Toon posts:

1x256MB of 2x128 Infeon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort nieuw geheugen kopen omdat het lekker cheap is en ik me oude (133 Mhz CAS3) tegen een redelijke prijs kwijt kan.

Ik wilde Infeon kopen, da's een stuk (30 gulden per 128 MB) goedkoper dan Kingston en volgens mij qua overclokcing capabilities (bijna) even goed. Heeft iemand daar een ander idee over?

Dan mijn echte vraag: zijn er mensen waar hun PC minder stabiel is geworden met overklokken op een Abit KT7A(-RAID) wanneer ze 2 ipv 1 geheugenmodule gebruiken?
Ik weet wel dat het volzetten van de geheugenbanken soms tot instabiliteit kan leiden, maar ik vraag me dus af of dat ook is in het geval van 2/3 sloten bezet.

Ik voel er namelijk meer voor om 2x128 te kopen om eventueel later 1 dimm weer door te verkopen als ik overga op DDR of iets anders, en met 256 MB zit je daar zo mee.

Graag jullie ervaringen/meningen! :)

Verwijderd

F 30,- ????? Waar?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij bedoel je 130 :)

Verwijderd

30 goedkoper |:(
Eerst lezen, dan schreeuwen :)

Verwijderd

Voor 30 piek zou ik er meteen 100 kopen als ik jouw was en dan verkopen voor 100 per stuk.
Dan verdien je 7000 pieken en zou ik je dimmsloten vullen met 1024MB PC133 SDRAM (Corsair, Registered) a FL 3169,- X 2 en dan hou je nog genoeg over voor de volgende keer wat upgraden lijkt me? :P

De Sint heeft altijd gelijk...damn...;)

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
hij bedoelt volgens mij 30.- goedkoper dan kingston (per 128MB)

~**~

Verwijderd

Leesuh iz moejLuk

Verwijderd

begrijpend lezen noemen ze dat |:(

ik zou gewoon die infeneon nemen dan hoor.....maakt volgens mij weinig verschil met kingston en scheelt toch weer 30,-..

Verwijderd

mijn abit KT7 draait ook niet stabiel met 2 x 128 wat kan ik hier aan doen ???? vind het wel een beetje zonde om die andere 128 bij ons pap er in te laten zitten ;)

Verwijderd

kingston heeft wel levenslange garantie, ik heb de mijne van gistron en dat werkt perfect (2x 256mb kingston)

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Het heet Infineon!!!

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:19
ik heb ook zo'n geval. had eerst maar 32 en nu heb ik er 128 bij gestopt. dat is dan 160 mb totaal (om het duidelijk te maken wat die getalletjes inhouden) :) maar nu loopt mijn systeem veel minder goed. wel sneller ofzo.. maar hij hangt constant.

Hoe los ik dit op. ik heb niks overgeclocked

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:29
Ik zit ook te twijfelen over geheugen, wou Kingston maar inforatique heeft het op. Is die garantie levenslang via Kingston ?? vind dat Gistron zo'n vaag iets.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 18:23 schreef PaulvdA het volgende:
mijn abit KT7 draait ook niet stabiel met 2 x 128 wat kan ik hier aan doen ???? vind het wel een beetje zonde om die andere 128 bij ons pap er in te laten zitten ;)
Maar uuhh beetje vaag..je pc draait onstabiel door je geheugen...waar denk je dat dit door komt?? 2x128/'t merk/ ...wat?

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

tja ik ben een manneke wat pro gistron is. Gistron is NIET vaag. De oude bedrijfsnaam is Intercom-Mailorder en ze adverteren al jaren in alle grote computerbladen als postorder.
Snelle levering, lage rembourskosten, alleen de aftersales en service kan wat beter.

Hmm ik heb zelf dus 2x256MB Infineon een KT7a-RAID besteld. Doet het perfect. Heb nog geen CAS2 geprobeerd enzo, maar dat schijnt goed te kunnen volgens alle threads.

Tja Kingston ... de reden waarom ik geen Kingstong heb genomen is dat ik gewoon las dat Infineon vaker op CAS2 is te zetten.
Kingston is over het algemeen een topmerk, maar wat Gistron leverd is de value line. en ik hou niet van Value lines :) Wel van Value for money :P

Maareh de 'no-name' (waarschijnl MTek) 256MB SDRAM moduletjes kosten nu nog maar ongeveer 215. Misschien is dat ook een leuke optie. Is toch 60 piek per Dimmetje goedkoper dan infineon.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:29
Niet vaag, bedrijven die in Emmerich zitten vind ik wat vaag :)
Maar neemt niet weg dat ik 2x256MB Kingston bij ze besteld heb, die ValueLine zal wel goed zitten. Ik hoef geen Muskin REV 2 maar ik hoef ook geen merk 3x draaien en kappen maar :)

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1