[2003] [IIS] Virtual Directories Deleten

Pagina: 1
Acties:

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
Ik heb 2 windows 2003 servers die webdav enabled zijn om shares extern te laten connecten voor onze gebruikers op het netwerk. Dit werkt op zich prima alleen na wat problemen (crashes) met de webdav servers daar een configuratie aanpassing gedaan waardoor de crashes zijn opgelost. Dit heeft alleen veroorzaakt dat alle bestaande shares ( virtual directories ) nu onbruikbaar zijn doordat men nu niet mag schrijven naar hun share. ( Dit is alleen bij bestaande al eerder gebruikte shares ).

De oplossing blijkt om gewoon de share weg te gooien van de webdav server en deze zal automatisch bij een volgende poging opnieuw aangemaakt worden waarna deze weer volledig bruikbaar is voor de gebruiker dus incl. schrijfrechten.

Maar nu het probleem: ;-)

Verdeeld over deze 2 servers zijn er een kleine 27000 bestaande shares. Deze wil ik dus allemaal een keer weggooien zodat deze automatisch daarna weer aangemaakt zullen worden. Alleen dit weggooien blijkt nogal lastig. In IIS Administrator console kan ik ze niet allemaal tegelijk selecteren en deleten. kan er maar 1 tegelijk selecteren. ( Dus dat is niet echt een optie. )

Dus volgende poging om via de console te doen d.m.v. IISVDIR.VBS (Standaard aanwezig op de server )
Ik kan hiermee ook vdirs in de site deleten, maar hierbij krijg ik het op dit moment ook alleen maar voor elkaar om per virtual directory te doen. Ik kan geen optie ontdekken om hier een * in te vullen of een /all switch mee te geven waardoor ik dus nog alleen maar de optie heb om het alleen 1 voor 1 te doen.

De vraag dus eigenlijk is : Heeft er iemand enig idee hoe dit wel te doen is. Gewoon het liefst dus in 1 keer alle virtuele directories binnen 1 site weg te gooien. ?

Verwijderd

Is het misschien een optie iis te backuppen, deinstalleren, opnieuw installeren en restoren?

How To Back Up and Restore IIS

Mogelijk kan je eerst even een image van je server trekken, of de server virtualiseren en snapshotten om dit te testen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 11:32 ]

• Gitano
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:31:
Is het misschien een optie iis te backuppen, deinstalleren, opnieuw installeren en restoren?

How To Back Up and Restore IIS

Mogelijk kan je eerst even een image van je server trekken, of de server virtualiseren en snapshotten om dit te testen.
Ik had inderdaad bedacht om evt. de site in IIS gewoon eens weg te gooien en dan opnieuw aan te maken. Alleen dat is wel een erg grove manier ;-) en ik zou graag de optie willen hebben om op regelmatige basis gewoon de volledige lijst van virtuele directories weg te kunnen gooien ( via een scriptje dat 1 keer per week gescheduled zal draaien bijv. )

Om volledig weg te gooien en opnieuw aan te maken hou ik dus even als laatste optie als blijkt wat ik wil niet gaat lukken.

• Gitano
Voorlopig maar via omweg gedaan. query gedaan op de virtuele directories en die geexporteerd naar een .csv bestand. Dat in excell geopend en de onnodige info eruit gehaald en voor elke regel het volledige commando ervoor gezet. ( IISVDIR /DELETE <SERVER> ) hierachter komen dan de virtuele directories.
exportje gemaakt naar een txt file.. find & replace gedaan op onnodige spaties tussen <SERVER> en de virtuele directories.. opgeslagen als .cmd en die opgestart. Niet echt ideaal, maar moest wat om ze eruit te krijgen ;-) Server is er maar druk mee momenteel.

Hoop toch nog dat iemand een 'simpelere' manier kan vertellen ;-)
<SERVER>/* zou makkelijk geweest zijn, maar dat werkt niet helaas.