

Wat mijn vorige werkgever graag deed was back-to-back ticketing gebruiken. Dus een enkeltje boeken voor maandag naar verweggistan. Dan daarna telkens retours boeken voor vrijdag naar huis en maandag naar verweggistan.

Net zo iets dus als de kruistruc van Leuk_He.

Ik zou de TS dan ook aanraden om eens te kijken wat er gebeurt als je op donderdag of vrijdag vertrekt en op maandag of dinsdag naar huis vliegt. Weekend in je reis is vrijwel altijd voordeliger. Vraag me niet waarom, ik weet het ook niet.

Waarom Bergen Amsterdam Bergen goedkoper is dan Amsterdam Bergen Amsterdam kan ik zo ook niet uitleggen, maar het zou wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat de crew die Bergen Amsterdam Bergen vliegt, niet in een hotel terecht komt, maar naar huis gaat. De crew die Amsterdam Bergen Amsterdam doet, wordt wellicht wel in een hotel gestopt en tja... dat kost geld. Maar zo veel? Nee, vast niet.
die kruistickets werken bij KLM niet meer.

als je de heenvlucht niet neemt, cancellen ze je ticket en is je terugvlucht niet meer geldig.

Afgleopen maand nog:
Werkgever met kruisticket naar Noorwegen. Bij aankomst belde hij dat zijn KLM retour ticket ongeldig was omdat hij de heenvlucht niet had genomen op dat ticket (toevallig achtergekomen omdat ie meteen probeerde in te checken)

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 29-01-2009 19:53 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

paQ schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:52:
[...]

die kruistickets werken bij KLM niet meer.

als je de heenvlucht niet neemt, cancellen ze je ticket en is je terugvlucht niet meer geldig.

Afgleopen maand nog:
Werkgever met kruisticket naar Noorwegen. Bij aankomst belde hij dat zijn KLM retour ticket ongeldig was omdat hij de heenvlucht niet had genomen op dat ticket (toevallig achtergekomen omdat ie meteen probeerde in te checken)
Dan Doe Je Het Fout. Cross ticketen houdt in dat je bijvoorbeeld een retour AMS-JFK-AMS koopt en een retour JFK-AMS-JFK. Dat is in sommige gevallen goedkoper dan alleen de eerste retour, meestal afhankelijk van de datum. Je vliegt op je eerste ticket AMS-JFK. De retourvlucht gooi je weg. Om terug te gaan vlieg je dus JFK-AMS van je tweede ticket. De retourvlucht gooi je weer weg. In beide gevallen gebruik je de heenvlucht en is je andere vlucht dus niet ongeldig. (Maar: als ze erachter komen dat je cross-ticket dan heb je wel potentieel een probleem want blij worden ze er niet van :P)

Als je 't heel goed plant, kun je de retourvluchten ook niet weggooien maar andersom gebruiken om nog een keer heen en weer te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 29-01-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 12:02

paQ

ja zit wat in.

Dan nog is het natuurlijk ridicuul dat KLM gewoon je ticket verscheurt "omdat je toch niet bent gekomen"
misschien ben je wel met de auto heen gegaan ofzo :? omdat vlucht gemist oid :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Oh, BTW... peugeot206gt, ik vertrek maandag a.s. al in de richting. Moet ik je meisje nog wat langsbrengen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nog iets geks:

Ik ben in november naar de USA gevlogen, van Brussel > Newark > Kansas.

640 euro.

Nu wil ik in mei terugvliegen (lag nog niet vast wanneer ik terugkwam)....

~2000 euro.

Zakt dit nog? Of ben ik gewoon de zak? :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:48

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Als je zoekt op Expedia.nl naar een retour, kwam ik op €840. Kansas City is dan vertrek, en een overstap erbij. Enkele reis moet je dus niet kiezen.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Lolhozer schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:50:
Als je zoekt op Expedia.nl naar een retour, kwam ik op €840. Kansas City is dan vertrek, en een overstap erbij. Enkele reis moet je dus niet kiezen.
En waarom mag ik geen enkele reis kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Snake schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:58:
[...]

En waarom mag ik geen enkele reis kiezen?
Omdat je dan bij een prijs van 2000 euro uitkomt? :P Je moet gewoon een retour boeken op de goedkoopste manier en de terugvlucht laten voor wat 'ie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

CyBeR schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 01:00:
[...]

Omdat je dan bij een prijs van 2000 euro uitkomt? :P Je moet gewoon een retour boeken op de goedkoopste manier en de terugvlucht laten voor wat 'ie is.
Damn... nuja op deze website is de enkele vlucht NOG goedkoper dan de retour :) dus I'm happy.

Es kijken op aa.com of het uitmaakt, een retour of enkel :)

Ja het is de helft goedkoper :)

Maar als ik enkel boek op expedia.nl kom ik uit op 575 wat goed is! :D

[ Voor 11% gewijzigd door Snake op 30-01-2009 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:48

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Wat is goed, 1 jaar geleden vloog ik voor meer dan €100 minder retour naar NY vanuit AMS. Maar wat jij goed vind is goed genoeg natuurlijk. ;)

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

peugeot206gt schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:09:
[...]

hahaha, dat doet ze ook al :P ook eens per maand gelukkig :D
en jij denkt dat ze altijd haar handjes boven de deken houdt als jij er niet bij bent.

Dit komt echt heel vaak voor van die tegenstrijdige dingen. Retourrickets van A->B zijn duurder dan B->A vluchten van A naar B via C zijn goedkoper dan de vluchten van C naar B.

Toch nog maar wat toegevoegde waarde proberen te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 14:56

Eris

-

Kennus van mij had het zelfde probleem.

Antwerpen --> HSL --> Amstedam --> New York was goed koper dan Amsterdam --> New York.

De reden dat is dat de vliegtuig maatschapij liever buitenlandse klanten willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 24-06 11:15

LauPro

Prof Mierenneuke®

Waarom prijzen verschillen: Vliegtuigen zijn geen treinen.

De prijs wat het kost om een vliegtuig te laten vliegen staat inmiddels redelijk vast, waar men het verschil (marge) op kan behalen is de bezettingsgraad en prijsstelling. De bezettingsgraad hangt af van de vraag van de markt, maar deze is ook deels gebaseerd op de prijs. Meestal is het zo dat als je vroeg boekt je tickets relatief goedkoop zijn. Dit omdat de luchtvaartmaatschappij zo zeker weet dat de vluchten vol zitten.

Mensen die plotsklaps besluiten weg te willen betalen vervolgens de hoofdprijs, deze doelgroep maakt de prijs over het algemeen niet uit ze willen gewoon worden gevlogen. Dit zijn dus de tickets van 2000 euro die normaal misschien een kwart kosten.

De derde categorie (maar laatste tijd steeds minder voorkomende) zijn de last minutes. Als een vliegtuig voor 90% vol zit, is het handig om die overige 10% ook te verkopen, desnoods tegen kostprijs. Dit omdat de vlucht dan toch al rendabel is en elke euro extra gewoon meer marge. Het zal qua operationele kosten ook niet veel uitmaken of je nu met 10% meer of minder passagiers vertrekt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dus het is beter nu te boeken dan een maand op voorhand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dat sowieso. Vliegtuigmaatschappijen zijn namelijk verplicht om minimaal 1 plek te hebben voor de stuntprijs die ze aanbieden. Als je belachelijk vroeg van te voren boekt heb je kans dat je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:47
Snake schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:18:
Nog iets geks:

Ik ben in november naar de USA gevlogen, van Brussel > Newark > Kansas.

640 euro.

Nu wil ik in mei terugvliegen (lag nog niet vast wanneer ik terugkwam)....

~2000 euro.

Zakt dit nog? Of ben ik gewoon de zak? :P
In mei met Continental Airlines kom ik uit op 465 EUR voor een retourtje Kansas -> New York -> Brussel.

Bij een enkeltje kom ik op 1100 EUR uit. Gewoon een retourtje boeken dus en nooit komen opdagen op de terugvlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ricardo87 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:18:
[...]

In mei met Continental Airlines kom ik uit op 465 EUR voor een retourtje Kansas -> New York -> Brussel.

Bij een enkeltje kom ik op 1100 EUR uit. Gewoon een retourtje boeken dus en nooit komen opdagen op de terugvlucht.
Welke datum? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:47
Heb je ge-DM't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
maarud schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:38:
Haugesund - Bergen is nogal een redelijk stukje afstand, waar je in het geval van reizen met de auto nog een tolweg en een veerboot moet nemen.
Ik ga over 2 maanden verhuizen naar Haugesund, heb al uitgevonden dat vliegen vanaf Bremen het goedkoopst is voor mensen die mij willen bezoeken vanuit Nederland (idd met Ryanair, 45 euro voor een retour).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dan plan je toch voortaan je trips vanuit bergen? (als je daar weer bent) Dat je elk weekend een maand naar Nederland gaat en daar je retourtje op inkoopt ipv ze hier te kopen voor een weekendje Bergen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
In marketingtermen heet dit "prijsdiscriminatie". KLM heeft in Nederland een enorm sterke positie, waardoor ze meer geld kunnen vangen voor tickets dan in landen waar ze minder dominant zijn (zoals Noorwegen). Vandaar dat Bergen-AMS-AMS-Bergen goedkoper is dan AMS-Bergen-Bergen-AMS.

Mocht je op 1 juni heen willen, 4 juni terug en dan opnieuw op 20 juni heen en 24 juni terug, kun je twee overlappende tickets boeken:

Je kunt dit enigszins oplossen door te boeken:

Bergen-AMS-AMS-Bergen op 4 juni heen en 20 juni terug
en:
AMS-Bergen-Bergen-AMS heen 1 juni terug 24 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 19:15

-d-

LauPro schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 07:21:
Waarom prijzen verschillen: Vliegtuigen zijn geen treinen.
Sterker nog, hier in Luxemburg/Frankrijk hebben veel treinen ook al geen vaste prijzen. Tarieven hangen af van tijdstip, boekingsdatum, etc. Vroeg boeken is vaak 50% goedkoper.
Pagina: 1