• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-04 13:56
Hai!,

Nu weet ik dat meerdere mensen problemen hebben met GTAIV, en dat het spel veel te zwaar zou zijn.
Toch zit ik met een beetje een eng probleem en ik ben bang na diverse fora bezocht te hebben het misschien ligt aan 1 van mijn videokaarten.

http://img443.imageshack.us/my.php?image=gtaivob7.jpg

Zie daar, al die rare pixels flikkeren dus in me scherm, dit is overig pas na alt-tab. Hiervoor zag het er nog beter uit en flikkerde vooral een groot gedeelte bovenin het scherm.
Na nog een alt-tab lijkt alles weer weg te zijn, en de alt tab daarna is het weer, in een andere vorm, terug.

Maar het gekke is ook weer dat ik dit probleem dus bij geen enkel anders spel heb, maar ik vermoed dus wel dat het aan me videokaarten ligt aangezien niemand zulk soort problemen lijkt te hebben met GTA.

Wat te doen? ;o Lijkt dit een softwarematig probleem te zijn of hardware matig?

[ Voor 10% gewijzigd door Dedgeh op 26-01-2009 21:00 ]

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik heb dit ook wel eens gehad met een 8600GT (2x zelfs) en het was beide keren het geheugen op de kaart. Echter hier op mijn werk is het altijd een software probleem als dat gebeurt. Hier los ik het tijdelijk op (als ICT er geen tijd voor heeft) door het beeldscherm waar ik die spikkels krijg uit te schakelen in windows (dus niet met de fysieke knop) en dus het andere beeldscherm als 1e te zetten. Vervolgens schakel ik die andere weer in en is het probleem opgelost.

Het kan dus je geheugen zijn en anders zeer waarschijnlijk software.

Check met 3dmark en met Fur of je daar ook problemen hebt of alleen in GTA 4.

Succes!

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-04 13:56
Hm, 3dmark06 deed het perfect. Dus het lijkt erop dat het alleen in GTA4 zit (mooi, want dan is het softwarematig ;D).

Nu ik het me bedenk, heb ik ook de patch 1.0.2. geinstalleerd, sindsdien gebeurd het. Dus, ik ga nog eens kloten met een hoop gereinstall!