Toon posts:

Welke 2.5 inch harddisk behuizing voor ide laptopschijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de 100gb harde schijf van mijn kapotte Asus A6T laptop gaan gebruiken. Hiervoor wil ik dus een 2.5 inch ide harddisk behuizing kopen. Ik wil hier niet te veel geld aan kwijt zijn, mijn oog viel hierop:
Conceptronic behuizing
Wat is jullie mening daarover? Weet ik ook zeker dat mijn 2.5 inch harde schijf daarin gaat passen of heb je ook nog met andere afmetingen te maken?

Verder, hebben jullie misschien bepaalde behuizingen die jullie aanraden?

Tenslotte, hoe zit het met de overdrachtsnelheid van deze behuizingen. Als je bijv. kijkt naar die Conceptronic van 10 euro bij de paradigit, is die snel? Is het daarnaast ook stevig genoeg om hem bij wijze van elke week op en neer te nemen in een tas of zijn die behuizingen niet voor vervoer?

Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven, want ik ben hier niet echt in thuis.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 21:49
Je moet vooral kijken naar de dikte van je schijf, daar is soms nog wat variatie in.. Ik geloof dat tegenwoordig de meeste schijfjes 9.6 mm dik zijn (de dunste standaard maat), maar controlleer eventjes de dikte van je schijf. Is die 9.6, dan gaat die zeker passen.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 11:30

ajhaverkamp

gewoon Arjan

$ 4,90, en dat is inclusief de verzendkosten.

This footer is intentionally left blank

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb toevallig diezelfde conceptronic behuizing, werkt in principe prima, genoeg ruimte voor je schijfje. Bracket met ide aansluiting doe je op je schijf, en dat schuif je dan in de rest van de behuizing, buitenkant van de bracket sluit de behuizing af, en bevat usb aansluiting en stroomaansluiting. Stroomaansluiting is niet altijd nodig, alleen als usb poort niet genoeg kan leveren, daarvoor zit er een extra kabel bij die je in een tweede usb poort kan stoppen voor extra stroom.

Werkte prima bij mij. Niet bedoeld om vaak uit elkaar te halen echter, bracket wordt vastgezet met twee heeeeeeele kleine schroefjes, die snel kapot gaan (nou ja, het plastic waar ze in vast zitten wordt te los).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het met de snelheid van de behuizing? En is het stevig genoeg om hem vaak op en neer te nemen?

Is het verder altijd te gebruiken op een pc of moet je drivers installeren voordat je hem dan aan kunt sluiten?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 13:20 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Het is een usb 2.0 verbinding, snel genoeg denk ik. Kan moeilijk oordeel over vellen want er zat bij mij een slome hdd in. Stevig genoeg om vaak mee te nemen denk ik wel, maar het is niet zo dat er dikke lage schuimrubber inzitten, de hdd zit gewoon tegen de (dunne) wand van de behuizing aan. Wel aan te raden om er iets zachts omheen te doen in je tas. Wordt gewoon herkent als mass storage device, geen drivers nodig dus.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Conceptronic behuizing genomen zoals vermeld in mijn startpost. Het werkt! Ik was eerst bang dat het niet zou werken want 4 pinnetjes op mijn harde schijf zijn niet aangesloten.... Heb jij dat ook?

Verder zat er ook nog een soort van beschermhoes bij. En dat voor maar 10 euro....

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 11:30

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Die 4 pinnenetjes zijn oa voor het bepalen van master/slave. In een externe behuizing zullen die nooit aangesloten worden op de interne kabel. Klopt dus gewoon :)

This footer is intentionally left blank

Pagina: 1