Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 13:07
Op de Ziggo site kan je zien dat via het "Interactieve TV" pakket je de dienst "TV-theek" kan afnemen voor 9,95 euro per maand. Hiermee kan je on-demand films en TV series bekijken.

Ik kan op internet erg weinig ervaringen vinden met deze dienst. En al helemaal niet wat het aanbod is. Ik ben erg benieuwd hoe recent de films zijn die erop staan en welke TV-series worden aangeboden. Als het aanbod beetje ok is lijkt 9,95 euro per maand mij wel mooie prijs. Beter dan 14,95 euro per maand voor Film1 neerleggen in ieder geval.

Ben ook benieuwd of er veel HD content aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hoort daar dan een kastje bij voor onder de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Dwars,

Eind vorig jaar heb je meegedaan aan een onderzoek over de meest geschikte naam voor een aantal nieuwe Ziggo diensten. Via deze weg willen we jou laten weten dat de resultaten van dit onderzoek onder het Ziggo-panel inmiddels bekend zijn.

Je kunt de onderzoeksresultaten op de volgende pagina bekijken:

http://onderzoek.netpanel.nl/zg_terugkoppeling7/$z-34086690
Uitleg dienst C:
Ruime keuze uit films en series die op elk gewenst moment te bekijken zijn met één druk op de afstandsbediening. Het zijn oudere films en series die eerder op tv zijn uitgezonden.

De naam die Ziggo voor dienst C gaat gebruiken is: TV-theek
Geen idee wat Ziggo als 'oude film' definieert, maar het verklaart wel waarom je weinig ervaringen vindt: het is respectievelijk nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:42

Wish

ingwell

Maar volgens mij moet je naast de 9,95 euro ook nog de digitale ontvanger van 399 Euro aanschaffen. Dan is het misschien minder interessant.
Om gebruik te kunnen maken van de diensten van Interactieve Televisie moet je het Installatiepakket Interactieve Televisie in huis halen. Hierin vind je de speciale decoder (Cisco 8455DVB) voor deze dienst en alle toebehoren die het kijken van Interactieve Televisie mogelijk maken.
En je moet dan ook nog Z1 afnemen:
Een abonnement op Televisie Z1 (€ 16,25 per maand) is vereist om Interactieve Televisie te kunnen ontvangen.
Je zou natuurlijk ook Ziggo nog even kunnen vragen wat hun programma ongeveer is (ben ook wel benieuwd).

[ Voor 52% gewijzigd door Wish op 26-01-2009 14:13 . Reden: verduidelijking ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Op zich vindt ik het niet erg om een HD-decoder met harddisk te kopen voor 399 euro (heb nu een niet HD-recorder met harddisk), maar als TV-theek nou beetje de moeite waard is wil ik 'm misschien wel eerder aanschaffen.

Heb even een contactformulier ingevuld op de Ziggo website. Ben benieuwd of en hoe snel ik reactie krijg.

Z1 is overigens hun basis pakket dus die hebben de meeste Ziggo klanten al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kan via de Cisco decoder gebruik maken van de TV-theek optie. Ik kan dan kiezen uit:
- Warner TV
- Disny
- Documantaires
- Films
- TV Series
- Kids

Onder het films menu vind je dan horizontaal de onderwerpen zoals: nieuw, actie, familie, komedie,thriller.

De films die nu onder thriller voorkomen zijn: 06/05, Out of Time, White Noise, Young Adam, 30 Days of Night, Another day in Paradise, Confession, De lieft, down, Engima.
In 'nieuw' komt nu voor: Batman, Batman & Robin, City Hall, executive Decision, Tin Cup, Absolute Power.

Per film zie je een plaatje en de lengte alsmede evt. kijkwijzer informatie.
In detail kun je lezen waar het overgaat en wie er in speelt.

Ik heb geen idee hoe dik de stream is of wat de resolutie is. Het ziet er redelijk uit; geen HD.

Nadelen:
- ik mis een AppleTV a-like interface
- aantal films is volgens mij beperkt
- ik zat net een stukje enigma te kijken en daarvan geven ze aan dat het 4:3 is; maar eigenlijk is het 21:9 met zwarte balken aangevuld tot 4:3 op een 16:9 tv; dus zwarte balken rondom.
- nog geen dolby digital geluid gehad

Op het moment van schrijven doe ik mee aan een gebruikersproef. Mogelijk is het aanbod straks recenter/beter.

[ Voor 4% gewijzigd door twixx op 27-01-2009 19:15 ]

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 21:07

job

twixx schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:15:
In 'nieuw' komt nu voor: Batman, Batman & Robin, City Hall, executive Decision, Tin Cup, Absolute Power.
Belachelijk dat ze die films scharen onder nieuw.
Batman 1989
Batmon&Robin 1997
City Hall 1996
Executive Decision 1996
tin cup 1996
absolute power 1997

Van dat rijtje is city hall een goede film, de twee batman films zijn wel leuk om te zien maar het blijft actie.
De rest is matig. Als dat het aanbod is wat een hele maand blijft, dan kan je beter naar de videotheek gaan.
Daar heb je voor 2 euro die "nieuwe" films en kan je ook op je gemak kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 26-01-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 23:54
Dit is trouwens IP-TV, vandaar dat je ook een Ziggo internet abonnement nodig hebt.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Een paar screenshots.

Interface Cisco 8455 decoder voor on-demand video
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3529/3229652774_7e5afb935f_m.jpg

Detail
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3385/3228804935_4359f1ba53_m.jpg

Film
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3320/3228807897_9cb4b1df2b_m.jpg

HD referentie
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3367/3229657500_387684f3bb_m.jpg

Film1 HD referentie
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3302/3228809391_faf0764677_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Chilly_Willy schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:29:
Dit is trouwens IP-TV, vandaar dat je ook een Ziggo internet abonnement nodig hebt.
Ik heb geen internet kabel ontvanger staan; het kan goed zijn dat het over IP gaat maar de demodulator zit blijkbaar in de cisco ontvanger. Er zit een ethernetstekker aan het apparaat maar dat heb ik niet aan hoeven sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:22:
[...]

Belachelijk dat ze die films scharen onder nieuw.
Waar staat dat het om nieuwe films gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 21:07

job

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:38:
[...]

In mijn quote. Of ik interpreteer het verkeerd.
twixx schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:38:
[...]

Ik heb geen internet kabel ontvanger staan; het kan goed zijn dat het over IP gaat maar de demodulator zit blijkbaar in de cisco ontvanger. Er zit een ethernetstekker aan het apparaat maar dat heb ik niet aan hoeven sluiten.
Je hebt inderdaad geen kabelmodem nodig.
De cisco heeft zijn eigen eurodocsis modem ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:38:
[...]
In de interface vallen ze onder het kopje 'nieuw'. Dat wil zeggen als je op de horizontale as iets meer naar links gaat (staat nu niet in beeld).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3529/3229652774_7e5afb935f_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Lekker bagger aanbod dus, jammer :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier heb ik een nieuwsbericht gevonden over deze diensten.

http://dutchmedia.nl/blog/?p=1399

Samenvatting:

1. 13 maart 2009 wordt Interactieve TV breder gelanceerd in het Ziggo gebied.

2. Er komt nog een Interactieve ontvanger bij voor datum. 1 van Samsung.
De samsung wordt goedkoper dan de Cisco.. maar beschikt niet over PVR functies.

3. Ziggo is nog in onderhandeling met verschillende filmstudio's.
Met als doel dat ze films eerder kunnen gaan aanbieden dan Film1.
Ze willen films gelijk online releasen.. met de dvd release.
Ook moeten er HD versies van de films online verschijnen.

Ook willen ze tv-series in HD gaan aanbieden.

Dus het is verstandig denk ik om nog even af te wachten tot de zomer.
Tegen die tijd zou het hele Interactieve TV gebeuren volledig beschikbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Dat klinkt wel aannemelijk; ik doe nu mee aan een gebruikers proef. Zal dat ook in het vorige bericht nog even zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Heb ook reactie van Ziggo helpdesk (netjes dat ze zo snel reageren).
Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC2547 - Vraag - Televisie - Interactieve TV".

Aangezien het aanbod nog steeds dagelijks wordt uitgebreid hebben wij geen actueel overzicht van de programma's en films. In principe kunt u met Uitzending Gemist tot 10 dagen terug uitzendingen bekijken.

Het film- en programma aanbod wordt continue uitgebreid en vrijwel alle uitzendingen worden in HD-kwaliteit uitgezonden.
Dat verhaal over onderhandelen met filmstudio's klinkt wel aannemelijk. Daar hebben de meeste Video-On-Demand diensten last van volgens mij, Ziggo is wel een grote partij dus ik hoop dat ze eruit gaan komen. (Schijnt nogal lastig te zijn omdat de lokale vertegenwoordiging van de filmstudio's alles moet overleggen met Engeland en Amerika).

De "beste" VoD dienst is nu volgens mij www.videolandondemand.com. En dat aanbod is zelfs eigenlijk best slecht.

Hopelijk komt er deze zomer dan echt een VoD dienst die ik via mijn TV kan bedienen, zeker met HD content is dat wel de bomb (en de nekslag voor videotheken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
McVirusS schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:24:
De "beste" VoD dienst is nu volgens mij www.videolandondemand.com. En dat aanbod is zelfs eigenlijk best slecht.
Mij lijkt de VoD dienst van Apple/iTunes eigenlijk beter? Officieel niet in nederland beschikbaar, daar heb je gelijk in. Maar een mooi aanbod, heldere interface, keuze in SD of HD en kopen of huren.
En ook belangrijk: voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Ik bedoelde beste VoD dienst in Nederland :). Anders is iTunes idd beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 14:51

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb de cisco en maak eigenlijk nooit gebruik van tv gemist of de tv-theek. Mocht de tv-theek worden uitgebreid met HD content ben ik er wel bij!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb zojuist een Cisco gekocht in Rijswijk. Ik woon zelf in Vught waar nog geen interactieve TV is. Ik hoop dat het idd op 13 Maart beschikbaar komt. Heb de Cisco gekozen vanwege de VoD mogelijkheid al ga ik hem nu gebruiken voor HD en PVR functies. Als je geen VoD wil kun je wellicht beter de nieuwe Humax nemen (die is ook beschikbaar bij de MM).
Hoop wel dat ik met mijn Cisco gewoon meekan met updates enzo, maar dat lijkt me geen punt.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-07 00:29
Neemt de 8455DVB de TS stream op of kun je ook meteen in mpeg4 opnemen?
Gaat mij btw alleen om dokus op bbc4, niet om films enzo dus geen DRM ;)
Pagina: 1