Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Mijn vriendin heeft sinds 1 week de Canon 1000D gekocht. Dit is haar eerste camera en ze gebruikt het voornamelijk voor haar studie (interieur architectuur). Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van camera's
dus het leek me een leuk idee om een boek voor haar te kopen.

Nu kwam ik op de eerste de beste link al 5 boeken tegen. En nu weet eigenlijk niet precies waar ik naar moet zoeken en/of op letten.
Is er iemand bekend met een goed beginners boek?

Specs vriendin:
20: Niet super technisch, willing to learn.
Kan een klein beetje overweg met fotobewerkingsprogrammas.
Geen ervaring met fotograferen/camera's.
Wilt voornamelijk foto's maken van producten (stoelen/banken/lampen enz..).

Specs Cam:
Canon EOS 1000D

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Ik vond deze gratis pdf's van canon wel interessant.
http://home.planet.nl/~jon01965/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Waarom perse een camera specifiek boek? Is ze niet beter af met de handleiding en een boek wat wat meer ingaat op fotografie?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Misschien wel. Ik dacht dat het beter zou zijn als ze begreep waar welk knopje voor diende en wat je ermee kan instellen? Maar misschien ben ik teveel IT'er en te weinig fotograaf O-)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 14:51

ThunderNet

Flits!

battler schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:12:
Misschien wel. Ik dacht dat het beter zou zijn als ze begreep waar welk knopje voor diende en wat je ermee kan instellen? Maar misschien ben ik teveel IT'er en te weinig fotograaf O-)
Daar is de handleiding voor. Dus om een boek te kopen, wat hetzelfde nog eens uitlegt lijkt mij een beetje overbodig. Beginnersboek fotografie lijkt mij ook leuker om te lezen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
battler schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:12:
Mooie voorzet om tegen Canon aan te schoppen maar ik doe 't niet. Canon handleidingen beschrijven prima waar de knopjes voor dienen. Het gaat er meer om weten wanneer je welk knopje moet gebruiken en wij IT'ers weten dat dat belangrijk is dan de knopjes uit je hoofd kennen,

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
Het boek Bewuster en beter werken met de Canon EOS 1000D van Pieter Dhaeze is wel aan te raden. Ik heb van dezelfde auteur dit boek maar voor de 450D gelezen en er stond meer dan alleen over de werking van de specifieke camera. Allerlei basis aspecten zoals scherpstellen, scherptediepte, sluitertijd, compositie en kleur en witbalans worden behandeld. Verder veel tips voor betere foto's en adviezen voor eventuele uitbreidingen. De versie voor de 1000D is van een kleiner- en paperback formaat, dus handzamer, maar er is voor zover ik kan zien niets aan de inhoud beknibbeld. Ik heb deze versie namelijk laatst voor mijn broertje onder de kerstboom gelegd 8)
Pagina: 1