Toon posts:

Redundante internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GoT'ters,

ik heb hier 2 internetlijnen tot mijn beschikking. 1 via een kabelmodem welke via een lan-kabel aan mijn pc zit, en een ADSL verbinding, waar ik wireless verbinding mee kan maken.
Nu wil mijn kabelverbinding nog wel eens wegvallen, en dan schakel ik de ethernetkabel uit, en zet ik mijn wireless aan.

Kan dit niet automatisch? Of, ik heb hier nog een oude P3 staan met Windows XP erop (voor wat simpele server activiteiten), kan ik deze niet configureren als server zodat deze de verbindingen regelt?

Ik heb zelf al lopen zoeken op GoT, maar het enige wat ik tegenkom zijn veeeeels te dure routers, en ingewikkeld linux oplossingen.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Het lijkt mij sterk dat er een goedekope, simpele kant-en-klaar oplossing is.
Een optie is een router van draytek te kopen. De vigors zijn voor zover ik weet nog vrij betaalbaar en hebben bij sommige modellen 2 wan interfaces.
Als je daar geen geld aan uit wilt geven denk ik niet dat je onder een linux oplossing uit komt.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:58

Tuxie

En WeL nU!

Je kunt toch gewoon een scriptje maken die om de zoveel tijd een server pingt (bijvoorbeeld google) en die op het moment dat dat niet lukt een ipconfig /release <interfacenaam> en een ipconfig /renew <interfacenaam> op de interface uitvoert die wel/niet op dat moment actief is? Lijkt me niet zo moeilijk,

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:48
Boah, zoiets met relatief simpel te scripten zijn onder Unix. Vb dat redelijk continue een kleine ping gaat sturen naar een IP bij ISP1. Als ie heen reply meer krijgt een ifshut doen en een ander if "up brengen" en desnoods nog het iptables verhaal flushen-reloaden oid.

Verwijderd

Topicstarter
Tuxie, dat is een hele goede! Ga ik eens mee experimenteren.... meer suggesties zijn welkom! :)
Als ik dat dan op mijn WinXP 'server' draai, en die gebruik als gateway, heb ik altijd een internetverbinding ... SMTP is geen probleem aangezien ik alleen gmail gebruik.
Enige wat ik merken zal is bijv een stream ofzo die ff wegvalt...

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 17:41 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:39:
Tuxie, dat is een hele goede! Ga ik eens mee experimenteren.... meer suggesties zijn welkom! :)
Als ik dat dan op mijn WinXP 'server' draai, en die gebruik als gateway, heb ik altijd een internetverbinding ... SMTP is geen probleem aangezien ik alleen gmail gebruik.
Enige wat ik merken zal is bijv een stream ofzo die ff wegvalt...
FreeBSD based PFsense , Heb je gewoon fallover support , ik weet alleen niet of hij wifi slikt , dus misschien moet je wel een ethernet to wifi kopen (bestaat dat) en anders via een wifi bridge dat er utp uitkomt.
Pagina: 1