Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[gratis wifi] bij grote ketens?

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:49
Beste,

Ik weet niet zeker of dit het goede topic is maar naar mijn inziens komt deze het meest in aanmerking voor mijn vraag.

ik ben net verhuist en zit nog te wachten op mijn internet verbinding. Dit is best ellendig omdat ik eigenlijk niet zonder kan en ook omdat ik een verloofde in Canada heb, die bel ik normaal goedkoop via skype maar sinds ik geen internet meer heb moet het via mijn mobiel(via bel1601) wat aardig prijzig is.

Nu waren er volgens mij vroeger tankstations, restaurants, treinstations etc waar je gratis wifi kon gebruiken. Bestaat dit nog? Als ik google blijkt dat de meeste gebruikmaken van 1 of ander systeem waar je dan toch moet betalen.

Wat ik eigenlijk zoek is een groot winkel/restaurantketen met veel vestigingen waar ik gratis of goedkoop internet kan gebruiken. Als het een restaurant/bar ofzo is dan maakt het mij niet uit als ik daar wat moet eten of een kopje koffie moet drinken. Wel moet het een beetje een rustige omgeving zijn omdat ik graag ook via skype wil bellen, maar dit zou desnoods ook nog vanuit mijn auto kunnen als ik daar bereik heb.

Ik woon in de omgeving, Giessenburg(bij Gorinchem).

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Alle wireless netwerken van benzinestations enzovoorts die ik tegen ben gekomen hebben een betalingssysteem in gebruik. Ik ben echter wel veel onbeveiligde thuisnetwerken tegengekomen, dus misschien kun je kijken of er zo'n netwerk bij jou in de buurt is.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 23:42

The Zep Man

🏴‍☠️

Wat dacht je van gewoon een open access point ergens zoeken voor je telefoongesprekken? Rij voor 5 minuten rond in een willekeurige stad en je zou zo een lijst moeten hebben.

Of dit legaal is of niet blijft een grijs gebied. Al heb je broadcast aanstaan en geen beveiliging aan op je access point, dan is het in feite een uitnodiging van "verbind met mij!".
ik ben net verhuist en zit nog te wachten op mijn internet verbinding.
Je had natuurlijk ook van tevoren een internetverbinding kunnen bestellen...

[ Voor 54% gewijzigd door The Zep Man op 26-01-2009 08:34 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26
Misschien een t-mobile hotspot tegoed kaart kopen? dan kan je bij elke mac donalds op het internet.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Verwijderd

The Zep Man schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:32:

Of dit legaal is of niet blijft een grijs gebied. Al heb je broadcast aanstaan en geen beveiliging aan op je access point, dan is het in feite een uitnodiging van "verbind met mij!".
Windows vraagt erom. O-)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

McDonalds denk ik. Alleen ik weet niet of die ook skype toestaan. Je kan ook een voor 1 maand een hotspot abonnement nemen bij KPN Dit kost je 45 euro. Waarschijnlijk wel goedkoper dan direct bellen.
http://www.kpn.com/intern...-via-hotspots-van-kpn.htm

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je zou ook kunnen kijken naar ipass. Voor een bedragje heb je dan toegang tot behoorlijk wat hotspots.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• borgdaville
Motrax schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:35:
Je zou ook kunnen kijken naar ipass. Voor een bedragje heb je dan toegang tot behoorlijk wat hotspots.
wat kost dat? Ik kan zo 1-2-3 geen website vinden met prijsinformatie en waar ik me daarvoor kan aanmelden. Het aantal locaties ziet er goed uit.

• borgdaville
The Zep Man schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:32:
Wat dacht je van gewoon een open access point ergens zoeken voor je telefoongesprekken? Rij voor 5 minuten rond in een willekeurige stad en je zou zo een lijst moeten hebben.
dat ga ik vanavond dan maar eens proberen.
Je had natuurlijk ook van tevoren een internetverbinding kunnen bestellen...
tja, het is een kamer die ik huur, ik ging er een beetje vanuit dat daar al internet was. Maar het is een nieuw gebouw en de eigenaar heeft Internet aangevraagd(zegt ie), dus daar moet ik dan nog maar even op wachten.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Site is niet echt overzichtelijk :X

De reseller in NL voor individuen is i-Connected.net, volgens ipass.com.

Prijs kan ik ook niet vinden, ik had ze wel ooit gelezen. Ik meen me te herinneren dat het ergens tussen de 10-20 euro was per maand. Ook lekker handig dat ze geen prijzen hebben op de site, maar goed, ze zijn waarschijnlijk meer bezig met zakelijke klanten.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Kun je niet vragen of je tijdelijk bij een van je buren gebruik kan maken van internet ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:50
Of je neemt een FON accountje:

FON

• borgdaville
DukeBox schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:58:
Kun je niet vragen of je tijdelijk bij een van je buren gebruik kan maken van internet ?
ik woon net buiten Giessenburg, daar heb je niet zo heel veel buren. Ik heb al een paar keer aan alle kanten gescant of ik toevallig een netwerk oppik, maar dat is helaas niet zo.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
45 euro per maand :?

Volgens kan je beter dan KPN mobiel internet nemen en je laptop verbinden met je mobiel, of abo nemen met zo'n dongel. Alleen zit je er wel een jaar aan vast :P

Als je T-Mobile hebt of je ouders hebben Xs4all kan je zowiezo al goedkoper op access points.

• borgdaville
Megamind schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:08:
45 euro per maand :?

Volgens kan je beter dan KPN mobiel internet nemen en je laptop verbinden met je mobiel, of abo nemen met zo'n dongel. Alleen zit je er wel een jaar aan vast :P

Als je T-Mobile hebt of je ouders hebben Xs4all kan je zowiezo al goedkoper op access points.
tja, ik heb naar mobiel internet zitten kijken als optie.

Maar het enige abbo dat hier voor geschikt lijkt is een t-mobile abbo van 60 euro per maand, en dat vind ik toch een beetje veel.

Alle andere en goedkopere abbonementen hebben een data limiet of de snelheid wordt teruggeschroeft nadat ik een bepaald aantal mbs heb gebruikt..

Ook weet ik niet of er HSDPA ontvangst is waar ik woon.

Teveel maars dus en ook erg prijzig.

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Toch is dit niet legaal, ook al vraagt windows erom.
Punt is dat je een beveiliging moet doorbreken, ook al is het een hele zwakke.
Je moet namelijk aangeven met welke SSID je wilt verbinden, en dit wordt gezien als beveiliging.

In Windows wordt het je gewoon makkelijker gemaakt om de SSID op te geven.
Omdat windows al voor je rond kijkt naar de SSID's die in de buurt worden uitgezonden en je als gebruiker de simpele stap hoeft te maken om op een verbinden knop te klikken.

Des al niet te min geef je zelf op dat je wil verbinden met een netwerk dat niet van jou is.

Hier zijn ook al veroordelingen voor geweest, google kan je hierbij helpen :)

Ontopic:

Ik heb een tijd ook geen vaste internet verbinding kunnen hebben, mijn oplossing was toen via KPN internet op laptop (HSPDA). Kost ons nu € 45,- per maand, ti's niet echt denderend, maar voor nood misschien een oplossing.

Je kan kijken of je die ergens op proef kan nemen voor een x periode.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Pumbaa82 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:39:
[...]

Toch is dit niet legaal, ook al vraagt windows erom.
Punt is dat je een beveiliging moet doorbreken, ook al is het een hele zwakke.
Je moet namelijk aangeven met welke SSID je wilt verbinden, en dit wordt gezien als beveiliging.

In Windows wordt het je gewoon makkelijker gemaakt om de SSID op te geven.
Omdat windows al voor je rond kijkt naar de SSID's die in de buurt worden uitgezonden en je als gebruiker de simpele stap hoeft te maken om op een verbinden knop te klikken.

Des al niet te min geef je zelf op dat je wil verbinden met een netwerk dat niet van jou is.

Hier zijn ook al veroordelingen voor geweest, google kan je hierbij helpen :)

Ontopic:

Ik heb een tijd ook geen vaste internet verbinding kunnen hebben, mijn oplossing was toen via KPN internet op laptop (HSPDA). Kost ons nu € 45,- per maand, ti's niet echt denderend, maar voor nood misschien een oplossing.

Je kan kijken of je die ergens op proef kan nemen voor een x periode.
Grijs gebied imo.
Sommige WIFI clients de neiging om zonder bevestiging van de eerste de beste verbinding te vatten, zeker als hier geen beveiliging opzit.
Daarnaast, scan maar eens in de buurt hoeveel WIFI punten "Linksys" heten, hoe weet je welke van jou is als je een digibeet bent?
Ik ga geen welles/nietes spelen, het kan zijn dat jij helemaal gelijk hebt, maar ik geef even aan hoe makkelijk dit zonder te weten of opzet dit kan.

In elk geval, als ik bij KPN Giessenburg invul, krijg ik wel een mooie dekking te zien, dus in principe, een UMTS dongle is een mogelijkheid.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 16:52
De TS wil een tijdelijke oplossing, zijn huisbaas gaat immers internet aanleggen, dus mobiel internet (met doorgaans een jaarcontract) is geen goedkope oplossing.

Volgens mij hebben veel van die nieuwe koffie-tentjes gratis wifi maar skypen is daar misschien niet zo relaxed. Ik zie op www.fon.com dat er in Gorinchem minstens 4 actieve fonspots zijn, dus als je daar in de buurt je auto parkeert kan je ook internetten.

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 20:18
Ik zou eens kijken bij de grotere hotels in de omgeving.

Wij maken voor 3 hotels gebruik van Free HotSpot. Heb net al even gekeken maar deze zitten niet echt bij jou in de buurt. Maar misschien dat er wel andere partijen zijn.

Vaak worden zo`n dingen ook vermeld op de websites van de betreffende bedrijven/hotels

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-11 09:57
Bij KPN of Hi (weet even niet meer welke van de twee) kan je ook mobiel internet voor je laptop gratis een maand uitproberen. Misschien dat je aan een maand genoeg hebt, anders kan je daarna eventueel een contract aan gaan wat je per 3 maanden kan opzeggen.

En anders wat iemand ook al suggereerde, op zoek naar een horeca gelegenheid of een hotel waar ze gratis Wi-Fi aanbieden.

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
heb je geen familie/vrienden die een xs4all aansluiting hebben? Dan kan je gebruik maken van de KPN hotspots met hun log-in gegevens!
http://www.xs4all.nl/allediensten/pack/hotspots.php

/edit link toegevoegd

[ Voor 22% gewijzigd door bibroni op 26-01-2009 11:15 ]

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

• borgdaville
Capiyol schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:13:
Bij KPN of Hi (weet even niet meer welke van de twee) kan je ook mobiel internet voor je laptop gratis een maand uitproberen. Misschien dat je aan een maand genoeg hebt, anders kan je daarna eventueel een contract aan gaan wat je per 3 maanden kan opzeggen.
ik kom over een maand gratis proberen niets tegen op de website van kpn en hi
En anders wat iemand ook al suggereerde, op zoek naar een horeca gelegenheid of een hotel waar ze gratis Wi-Fi aanbieden.
dat ben ik dus, vandaar dit topic. Welke grote ketens hebben gratis internet? Of welke restaurants/horeca/hotel heeft gratis wifi in omgeving van Gorinchem/Giessenburg.

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-11 09:57
borgdaville schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:51:
[...]

ik kom over een maand gratis proberen niets tegen op de website van kpn en hi
Hier vind je de maand gratis proberen van Hi.

• borgdaville
Capiyol schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:39:
[...]

Hier vind je de maand gratis proberen van Hi.
ik zit eens even te kijken naar die mobiel internet abbonnementen, wat ik me afvraag:

b.v. het abbo T-mobile laptop economy(19,95 p/maand, 1000 down, 384 up snelheid), "datalimiet" van 250 mb, na deze 250mb wordt de snelheid teruggeschroefd naar 384/64 Kbps. Is deze teruggeschroefdesnelheid snel genoeg om te bellen via skype? Heeft hier iemand ervaring mee?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Skype automatically selects the best codec depending on the connection between yourself and the person you are calling. On average, Skype uses between 3-16 kilobytes/sec depending on bandwidth available for other party, network conditions in between, callers CPU performance, etc.
Bron

Maar als je toch binnen een relatief korte tijd een vaste verbinding krijgt kun je net zo goed een probeerabbo nemen,hier kun je volgens mij voor de hoogste snelheden kiezen (dat was althans 2 maanden geleden zo bij zowel KPN als Vodafone). Kost het je niks en kun je toch snel internetten. Je hebt alleen wel last van een hoge latency.

[ Voor 27% gewijzigd door The Realone op 27-01-2009 12:59 ]

• borgdaville
The Realone schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:57:
[...]

Bron
Maar als je toch binnen een relatief korte tijd een vaste verbinding krijgt kun je net zo goed een probeerabbo nemen,hier kun je volgens mij voor de hoogste snelheden kiezen (dat was althans 2 maanden geleden zo bij zowel KPN als Vodafone). Kost het je niks en kun je toch snel internetten. Je hebt alleen wel last van een hoge latency.
Tja, ik ga ook een uur of 6 per 2 weken met de trein reizen dus zo'n goedkoop abbotje voor te houden zou misschien niet slecht zijn.

Aan de hand van die info van de Skype site zou het dus moeten werken, ook met een geknepen verbinding. Maar ik zoek eigenlijk echt iemand die hier ervaring mee heeft, bellen met skype via umts, met welke snelheid? Wat zijn de ervaringen, buiten het theoretische om?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Zoals ik al aangaf zit je met hogere latencies via UMTS/HSDPA. Persoonlijk heb ik geen ervaring hoe dat met Skype werkt dus daarvoor kun je inderdaad een gebruikersdeskundige vragen, maar mijn ervaring met andere VOIP progjes (zoals Ventrilo) is dat dit wel eens erg hinderlijk kan zijn.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Heeft de kabelaar in de regio geen proefpakket ?
Bij @home (nu Ziggo) had je zo'n pakket voor 2 maanden, werkte haast de dag van aanschaf nog :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• borgdaville
ChaserBoZ_ schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:27:
Heeft de kabelaar in de regio geen proefpakket ?
Bij @home (nu Ziggo) had je zo'n pakket voor 2 maanden, werkte haast de dag van aanschaf nog :)
ja, maar als je in een gehuurde kamer zit zonder tv/telefoonaansluiting is dat volgens mij ook niet handig

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:43
kKaltUu schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:55:
[...]

Grijs gebied imo.
Sommige WIFI clients de neiging om zonder bevestiging van de eerste de beste verbinding te vatten, zeker als hier geen beveiliging opzit.
Daarnaast, scan maar eens in de buurt hoeveel WIFI punten "Linksys" heten, hoe weet je welke van jou is als je een digibeet bent?
Ik ga geen welles/nietes spelen, het kan zijn dat jij helemaal gelijk hebt, maar ik geef even aan hoe makkelijk dit zonder te weten of opzet dit kan.

In elk geval, als ik bij KPN Giessenburg invul, krijg ik wel een mooie dekking te zien, dus in principe, een UMTS dongle is een mogelijkheid.
Sinds 2006 is het verboden met een openstaand draadloos netwerk te verbinden. Het stukje dat je eerst een beveiliging moest omzeilen is sindsdien niet meer geldig.
Arnoud Engelfriet: Nee, je mag niet op andermans draadloos netwerk surfen zonder toestemming. Ook niet als het netwerk onbeveiligd is. Dit is computervredebreuk, en daarop staat maximaal zes maanden cel. Vroeger (tot 2006) was het zo dat je alleen strafbaar was als je een beveiliging doorbrak of een valse sleutel gebruikte (bijvoorbeeld een geraden wachtwoord), maar die eis is op grond van het Cybercrime-verdrag afgeschaft.
Bron
Pagina: 1