Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:48

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Onlangs heb ik weer een nieuw systeem in elkaar gezet, maar ik heb daar nog niet veel plezier van kunnen beleven. De bios is namelijk fcked,

eerst even de specs van de PC
  • MSI x48c platinum
  • Intel E8400
  • Kingston DDR3 1333mhz met latency 9
  • Samsung spinpoint 500GB
  • Zalman 600W voeding
  • Asus EN8800GT
Het probleem is, dat de computer niet automatisch opstart: als je de start knop indruk word elke keer opnieuw gereboot zonder ook maar iets van eens scherm te zien. (de monitor slaat ook niet aan). Ik hoor geen piepjes uit de kast komen en ik heb alle verbindingen minimaal drie keer nagekeken.

Het leuke is, dat als ik cmos reset d.m.v. een knopje achterop dat dan de computer wel opstart, hij vraagt dan of ik de tijd wil invoeren bij de bios of ik de safe functies wil laden. Dit probleem is pas onstaan nadat ik een biosupdate heb gedaan, (die heb ik gedaan omdat hij toen pas na 5 keer booten echt opstarte, hij kwam elke keer een stukje verder!).

Ik heb wat lopen spelen met de instellingen van de bios als ik daar inkwam tenminste en ik heb alles gedownclocked naar lagere niveau's, alleen het ram geheugen niet want deze is staat standaard al downclocked(op 1067 ipv 1333) en als ik deze wil veranderen zie ik door de bomen het bos niet meer omdat er teveel dingen getweaked kunnen worden.

Ik heb de Hangen en opstarten troubleshooter doorgenomen en het enige wat ik daaruit wijs kon worden is dat de CMOS batterij misschien leeg kan zijn, maar het is een nieuw moederbord...Ik heb zowel XP, als vista als Windows 7 geprobeert maar geen van allen maakt verschil het is dus echt een hardwarematig probleem
alle onderdelen die ik hier thuis extra heb liggen heb ik vervangen maar alles blijkt gewoon te werken. het lijkt wel dat de symbiose tussen het moederbord en alle onderdelen echt niet werkt. maar zoals ik al zei, ik kan gewoon opstarten door de bios te resetten alleen dit is zo'n gehannes elke keer en deze pc word straks niet door mij gebruikt maar door familie en die zullen daar niet blij mee zijn ;(

Edit: nog vergeten te vertellen: Bij het moederbord is een utility meegekomen dat Dualcore heet, dit is een progamma om in windows alles over te clocken. ik heb dit progamma geïnstaleerd maar op het moment dat ik ook maar iets aanklik in het progamma gaat de hele computer hangen en is een reset nodig. De opstartproblemen had ik al wel voor ik dit progammatje installeerde.

Nog twee screenshots van CPU-Z
Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/673437c7f294f617bd3b91d65e314161.jpg,
Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/323e55710705c8bcc820cec44f79adb2.jpg

Wie heeft hier nog een oplossing voor?

[ Voor 14% gewijzigd door Slapstick op 26-01-2009 23:02 ]

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik heb precies hetzelfde probleem met dit moederbord. Ik heb wel een andere processor (E8500).

Geen idee waar dit aan ligt, maar ik hoop op een Bios update van MSI..

[edit]
Ik las dat het met versie 7353v71 wellicht wel goed gaat

ik zal dit vanavond eens testen.

[ Voor 23% gewijzigd door Jodel op 27-01-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
als je google op msi x48c en e8400 heb je veel meer problemen, maar volgens mij heb ik op dit moment al de allernieuwste bios er opstaan

wacht met er smart op :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Slapstick op 28-01-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
SCHOPJE:

Is er niemand anders die dit probleem vaker heeft gehad en/of een oplossing weet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
ik heb net van een tweaker een P45 platinum gekocht en daar heb ik ook dat soort gekke issues mee wanneer ik bijvoorbeeld powersave uit zet (hij reboot na de post) en greenpower lust hij al helemaal niet.
ik heb er een E8500 cpu in zitten.
het is niet hetzelfde bord maar klinkt als redelijk zelfde issues. Dat Dual Core Center is trouwens ook een bagger app. Heb je wel de laatste versie van die app gedownload? mijne van de cd herkende mijn cpu niet eens met de correcte FSB.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
ik heb van alle drivers de nieuwste versies op dit moment geïnstaleerd, dus daar ligt het niet aan; Ik heb bdw DCC ook gedeinstaleerd, maar maakt niet veel uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde moederbord als jullie en heb ook een heleboel problemen ermee gehad. Als je even zoekt op de x48c zie je mijn topics terug. Ik moest met een andere processor mijn mobo flashen omdat mijn CPU niet werd ondersteund. Ik heb de E8500 E0 maar de C0 (stepping) doet het wel gewoon. Check dus even goed of je cpu met je bios ondersteund wordt op:

http://global.msi.com.tw/index.php func=prodcpu2&prod_no=1393&maincat_no=1#menu

Tevens veel problemen gehad met raid controle enz. Voor mij nooit een MSI meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:56:
Heb hetzelfde moederbord als jullie en heb ook een heleboel problemen ermee gehad. Als je even zoekt op de x48c zie je mijn topics terug. Ik moest met een andere processor mijn mobo flashen omdat mijn CPU niet werd ondersteund. Ik heb de E8500 E0 maar de C0 (stepping) doet het wel gewoon. Check dus even goed of je cpu met je bios ondersteund wordt op:

http://global.msi.com.tw/index.php func=prodcpu2&prod_no=1393&maincat_no=1#menu

Tevens veel problemen gehad met raid controle enz. Voor mij nooit een MSI meer.
Dit is ook het laatste MSI bordje dat ik koop, maar ik heb dus de nieuwste biosversie en daarbij is de e8400 wel gewoon ondersteund;) zie http://global.msi.com.tw/...maincat_no=1&prod_no=1393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
- Schopje 2-

Niemand die hiervoor nog een oplossing weet? of is het dus gewoon weer een nieuw ddr3 moederbord kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde gehad.
Heb uiteindelijk dit uiteindelijk redelijk onder controle kunnen krijgen door je geheugen te downclocken.
Alhoewel het niet helemaal over is, soms moet ik een keer de reset knop indrukken tijdens het opstarten.
Tevens draait de 8400 op 400 mhz × 9 voor een stabieler resultaat. Alles handmatig instellen, zet niets meer op auto.

Ik denk dat er gewoon een serie moederborden heeft bij gezeten die fcked waren.

Het is even het een en ander uitproberen.

BTW de turbokaarten moet je meteen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Het probleem is opgelost, geen idee hoe, maar de pc start nu na op na eenmaal de start knop in te drukken en daarna de resetknop. Hiermee is best te leven namelijk, ik heb b.d.w. niets geïnstaleerd of gewijzigd het probleem heeft zichzelf denk ik opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
We zijn al 2 maand verder, maar het probleem bleek in Express Gate te zitten. Zodra je Express Gate uit zet in de BIOS dan boot mijn PC normaal.
Pagina: 1