Gezocht: 5.1 set...

Pagina: 1
Acties:

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Ola..

Ik ben op zoek naar een vervanger van mijn huidige alles in 1 Pioneer 5.1 setje.
De kwaliteit ervan is gewoon niet wat ik ervan verwachtte, of wat ik gewend ben ligt eraan hoe je het bekijkt.

Ik ben de laatste tijd al bezig met recenties/websites/winkels/luisteren etc. En ik heb al wat spullen die ik op het verlanglijstje heb staan.
Toch zou ik ook nog wat advies van de die-hards willen hebben ;)

Eisen:
5.1 Receiver
Prijs liefst onder de 1000€
Ik heb een losse DVD/HD recorder staan die ik voorlopig als dvd speler kan gebruiken, in de toekomst kan er dus evt nog een blu-ray bij.
kleur toch liefst zilver

Ik heb de volgende dingen gezien/geluisterd:

Receiver:
CAMBRIDGE AUDIO AZUR 540R V3 zilver
of de V2 variant. Deze heeft nog geen HDMI. de V3 wel. Aangezien ik nu 0 apparaten heb met HDMI zou het overbodig kunnen zijn, maar je weet nooit wat de toekomst brengt. Dus voorkeur gaat uit naar de HDMI variant. Zolang de prijs maar gunstig blijft.

Dan ook een alles in 1 van NAD:
NAD Viso 5
Dit is wel een tikkie duurder, maar heeft alles in 1 mooi pakket.
Enig nadeel, de set uitbereiden met componenten in dezelfde 'look' is wat lastig. Dat is het voordeel van de cambridge. Die hebben de laatste 10 jaar dezelfde look.

Qua front-speakers heb ik een setje van Bowers & Wilkins in gedachte.
Namelijk de 684 serie
Ik wil beginnen met de 2 front speakers, en dan door sparen voor de overige (rear mid en sub) aangezien ik niet alles in 1 keer kan ophoesten. Wel zit ik me af te vragen of ik mijn huidige satteliet speakertjes niet tijdelijk kan gebruiken als surround speakers. Echter weet ik daar geen gegevens van uit mijn hoofd, dus dat moet ik nog even opzoeken.

Graag jullie mening over deze spullen?

Ik zit nog in de 'begin-fase' dus ik heb nog niks besloten/gekocht. Het is puur informatie verzamelen en dan richting audio winkel lopen, lijst met spullen op tafel gooien en zeggen wat ik wil horen :Y)
De NAD Viso 5 met de B&W speakers heb ik al wel geluisterd, maar ga binnen kort een afspraak maken voor de CA met B&W speakers.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Sja, wat als wij allemaal zeggen dat het fantastisch klinkt maar jij vindt het in de winkel ruk klinken?

This too shall pass

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Wat ik voornamelijk wil weten is of Cambridge zijn geld waard is, of dat er voor die prijzen beter spul is..

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:59
Ik vind opzich die Cambridge Audio erg duur voor wat je krijgt. Je zou kunnen kijken naar een Denon AVR 2309/2809 of een Onkyo SR-706 of SR-806. Dan krijg je veel meer waar voor je geld. Verder is ook Marantz nog een optie.

Wat betreft de B&W speakers ik vind ze zelf mooi klinken en als ik geld had zou ik ze ook kopen. Verder zul je toch zelf naar de combinatie merk receiver/merk speakers moeten gaan luisteren of je het mooi vind klinken.

HD4Life @ Full-HD

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:56
Als je Cambridge wilt zou ik even naar een betrouwbare Engels site kijken die ook naar NL verzendt. Door de lage pond en de sowiezo lagere prijzen van Britse producten daar kan je echt voor spotprijzen Cambridge Audio en Arcam en andere Britse merken kopen.
Bovendien hebben ze daar ook gewoon 230 volt dus je hebt geen transformator nodig, enkel een verloopstekker van €5.

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
heb hier nu een Ca 540r en moet zeggen, GEWELDIG apparaat !.
Heb er nu nog focal jm labs op aangesloten en dat samen is 1 woord PRIMA, (speakers zijn tekoop) .
De CA is echt eeh veel betere stereo reciever dan de marantzen of Denons !Zit veel meer snelheid en detail in !Als je wil komen luisteren, ben je welkom !

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Pimmetje,
heb jij de V3 of de V2 versie?

Verwijderd

Hier nog een Cambridge Audio fan ;)

Heb zelf de 340R, en die doet zijn werk prima! Hij is vooral veel muzikaler dan concurrenten in deze prijsklasse; op stereo gebied gewoon een klasse beter.

Daarom ook een vraag: wat is de verhouding films / muziek? Als je bijna nooit muziek gaat luisteren, kun je imho beter voor een andere surround receiver gaan, die bijv. gelijk alle nieuwe codecs (True HD etc.) aan boord heeft.

Probeer ook eens te luisteren naar de combinatie van Cambridge Audio met Monitor Audio, bevalt mij erg goed. Tijdens mijn zoektocht heb ik B&W kunnen vergelijken met Monitor Audio (op een Cambridge Audio stereo versterker) en toen was de keuze snel gemaakt . . 8)

PS: ik zie dat je in Breda woont, iEar in Tilburg heeft Marantz / Cambridge Audio / B&W / Monitor Audio / Focal / Quad enz. enz. staan . .

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 08:55 ]

• Pimmetje651
heb nog een v2 omdat ik hdmi niet gebruik etc .SUPER apparaat, laat echt marantz enz ver achter zich !Luister en overtuig.Veel sneller en meer detail !Als je wil mag je komen luistern in omg Breda

Verwijderd

9.5 kilo, nou niet echt gewicht voor een surround versterker.. . .

Verwijderd

Heb je wel eens nagedacht over Chinese audio?
Daar heb je ook super veel mooi spul wat echt stukken goedkoper is ;)
www.pacificaudio.nl

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 20:42 ]

• Pimmetje651
Dit is natuurlijk grootste onzin!Sinds wanneer maakt het gewicht de kwaliteit ??
Kan ook wel een Yoko set kopen die miss 20 kilo weegt,en dan heb je dus kwaliteit ?? :S
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:58:
9.5 kilo, nou niet echt gewicht voor een surround versterker.. . .

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:56
Op zich is het wel een indicatie. Maar die CA kast is ook een stuk kleiner en hij mist een hoop HDMI scalers/de-interlacers enz. die ook allemaal ruimte en gewicht innemen. Bij het gebruik van een koperen i.p.v. aluminium heatsink (geleidt beter en mag dus kleiner en waarschijnlijk lichter zijn) kan je dus een degelijke versterker maken die niet zwaar is. Mijn Marantz SR-8001 weegt ook maar 15kg, maar heeft meer vermogen en klinkt minimaal even goed als een Denon AVR-4306 van bijna 19kg. Die Denon is wel groter en heeft meer functies.
Verder is een goede DAC of condensator niet zwaarder dan een slechtere. Meer gewicht zegt dus hooguit wat over vermogen en dan slechts nog als een soort simpele vuistregel die niet per se op hoeft te gaan.
Pagina: 1