Verwijderd

Topicstarter
Hallo, een tijdje terug kocht ik de sony 55e hier kon ik echter niets mee omdat ik het bestandsformaat niet kon importeren in een bewerkingsprogramma. Omzetten vind ik erg veel gedoe. Nu is mijn vraag:

Hebben alle camcorders waarvan het opslagtype een sd card of een harde schijf is hetzelfde soort bestandsformaat of zijn er bijvoorbeeld camcorders (sd of hdd) die gewoon opnemen in avi of een ander formaat dat makkelijk te bewerken is in bijvoorbeeld premiere?

Verwijderd

DV-AVI wordt alleen gebruikt door miniDV camera's. Alle HDD, flash en DVD camera's gebruiken een vorm van MPEG2 compressie en alle HD modellen die opnemen op deze media filmen in een MPEG4 compressie (op enkele JVC modellen na). Het is dus een kwestie van het veranderen van camera of nieuwere software gebruiken!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was inderdaad al van plan om een nieuwe camera te kopen maar ik weet dus niet of dit veel nut heeft als alle camera's gebruik maken van hetzelfde bestandsformaat. Ik zou graag een sd of hdd camera willen maar ik zou de beelden dus wel graag willen bewerken. Wat is voor mij de beste optie qua camera of bewerkingsprogramma?

Verwijderd

Wat de beste camera is, daarvoor zijn andere topics. Nieuwe montageprogramma's kunnen allemaal overweg met de nieuwste camera's. Voorbeelden hiervan zijn Pinnacle, Premiere, Ulead, Sony Vegas, etc. Kijk eerst eens wat je handig lijkt.