• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:32
Ik heb wat rond gezocht maar kon niks over dit onderwerp vinden.

Ik wil in onze woonkamer alle( 3 staande lampen, pilaarvorm), of alle wandverlichting in 1x aanzetten met een afstandbediening. (heel veel wandlampen ivm schilderijen ( moeder die schilder is )). Het moet in ong 1 week te doen zijn, want ik wil het als kado voor mijn vader doen terwijl ze op vakantie zijn.

Mijn vraag: Heeft iemand hier ervaring mee ? Zijn deze setjes misschien ergens te koop ? Kan dit eigenlijk wel ?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Even los van of en hoe dat mogelijk is. Waarom wil je dat kunnen? Juist als alle lichten in 1 x aangaan weten ongenode gasten namelijk dat er niemand thuis is. Je bent namelijk niet in staat om zelf 3 lampen gelijktijdig aan te doen.
Dit is natuurlijk gebaseerd op de aanname dat je dat ermee wilt bereiken.

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07-2025

MissileHugger

I wonder...

Kan met onder andere dit soort producten volgens mij,

http://www.klikaanklikuit.nl/product_detail.asp?id=49

Alle producten:
http://www.klikaanklikuit.nl/producten.asp?cid=2

Ik weet alleen niet of ze te koppelen zijn zodat ze allemaal tegelijk aan/uit gaan (ik neem aan dat het wel kan).

• 6pack15
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:25:
Even los van of en hoe dat mogelijk is. Waarom wil je dat kunnen? Juist als alle lichten in 1 x aangaan weten ongenode gasten namelijk dat er niemand thuis is. Je bent namelijk niet in staat om zelf 3 lampen gelijktijdig aan te doen.
:|

Aha, dat zocht ik! bedankt rene. Mah wel wat nachtdienstjes gaan draaie... |:( . Naja, dan ff doorzoeke :P. Bedankt iig!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:25:
Denk je echt dat ongenode gasten wel merken dat alle lichten in 1x aangaan maar niet dat er mensen in huis staan en lopen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

6pack15 wil het klaar hebben voordat zijn ouders terug zijn van vakantie, niet voor als ze op vakantie gaan :)

Edit:
Als er van alle lampen stekkers in de stopcontacten zitten kan dit heel makkelijk.

Dit is wat je zoekt:
Afbeeldingslocatie: http://img.kelkoo.com/de/medium/626/665/00103888695597576872896336433002887665626.jpg

Bij zo'n setje (ik heb ze bv. bij de Praxis vandaan) kan je alle ontvangers op hetzelfde kanaal zetten als je wil. Maar de eerste twee knoppen ook voor dimmen gebruiken (als je een ontvanger erbij hebt die kan dimmen)

Het setje wat ik heb gekocht zitten twee dimmers bij en een aan- uit ontvanger.
Ik heb een stekkerdoos op één dimmer aangesloten en daar twee lampen op aangesloten die ik simultaan aan/uit kan zetten en kan dimmen.

Ik zou ze alleen niet allemaal op hetzelfde kanaal zetten, dan kan je zelf nog beslissen welke je in- of uit wil schakelen :)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 19:55 ]

• 6pack15
Ja, alleen het zit zo. Alle lampen zitten zeg maar op 1 lijn die onder plint loopt. Dus ze zitten boven het schilderij, kabel loopt achterlangs door naar beneden bij elk. Volgens mij zitten ze per 2 (4 totaal). Stekkerdozen zijn wel gewoon zichtbaar, dus dat is geen probleem.

Iig bedankt!. Ik zal binnenkort even gaan kijken bij die bouwmarkt hier
Pagina: 1