[Windows 7] HP 5Si Laser printer Driver onbeschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snajo
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01-2024
In Vista is de driver voor mijn HP 5Si Laserprinter nog gewoon bij het OS inbegrepen, maar in Windows 7 is dit niet meer zo. Ik kan ook niet direct een driver downloaden van HP, want deze verwijzen door naar de embedded Vista driver |:( Ook kan ik nergens anders een driver download of .inf vinden.

Ik heb al wat geprobeerd uit dit thread, maar tot nu toe zonder resultaat:
http://episteme.arstechni...f/99609816/m/147004456931
De file locations worden (enigszins) door HP bevestigd in dit artikel: http://h20000.www2.hp.com...d=18972&objectID=bpl10121

Ik heb nu geloof ik wel alle driver files kunnen kopiëren van mijn Vista PC, behalve de .inf. Zonder die .inf kan ik de driver dus nog steeds niet installeren.

Ik kom ook her en der de driver ntprint.inf tegen, maar ik weet niet precies wat die met de HP 5Si temaken heeft (dependency misschien?).

Iemand ideeën hoe ik deze printer toch onder Windows 7 aan de praat kan krijgen? Het moet toch kunnen, aangezien de drivers voor Windows Vista ook onder Windows 7 te gebruiken moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Heb je Windows Update al geprobeerd, daarmee kan je soms ook drivers ophalen?

[ Voor 36% gewijzigd door CoolGamer op 26-01-2009 17:20 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snajo
Goede tip, dat was ik alleen nog vergeten te melden. Wanneer ik in de Add Printer Wizard op de knop Windows Update klik loopt de wizard vast :'( Alle knoppen worden grijs en er valt niets meer aan te klikken in het windowtje. Dit heb ik al eerder aan MS gemeld, want volgens mij is dat een bug.

Edit:
Ben er inmiddels achter dat ik te ongeduldig was, nadat de Add Printer Wizard enkele minuten hangt na klikken op de Windows Update knop heeft hij toch meer drivers gedownload.
Nu kan ik in de wizard wel de goede driver selecteren en de gewenste printernaam opgeven. Bij het daadwerkelijke installeren van de driver krijg ik echter een error: "Printer driver was not installed. Operation
could not be completed (error 0x00000002)". Ik had voorheen UAC uitgeschakeld (heb een admin account), nu nog een keer proberen met UAC aan.

Edit2:
Helaas maakt UAC hier niet uit.

Ik zie overigens op de testpagina geprinte vanuit Vista dat ik inderdaad alle benodigde driver files heb. Ik moet alleen nog een driver entry zien te creëren in de printserver op mijn pc (in printmanagement.msc).

[ Voor 60% gewijzigd door Snajo op 26-01-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Snajo schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:48:
Ik kom ook her en der de driver ntprint.inf tegen, maar ik weet niet precies wat die met de HP 5Si temaken heeft (dependency misschien?).
ntprint.inf bevat normaal voor alle OutoftheBox ondersteunde printerdrivers verwijzingen (vendorstrings e.d.) en is een basisdriver.

De LaserJet 4 en 5 series zijn ook nog eens van het vorige millenium (1998), dat de drivers dan niet meer standaard meegeleverd worden kan ik me dan ook voorstellen - tenslotte was hét grote probleem bij Vista juist dat er zoveel drivers mee werden geleverd dat dat één van de redenen is dar er zoveel bloat optrad.

Door deze legacy drivers enkel nog online via WU aan te bieden heb je in ieder geval nog wel de mogelijkheid deze alsnog te installeren, maar standaard zitten er dus drivers in voor meer frequente printers.

(overigens levert het installeren van de 5Si driver ook hier dezelfde foutmelding - misschien kun je de default LaserJet 5 driver gebruiken?)

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 26-01-2009 19:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snajo
Probleem opgelost! :D
De default LaserJet 5 driver print de testpagina prima, dus ik kan gelukkig ook vanuit Windows 7 op onze centrale studentenflat printer printen >:)

Ik snap de keuze van MS om deze drivers niet standaard meer mee te leveren, en uiteindelijk werkte het binnenhalen via Windows Update ook naar behoren (alleen eerst onduidelijkheid over of de wizard ook bezig is of vastliep).
Waarom het met niet gewoon met de HP LaserJet 5Si driver lukte is me nog steeds een raadsel, maar daar hoef ik me gelukkig niet meer druk om te maken. Ik zal in ieder geval deze workaround even aan MS laten weten, daar ben je tenslotte beta tester voor ;)

Edit:
Helemaal vergeten :+
Bedankt voor de hulp alt-92! _/-\o_
Zonder printmogelijkheid was Win7 toch een stuk onaantrekkelijker geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door Snajo op 26-01-2009 20:53 ]