Van wifi naar wifi naar UTP: Xbox op internet. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-03 11:37

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik wil al een tijdje een permanente oplossing om mijn Xbox aan het internet te hangen. Daarvoor heb ik vandaag een extra Wireless Router gekocht, een Sitecom WL-312 (PDF-alert).

Ik wil aan mijn huidige internetoplossing niet zo veel veranderen. Ik heb een Linksys WRT54GC. Daarmee maak ik met mijn laptop contact naar de buitenwereld. Ik wil de extra router gebruiken als bridge. Van daaruit wil ik via UTP verder naar de Xbox.

Ik heb de onvolprezen guide van HyperBart al doorgespit, maar dat doet niet wat ik wil.

Zodra ik de DHCP funtionaliteit van de Sitecom uitschakel en hem een statisch IP adres geef in de Range die de Linksys uitgeeft, dan krijg ik geen contact meer met dat ding. Kan iemand mij een goede duw in de juiste richting geven? Is er ergens een betere handleiding te vinden om dit voor elkaar te krijgen? Onderstaand het schema dat me nog nét lukte om wél te maken. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.larsmunne.nl/schema.png

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan die Sitecom bridgen? Ik denk dat je daar naar op zoek bent :)

Ik heb eenzelfde situatie (maar dan een WRT54G2 ipv Sitecom), en de WRT54G2 is gebridged met de andere Linksys.
Werkt als een zonnetje!

Zie hier

[ Voor 94% gewijzigd door anandus op 26-01-2009 19:44 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:58
Rexomnium schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:41:
Daarvoor heb ik vandaag een extra Wireless Router gekocht
Ik wil de extra router gebruiken als bridge. Van daaruit wil ik via UTP verder naar de Xbox.
Waarom koop je dan niet een wireless bridge? Het moet wel kunnen met die Sitecom die je nu hebt, maar dan moet je de mode wel instellen op 'bridge' (zie pagina 24 van de handleiding), waar ook staat
If you want to bridge several networks together through the
wireless connection, you have to set this access point to “AP Bridge-Point to
Point mode”, “AP Bridge-Point to Multi-Point mode” or “AP Bridge-WDS
mode”. You have to enter the MAC addresses of the other access points
Rexomnium schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:41:
Ik heb de onvolprezen guide van HyperBart al doorgespit, maar dat doet niet wat ik wil.
Nee, dat gaat over je wireless router inzetten als access point - niet als bridge. :+

offtopic:
Dat ding draait gewoon Linux! :9 zie pagina 56 van de handleiding. Beter fixt iemand dat even in OpenWRT/DD-WRT!

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 26-01-2009 19:54 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Goed, ik heb nu weer een paar uurtjes gerommeld, maar ik heb nog steeds geen internetverbinding op de nieuwe Sitecom Router.

Volgens het artikel dat Anandus (thanks daarvoor) heeft gepost, moet ik op de Sitecom Router de DHCP server uitschakelen en hem een vast IP-adres geven. Ik heb het idee dat het daar fout gaat. Als ik mijn laptop dmv UTP aansluit op deze Bridge en ik heb de Wifi-adapter uitgeschakeld, dan krijg ik keurig netjes contact met het netwerk, maar kan ik geen verbinding maken met Internet. Sterker nog, omdat de Sitecom sterker is qua wifisignaal, kan ik niet simpelweg een draadloze verbinding maken, zonder dat ding eerst uit te schakelen, om er zeker van te zijn dat mijn laptop verbinding maakt met de Linksys Router (snap je het nog?).

Moet ik ervoor zorgen dat de Sitecom Router automatisch een IP-adres krijgt toegewezen? Zo ja, moet ik dat ook op de Xbox doen? Zo nee, ehm.... help?

Dit zijn trouwens de settings nu van de Sitecom Router:
Afbeeldingslocatie: http://www.larsmunne.nl/settings.png

[ Voor 5% gewijzigd door Rexomnium op 26-01-2009 22:06 ]

• gertvdijk
Rexomnium schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:04:
Dit zijn trouwens de settings nu van de Sitecom Router:
[afbeelding]
Hoezo WDS? Je wilt hem toch als bridge?

[ Voor 12% gewijzigd door gertvdijk op 26-01-2009 22:11 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
gertvdijk schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:10:
[...]

Hoezo WDS? Je wilt hem toch als bridge?
Ik heb de handleiding gelezen. In de handleiding staan meer opties dan ik kan kiezen in het configuratiegedeelte van deze WL-312 router. Ik kan alleen maar kiezen tussen AP of WDS. Volgens Wikipedia kan ik met WDS ...
Een Access point of toegangspunt kan zowel een hoofd-, schakel- als basisstation op afstand zijn. Een hoofdstation is gebruikelijk verbonden met het bedraade netwerk. Een schakelstation schakelt data tussen basisstations, draadloze "clients" of andere schakelstations naar hetzij een hoofdstation of een ander schakelstation.
Dus ik nam aan dat het de juiste optie was. Als dat niet het geval is, hoe kan ik het dan voor elkaar krijgen met behulp van WDS?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Rexomnium schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:04:
Sterker nog, omdat de Sitecom sterker is qua wifisignaal, kan ik niet simpelweg een draadloze verbinding maken, zonder dat ding eerst uit te schakelen, om er zeker van te zijn dat mijn laptop verbinding maakt met de Linksys Router (snap je het nog?).
Daarom moet je ook een draadje gebruiken tijdens het volgen van die uitleg.

• gertvdijk
Rexomnium schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:17:
Ik heb de handleiding gelezen. In de handleiding staan meer opties dan ik kan kiezen in het configuratiegedeelte van deze WL-312 router. Ik kan alleen maar kiezen tussen AP of WDS.
Dat is in strijd met wat de handleiding beweert. Zie de quote eruit in mijn eerdere post.
Rexomnium schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:17:
Als dat niet het geval is, hoe kan ik het dan voor elkaar krijgen met behulp van WDS?
WDS = Wireless distribution. Beide APs moeten in die modus staan en zo kan je je draadloze netwerk 'uitbreiden'. Een soort range extender in marketing termen. Dat is niet wat je wil. Jij wil hem als bridge, wat dus niet de AP-WDS mode is, omdat je hem helemaal niet als AP wil inzetten.

Waarom heb je niet gewoon een apparaat gekocht dat ervoor bedoeld is? Zo'n nevenfunctie van een WLAN router is vaak brak en niet goed getest.

Pagina: 1