• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb een Sony Ericsson K810i GSM die ik ooit heb gekregen bij een T-mobile abonnement. Het gebruiken van internet was toen nooit een probleem. Een tijd geleden ben ik overgestapt naar Ben, en sinds dat moment heb ik problemen met data verbindingen.
Ik kan wel websites bekijken, zoals nu.nl etc. Alleen applicaties als Gmail werken opeens niet meer. Deze geeft de foutmelding: "Voor dit programma is een werkende gegevensverbinding vereist." Ik heb de Gmail applicatie inmiddels ook al verwijderd en opnieuw gedownload (dit werkt dan weer wel) en geïnstalleerd, maar dit helpt niet. Ook Gcalsync en de NOS Mobiel applicatie werken niet. Beide zeuren ze over een niet werkende gegevens verbinding. Ik heb nooit geweten dat dit blijkbaar los staat van de internet verbinding.

Ik heb middels een SMS al de juiste WAP instellingen van Ben ontvangen, en geinstalleerd, en alle vorige internet profielen verwijderd. Ook heb ik Ben gevraagd, maar deze kunnen of willen mij niet helpen. Heeft er iemand een idee wat hier aan de hand is, en hoe dit opgelost kan worden?

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:49
Kan zijn dat je browser verbinding maakt via andere instelling dan programma's doen.

Dit komt uit de handleiding (pagina 76):

Internetprofiel voor Java-applicaties
Sommige Java-applicaties moeten verbinding maken met internet om informatie te ontvangen. Denk bijvoorbeeld aan games waarvoor nieuwe niveaus van een gameserver moeten worden gedownload.
Voordat u begint
Als er nog geen instellingen in de telefoon zijn opgegeven
-> 73 Instellingen.
Een profiel voor Java selecteren
Instellingen -> het tabblad Verbindingen -> lnternetinstellingen -> Java-instellingen en selecteer een
internetprofiel.

[ Voor 7% gewijzigd door Capa op 29-01-2009 14:35 ]

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Het probleem is alweer opgelost.

Ik heb alle data/MMS/WAP profielen die ik kon vinden verwijderd, en vervolgens dmv een SMS alle instellingen opnieuw opgevraagd. Alles werkt nu weer zoals het hoort.
Ik heb het in het begin (uiteraard) ook geprobeerd om op deze manier de instellingen binnen te krijgen, maar om een of andere gekke reden kreeg ik toen meerdere keren de MMS instellingen toegestuurd, in plaats van eerst de WAP instellingen, daarna de MMS instellingen en daarna de internet instellingen.

Bedankt voor je hulp.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 17:26

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Oftewel, met een beetje proberen had je het zelf ook wel oplossen.

Als je nou gewoon een profiel had gemaakt met het APN 'internet', dan was het al genoeg geweest.

Volgende keer graag iets meer zelfinitiatief.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Dit topic is gesloten.