Onboard Realtek ALC889A of Audigy 2?

Pagina: 1
Acties:

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte EP45-DS3R moederbord besteld met een Realtek ALC889A audio chip aan boord. Op mijn nieuwe systeem zal ik (analoog) een Logitech X-540 5.1 speaker set op aansluiten.

Van mijn vorige systeem heb ik nog een - behoorlijk oude inmiddels - Sound Blaster Audigy 2 Value liggen, nu vraag ik me af of ik het beste de onboard sound kan gebruiken of de geluidskaart?

Dit met het oog op geluidskwaliteit en geluid/prestaties in games. Ik gebruik mijn systeem o.a. voor mp3 en games.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Aangezien je straks beide hebt, zou ik zeggen probeer het uit en kies welke jij het beste vindt klinken.........
(soms is het zo simpel eigenlijk hè)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
in games heb je eax met je audigy 2 en belast je processor minder maar verder is het geen wereld van verschil. De nieuwe onboards, en vooral de Realtek ALC88x versies vind ik erg goed.

Maar anders kun je altijd nog een XtremeMusic op de kop tikken. Wisselen nu van eigenaar voor €25-35 dus zo'n ramp is het niet :)

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:39
jozy schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:23:
in games heb je eax met je audigy 2 en belast je processor minder maar verder is het geen wereld van verschil. De nieuwe onboards, en vooral de Realtek ALC88x versies vind ik erg goed.

Maar anders kun je altijd nog een XtremeMusic op de kop tikken. Wisselen nu van eigenaar voor €25-35 dus zo'n ramp is het niet :)
Hou wel even in de gaten dat de XtremeMusic geen echte X-FI is. dit is een gerelabelde Audigy 4 (of 2?) met een XFI stikker erop. wil je een echte XFI dan is het instapmodel een XtremeGamer, die tevens ook een stuk beter klinkt.

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
jozy schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:23:

Minder processorbelasting, zou dit veel schelen?

Zijn er nog andere zienswijzen op mijn vraagstuk?

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zou het gewoon proberen of je het verschil kunt horen. De luidsprekerset die je hebt is nou ook weer niet van topkwaliteit dus de vraag is of je het wel kunt horen. Zo niet, dan zou je de audigy kaart eruit kunnen laten, spaart weer een paar Watt.
Pagina: 1