Toon posts:

Xampp installatie of server?

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een website lokaal gaan draaien met een CMS, hiervoor ga ik het programma Xampp installeren. Nu weet ik dat ik dit op mijn eigen pc kan doen, maar is dit ook mogelijk om dit op de server hier in het bedrijf te doen?

Op mijn eigen pc ga ik naar de website via http://localhost, maar geen idee hoe ik dit via de server moet doen??

Heeft iemand tips? :)

PS. ik hoop dat het bericht hier goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Lijkt me simpel genoeg, als je het op de server draait, dan ga je gewoon naar http://ipvandeserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrekDude101 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:38:
Lijkt me simpel genoeg, als je het op de server draait, dan ga je gewoon naar http://ipvandeserver.
of http://hostname

en als je van buitenaf er bij wilt, dan zal je een rule moeten maken in de firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
(jarig!)
Als je de site op je PC draait kan hij alleen maar bereikt worden als je PC aanstaat, lijkt me niet slim. En dan heb ik het nog niet eens over backups en disaster recovery. Over die server: ik neem aan dat die een beheerder heeft --> vraag het hem/haar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lammert schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:43:
Als je de site op je PC draait kan hij alleen maar bereikt worden als je PC aanstaat, lijkt me niet slim. En dan heb ik het nog niet eens over backups en disaster recovery. Over die server: ik neem aan dat die een beheerder heeft --> vraag het hem/haar ;)
Inderdaad, daarom wil ik hem ook op de server laden ;) Maar de beheerder zit al een paar dagen ziek thuis, dus navragen kan niet...daarom stel ik mijn vraag even hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal toch voldoende rechten moeten hebben op de server om het daarop te kunnen installeren... Dus dat wordt toch wachten totdat de beheerder terug is denk ik.

Ook al zou je voldoende rechten hebben, dan nog zou ik maar even wachten tot de beheerder terug is... Ik denk niet dat ie er blij van wordt als iemand anders software gaat installeren op een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Maar de beheerder zit al een paar dagen ziek thuis, dus navragen kan niet...daarom stel ik mijn vraag even hier.
Ik zou de vraag toch aan de beheerder stellen ;)
Denk dat je anders misschien nog de beheerder tegen de schenen gaat schoppen. (En naar mijn mening zou die dan terecht pissed off mogen zijn.)

En navragen kan niet ? Heeft die geen telefoon of email dan ?
Lijkt me toch dat je hem wel kan bereiken. (zeker als er een server uitbrandt ofzo)

Gezien de manier waarop je de vraag stelt. Lijkt het me ook niet echt dat je weet wat voor verder impact het kan hebben om het (zomaar) op een bedrijfs server te zetten.

Waarom laat je je eigen systeem dan niet gewoon aan staan ?
In ieder geval totdat de beheerder terug is. (DNS record kan je laten doorsturen naar een ander IP adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het lijkt mij verstandig dat je, tot de systeembeeherder terug is, XAMPP lokaal gaat draaien. NOFI, maar gezien je (behoorlijk) basic vraag heb je geen benul van wat dit met je server kan doen zodra er conflicten optreden of überhaupt zaken fout gaan. Dat zijn geen dingen die je op eigen houtje op een (bedrijfs!)server wil gaan zitten experimenteren en fröbelen. Als ik systeembeheerder was bij jullie zou ik hoogstpersoonlijk je mooie roze kontje paars en beurs komen schoppen als ik zoiets ontdekte na mijn ziekteverlof :P

Draai 'm lekker lokaal, wacht tot de systeembeheerder terug is en doe het dan in overleg.
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:35:
PS. ik hoop dat het bericht hier goed staat.
Nope: Waar hoort mijn topic? (En totdat DTE uit die sticky is gesloopt even een kleine appendix: De Devschuur krimpt in)

Maar gezien dit me wel afgehandeld lijkt en het verder nogal basic is en prima te googlen lijkt me dit topic wel klaar.

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 26-01-2009 11:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.