SW005 10 Mbit?

Pagina: 1
Acties:

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-03 23:49
Hallo allen,

Omdat ik mijn WMV HD films wil streamen vanaf mijn PC naar de Xbox 360 heb ik een Sweex switch gekocht. Aangezien de Xbox toch alleen maar 100Mbit aankan, werd het de SW005 10/100 Mbit.
Dit heb ik als volgt aangesloten:

Router (Davolink DV 201-AMR) --> SW005
SW005 naar PC1, PC2 en Xbox

PC1 en Xbox sws met een CAT5 kabel, rest volgens mij ook (moet echter roch niks uit maken met een switch??).

Op deze manier kan ik films niet streamen (op de minuut bufferen), TV series wel.

In windows taakbeheer geeft de PC1 aan verbonden te zijn met een snelheid van 10Mbit.
Als ik de PC1 kabel direct in de router doe evenals de Xbox geeft de PC1 aan wel verbonden te zijn met 100Mbit en kan de Xbox de films ook gewoon streamen.

Weet iemand wat hier aan de hand is en wat de oplossing is om toch via de Sweex switch een 100Mbit verbinding te krijgen.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:50

chromeeh

the Gnome

Amelandbor schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:32:

PC1 en Xbox sws met een CAT5 kabel, rest volgens mij ook (moet echter roch niks uit maken met een switch??).
Dit maakt wel degelijk uit...
Een brakke kabel kan zorgen dat de 'sensing' de snelheid niet goed kan bepalen en nog erger: een slechte / wegvallende verbinding.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Amelandbor
Ok dan, zal vanavond eens proberen een andere kabel tussen de router en de switch te gooien.

• Amelandbor
Blijkbaar was dat de oplossing. Bedankt