Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gebruikers,

Ik heb even een vraagje voor de deskundige onder ons.

Ik heb vorig jaar een computer gekocht bij MyCom.
Na een jaar was ik wel uitgekeken op het moederbord M2V-TVM van ASUS. Daarin zat een dualcore 4200AMD in.

Nu heb ik inmiddels zelfeen P5Q gekocht. Maar wilde ik gisteren mijn M2V-TVM moederbord overbrengen naar een andere kast om er zo een mooie computer van te maken voor mijn zusje.

Alles erin geplaatst, nieuwe cooler erbij en aansluiten maar.
Helaas, het resultaat was kort en krachtig. Geen beeld en geen actie.
Pc start op, lampjes branden, geen piepjes etc.

Nu had ik een vraag.
Mijn voeding is 20 pins. Deze kast heeft een 24 pins aansluiting en 4 pins apart.
Kan het zijn dat daarom mijn kast totaal niet reageert en alleen de fans doet draaien en verder niente.
Ik heb nu namelijk alleen de 20 pins aangesloten.
Ik kan niks vinden als het gaat hoeveel wattage dit moederbord benodigd heeft, dus ik stel de vraag maar hier.

Kan iemand mij het verlossende woord schenken!, je zou me gelukkig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je nu helemaal geen 4 pins connector aangesloten? Die zal hoogstwaarschijnlijk wél op de 20 pins voeding zitten, en die moet je sowieso aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/6900/dsc00749vp4.jpg

Die dus.

[ Voor 21% gewijzigd door Exorcist op 26-01-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:34:
Heb je nu helemaal geen 4 pins connector aangesloten? Die zal hoogstwaarschijnlijk wél op de 20 pins voeding zitten, en die moet je sowieso aansluiten.
Hoi en thanks voor je reactie.
Ik moet eerlijk bekennen, volgens mij is het een te oude voeding (gebruikt op een P4), hij heeft alleen een 20 Pin, verder niks. Zo je reactie te horen is het dus benodigd. 20 + 4, maar is dat dan voor het geel zwart 4 pin stekkertje of om 24 pins te creeren?

Hoop je me hier nog op kan antwoorden.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor het 20->24 probleem kan je gewoon een 20->24 convertertje kopen, beetje computerzaak heeft deze.

De 'andere' 4 pin aansluiting daarentegen zijn dacht ik wel converters voor (die vanuit de standaard brede 4pins komen), die heeft het moederbord ook echt nodig om te booten.

edit, molex! dat was het woord.

Dus, om het mooi te maken:
20->24 pin converter
molex -> 4 pin converter

Maar, zoals gezegt, koop gewoon een nieuwe (goede) voeding.

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 26-01-2009 15:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan een 20pins to 24pins converter kopen en die gewoon gebruiken. En is die andere aansluiting zo'n losse 4pin? Dan kan een molex to 4pin kabel toch voldoen?

Edit: Net te laat :+

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 26-01-2009 15:39 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:36:
[...]

Hoi en thanks voor je reactie.
Ik moet eerlijk bekennen, volgens mij is het een te oude voeding (gebruikt op een P4), hij heeft alleen een 20 Pin, verder niks. Zo je reactie te horen is het dus benodigd. 20 + 4, maar is dat dan voor het geel zwart 4 pin stekkertje of om 24 pins te creeren?

Hoop je me hier nog op kan antwoorden.
Alvast bedankt.
Die losse 4 pins moet dus apart op je moederbord, een 20 pins voeding werkt vaak wel op een 24 pins aansluiting van een moederbord, maar het beste is er gelijk eentje aan te schaffen die het wel heeft. Volgens mij zijn dit EPS voedingen.

Koop aub een A-merk voeding als OCZ, Coolermaster, Enermax of noem het maar op..geen Sweex/Q-Tec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Spoedvraagjes" zijn op GoT niet de bedoeling, het is hier geen helpdesk, we vragen dat je doet wat je zelf kunt voor je hier een topic opent. Daar teveel haast voor? Dan ergens anders navraag doen :o

Dat gezegd, zo haastig is deze topicstart helemaal niet zo slecht - maar ik da de titele wel even opfrissen:
"Spoedvraagje m.b.t. ASUS M2V-TVM" > "ASUS M2V-TVM ATX12V (P4) stekker nodig?"

On-topic:
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:36:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen, volgens mij is het een te oude voeding (gebruikt op een P4), hij heeft alleen een 20 Pin, verder niks.
Weet je zeker dat hij op een P4 gebruikt is? De P4 is juist de eerste CPU waarbij zo'n losse ATX12V stekker verplicht was. Het wordt dan ook vaak juist "P4" stekker genoemd :o

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 26-01-2009 15:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
spuit 11

[ Voor 93% gewijzigd door Depep op 26-01-2009 15:53 ]

specs

Pagina: 1