Macbook Switcher

Pagina: 1
Acties:

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03-2025
Hallo,

Ik ben van plan naar een Mac te switchen na al die jaren Windows gebruik 8)7
ik zit dus met een klein probleem welke moet ik nou halen

- Macbook Alu 2.0 GHz / € 971, 19 (-19% = € 227,81)
- Macbook Alu 2.4 GHz / € 1214,19 (-19% = € 284.81)

bij de MediaMarkt hebben ze 3 dagen actie dag (zonder 19% BTW) wat natuurlijk fantastisch is, je kunt die spullen daar niet laten liggen >:)
maar goed hier mijn verhaal ik doe dus ICT Beheer als opleiding en opzich ben ik beter af met windows (maar daarvoor bootcamp ik wel)

het gebruik van VMware, maakt die 0,4 GHz nou veel uit en zal ik een upgraden naar 4 GB ?
of is het verstandiger om later pas te upgraden nu DDR3 nog redelijk duur zijn en die 0,4 Ghz weinig uit maakt (backlight keyboard heeft voor mij geen meerwaarde)

voor mensen die geinterreseerd zijn in MediaMarkt actie dagen
Dag 1 (maandag 26 jan) = LCD, Plasma TV
Dag 2 (dinsdag 27 jan) = Computer, notebook etc
Dag 3 (woensdag 28 jan) = Mp3, telecom, HIFI, bluray / dvd

meer info op http://www.mediamarkt.nl/specials/btwdagen/index.html

hopen dat er geen addertje onder het gras ligt bij MediaMarkt, niet dat ze opeens zeggen Nee, helaas geld niet voor Apple producten want dan word ik gek :(

* er staat boven die flyer trouwens uitgesloten voor Loewe, BOSE, Philips Aurea, Philips 9000 series en 786/856/958 series van Samsung :+ * dus .... *O* d:)b *O*

hmm ik lees in een andere topic dat het 16% moet zijn :( , maarja het is en blijft een mooie korting

[ Voor 9% gewijzigd door YaniSuN op 26-01-2009 14:43 ]

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PowerkTx schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:33:
Hallo,

Ik ben van plan naar een Mac te switchen na al die jaren Windows gebruik 8)7
ik zit dus met een klein probleem welke moet ik nou halen

- Macbook Alu 2.0 GHz / € 971, 19 (-19% = € 227,81)
- Macbook Alu 2.4 GHz / € 1214,19 (-19% = € 284.81)

bij de MediaMarkt hebben ze 3 dagen actie dag (zonder 19% BTW) wat natuurlijk fantastisch is, je kunt die spullen daar niet laten liggen >:)
maar goed hier mijn verhaal ik doe dus ICT Beheer als opleiding en opzich ben ik beter af met windows (maar daarvoor bootcamp ik wel)

het gebruik van VMware, maakt die 0,4 GHz nou veel uit en zal ik een upgraden naar 4 GB ?
of is het verstandiger om later pas te upgraden nu DDR3 nog redelijk duur zijn en die 0,4 Ghz weinig uit maakt (backlight keyboard heeft voor mij geen meerwaarde)

voor mensen die geinterreseerd zijn in MediaMarkt actie dagen
Dag 1 (maandag 26 jan) = LCD, Plasma TV
Dag 2 (dinsdag 27 jan) = Computer, notebook etc
Dag 3 (woensdag 28 jan) = Mp3, telecom, HIFI, bluray / dvd

meer info op http://www.mediamarkt.nl/specials/btwdagen/index.html

hopen dat er geen addertje onder het gras ligt bij MediaMarkt, niet dat ze opeens zeggen Nee, helaas geld niet voor Apple producten want dan word ik gek :(

* er staat boven die flyer trouwens uitgesloten voor Loewe, BOSE, Philips Aurea, Philips 9000 series en 786/856/958 series van Samsung :+ * dus .... *O* d:)b *O*

hmm ik lees in een andere topic dat het 16% moet zijn :( , maarja het is en blijft een mooie korting
Natuurlijk is het 16% van het bedrag incl btw , als je van het bedrag waar je 15,96% afhaalt weer 19% bij optelt zit je op zelfde bedrag weer ;)

Welke je moet halen ligt aan jezelf. Ik heb pas voor de 2,4 ghz gekozen, die snelheid winst in processor is idd miniem maar wel de reden dat ik die versie wou.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hier een 2.0GHz versie. Ik vond de extra's de meerprijs niet waard. Ik doe aardig wat met Vmware (6VMs simultaan open is geen uitzondering) en heb dus ook 4GB erin zitten. Qua everyday performance is hij vergelijkbaar met mijn MacBook Pro (2.4GHz Merom - 4GB DDR2 - 8600m GT 256MB). Bij games wint de MBP natuurlijk nog wel.

Launching containers into space

• YaniSuN
Whieee schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:35:
Hier een 2.0GHz versie. Ik vond de extra's de meerprijs niet waard. Ik doe aardig wat met Vmware (6VMs simultaan open is geen uitzondering) en heb dus ook 4GB erin zitten. Qua everyday performance is hij vergelijkbaar met mijn MacBook Pro (2.4GHz Merom - 4GB DDR2 - 8600m GT 256MB). Bij games wint de MBP natuurlijk nog wel.
Kwa gamen ben ik niet zo van plan daarvoor heb ik een PC (E8400/Asus P5K/ATi HD4870/4GB DDR2 Corsair etc)

maar af en toe is wel nice (uiteraard verwacht ik niet alles op HIGH, maar eerder low-med)
Ik dacht games zoals GRID, CounterStrike: Source / StarCraft II & Diablo III (maar dat lukt wel zoals we van Blizzard gewent zijn, zijn de systeemeisen voor hun games niet al te hoog)
ik vind een FPS rond de 30 ~ 60 in die games al redelijk speelbaar op een Macbook en dat lukt wel met een GeForce 9400M neem ik aan

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:56
Je moet niet alleen naar het aantal Ghz kijken. Kijk ook naar het cache geheugen van de processor.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ThinkPadd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:45:
Je moet niet alleen naar het aantal Ghz kijken. Kijk ook naar het cache geheugen van de processor.
Beide CPU's die in de MacBook beschikbaar zijn hebben 3MB L2 cache, dus daar valt niet zo gek veel te vergelijken ;)

• YaniSuN
Whieee schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:31:
[...]

Beide CPU's die in de MacBook beschikbaar zijn hebben 3MB L2 cache, dus daar valt niet zo gek veel te vergelijken ;)
Wilde dat net gaan posten :P maarja ik denk dat ik maar voor de 2.0 GHz ga en later wanneer DDR3 prijzen beetje daalt zelf upgraden,

- 0,4 GHz Minder
- Geen Backlight keyboard

dusja heb mijn keuze gemaakt ivm geld overhouden voor een nieuwe mobiele telefoon O-)

Verwijderd

PowerkTx schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:33:

Een bekende van me werkt toevallig bij zo'n Apple afdeling in een MediaMarkt. Vorig jaar lieten ze deze actie ook gelden voor de producten op die Apple afdelingen, maar Apple zelf was daar achteraf totaal niet blij mee... Hoogstwaarschijnlijk geldt deze actie dit jaar dan ook niet meer voor Apple producten.

Meer info hierover heb ik niet voor je, maar ik zou als ik jou was wel eerst even naar de MM bellen :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Om 't even simpel te zeggen:

0.4GHz maakt niet uit tenzij je echt serieus CPU-intensive dingen doet. En dan heb ik 't over serieus rekenwerk.
4GB echter: absoluut doen. Kost geen drol maar levert veel plezier op.
Backlit tobo: wel fijn als je veel in 't donker werkt, maar ik ga 't geen noodzakelijkheid noemen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyBeR schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:31:
Om 't even simpel te zeggen:

0.4GHz maakt niet uit tenzij je echt serieus CPU-intensive dingen doet. En dan heb ik 't over serieus rekenwerk.
4GB echter: absoluut doen. Kost geen drol maar levert veel plezier op.
Backlit tobo: wel fijn als je veel in 't donker werkt, maar ik ga 't geen noodzakelijkheid noemen.
4GB DDR3 is helaas wel wat duurder dan DDR2 (ongeveer een factor 3). Verder: geheel met bovenstaande :)

Verwijderd

Ik vind 46 euro voor 4GB anders niet zo heel duur hoor ;)

http://www.interngeheugen...ok+13-inch+4th+Generation

4GB RAM, alleen niet Apple-certified. Niet dat dat zoveel uitmaakt, heb hier ook 4GB B-merk erin zitten, draait prima...

pijnlijk, dat is dus DDR2. nevemind :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 19:01 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-066467

*2 is nog geen 80 euro. Valt mee imo. En Corsair = A-Merk.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 26-01-2009 19:03 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

hmm dat zijn mooie prijzen inderdaad :) Ik heb zelf iets meer betaald voor mijn KTA-MB1066K2/4G, maar dat was dan ook begin november ;)

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Het is niet de bedoeling om andermans topic te kapen met een compleet niet gerelateerde vraag.

[ Voor 86% gewijzigd door Daedalus op 26-01-2009 20:41 ]

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

• YaniSuN
Slotje mag erop, heb me macbook bij de Mediamarkt gehaald de 2,0 werd voor me neus weggekaapt moest maar de 2,4 GHz halen :P zal foto's maken en posten bij show je apple topic

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Slotje zal wel uitblijven. Zo kan t topic nog eens gebruikt worden door andere switchers :) Gefeliciteerd met je aankoop iig!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 12:23
PowerkTx schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:18:
Slotje mag erop, heb me macbook bij de Mediamarkt gehaald de 2,0 werd voor me neus weggekaapt moest maar de 2,4 GHz halen :P zal foto's maken en posten bij show je apple topic
Vergeet je niet je iLife naar '09 te updaten voor iets van €8,95? Op de Apple site staat een linkje naar iLife up-to-date aktie!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dancing_Animal schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:17:
[...]

Vergeet je niet je iLife naar '09 te updaten voor iets van €8,95? Op de Apple site staat een linkje naar iLife up-to-date aktie!
http://www.apple.com/nl/ilife/uptodate/ om precies te zijn :)

offtopic:
Wat een geniale avatar btw _/-\o_

• YaniSuN
bedankt voor de hint, opzich heb ik niet zoveel aan iLife 09 maar die prijs is wel aantrekkelijk anders betaal ik later 10x zo veel

nu heb ik dus een probleem ik moet voor school dus bootcamp (XP) nou daar werkt rechterklik niet zo fijn
je kent het wel 2 vingers op trackpad en dan gaan klikken (hoe lossen jullie dit op ?) of ik moet er nog aan wennen :P

Verwijderd

Er zit toch al 2 gb in, dus heb je er dan niet maar 1 nodig? Of is het beter om 2 dezelfde bankjes erin te hebben.
N0 0B schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:26:
[...]

Er zit nu 2*1 in. en je wilt graag 2*2. want maximaal 2slots in een macbook.
Oh op die fiets :+

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 15:04 ]

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PowerkTx schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:57:
bedankt voor de hint, opzich heb ik niet zoveel aan iLife 09 maar die prijs is wel aantrekkelijk anders betaal ik later 10x zo veel

nu heb ik dus een probleem ik moet voor school dus bootcamp (XP) nou daar werkt rechterklik niet zo fijn
je kent het wel 2 vingers op trackpad en dan gaan klikken (hoe lossen jullie dit op ?) of ik moet er nog aan wennen :P
Je went er redelijk snel aan hoor, ik had dat eerst ook maar nu doe ik op andere laptops ook steeds klikken met 2 vingers :P

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:54

N0 0B

cxb1=N#

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:48:
[...]

Er zit toch al 2 gb in, dus heb je er dan niet maar 1 nodig? Of is het beter om 2 dezelfde bankjes erin te hebben.
Er zit nu 2*1 in. en je wilt graag 2*2. want maximaal 2slots in een macbook.

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Pagina: 1