Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers....

Ik zit met een probleem....

Heb een 3 ghz CPU socket 478 (ik weet wat ouder model) asrock MB
256 mb pci-e
1024 mb werkge.
SImpele geluidskaart van sweex...

Goed genoeg specs...

De computer heeft ongeveer een half jaar tot een jaar prima gefunctioneerd maar is opeens wat vast gaan lopen bij simpele windows spelletjes zoals minesweeper e.d. (hij is van mijn schoonvader :))

Goed na wat eliminatie ronden en videokaart verwijderen en geluidskaart en alle andere zaken zoals het vervangen van de bestaande moederbord ander werkgeheugen, andere hardeschijf, zelfs geprobeert met ubuntu maar op een gegeven moment loopt ie VAST en dan echt ook helemaal niks meer.

Ik hou wel het beeld vast op scherm en dat is voor de rest dood...

Na de eerste keer vastlopen start ie windows al niet meer op en een reset later komt ie niet verder dan tot voor de boot.... Je weet wel de hoeveelheid geheugen test...

Ik kan alleen nog maar aan de processor denken maar als die kapot is dan doet het gewoonweg helemaal niet meer TOCH???... Ook nog aan de voeding gedacht maar weet niet of dat wel de oorzaak is gezien het goed functioneren een jaar daarvoor.....

IEMAND????

Ik weet het niet meer......

Alvast bedankt voor de input

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De voeding kan het natuurlijk wel zijn, in principe ieder onderdeel. Je vermeldt niet wat voor voeding het is, maar zeker als het een wokkietokkie-ding is dan is de kans groot dat daar je probleem ligt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Processoren gaan zelden kapot. als je beeld krijgt is het al bijna altijd zo dat de CPU goed is. Zou dat als laatste optie open houden.

Wat zijn de temperaturen van de P4 (heethoofdjes, indien Prescott helemaal)? Als de koeler tevee lstof pakt, of hij maakt niet echt lekker contact met de CPU, wordt het ding te warm en kan vastlopen.

Verwijderd

Topicstarter
de processor maakt goed contact en de koelpasta zit er tussen...

Misschien toch nog maar even naar de voeding kijken dan..

Want dit is echt een raar probleem..... Ik ga wel even verder prutsen.....

tnx

Verwijderd

Topicstarter
EUREKA!!!!!

Het was toch die ( "wokkietokkie jullie kat in de stoofpot") voeding...

Bedankt mensen...

Gelukkig had ik er nog een liggen.....