Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Optie "This Computer" verwijderen in het logon-scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een domein en hebben soms wat problemen met gebruikers wanneer ze inloggen. Soms kiezen ze voor de optie "%COMPUTERNAME% (this computer)" ipv de domeinnaam op hun Windows client.

Is er een manier om deze optie te verwijderen zodanig dat ze enkel de optie domeinnaam krijgen te zien?

Alvast bedankt,

GM

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dat zal toch wel ergens in een GPO zitten ga ik van uit.
Heb je daar al gezocht?

Money for nothin' and your chicks for free

• Laagje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2022
Bij mijn weten kan het niet..

Wat je wel kunt doen is gebruik maken van UPN suffixes en gebruikers te verplichten aan te melden met

gebruiker@domain.tld

Dan hoeven ze geen keuze te maken bij 'Log on to'

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor domein en wat voor OS?

Ik kom hier nog een workaround tegen: http://www.servernewsgrou..._directory/topic9232.aspx

[ Voor 70% gewijzigd door BtM909 op 26-01-2009 14:48 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Active Directory domain (win server 2003) en de clients draaien allemaal windows xp

@Btm909: ik had die link ook al gevonden.

Verwijderd

en als je nu gewoon enkel de broodnodige lokale accounts op die pc houdt en daarop een wachtwoord zet, dan kunnen zij toch niet meer lokaal inloggen? Zo kan jij wél nog lokaal inloggen in het geval er iets misloopt ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:38:
en als je nu gewoon enkel de broodnodige lokale accounts op die pc houdt en daarop een wachtwoord zet, dan kunnen zij toch niet meer lokaal inloggen? Zo kan jij wél nog lokaal inloggen in het geval er iets misloopt ;)
Maar dat betekent dan nog niet dat ineens de optie uit het loginscherm verdwijnt, zie de kern van dit topic ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:38:
Dit is nu ook al zo, maar de optie "this computer" is nog steeds niet weg hierdoor.

Ik heb de GPO Editor volledig doorzocht en vind niets dat daar maar op lijkt.

Voorlopig is kan ik mij redden door gebruik te maken van UPNsuffixes, maar dit duurt dan toch weer twee weken vooraleer al de gebruikers "getemd" zijn om zo altijd in te loggen. :P

Hopelijk komt er iemand met een oplossing :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

sanfranjake schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:17:
[...]

Maar dat betekent dan nog niet dat ineens de optie uit het loginscherm verdwijnt, zie de kern van dit topic ;)
Volgens mij is het hele punt dat die optie niet te verwijderen is :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 18:03
Ik heb ook ooit selectief domeinen uit het forest daar willen hebben, maar dat kan ook niet helaas.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1