Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

win xp prof. serial: maar welke taal is het ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen

ik heb een paar laptops binnen gekregen die totaal niet meer runnen of andere besturingssystemen hebben dan wat er origineel op stond bij aankoop.

aan de onderkant van deze machines hangen allemaal orginele xp product keys, maar nu vraag ik me af of je kan zien voor welke taal deze product key . (lijkt me belangrijk want een productkey is afhankelijk voor welke taal de win is).

bij dell heb ik het op de site gevonden (daar druk je je service tag in en je komt het zo te weten)
bij Ibm is me dat niet gelukt, dus kan iemand me vertellen hoe je aan een product key ziet voor welke win ze zijn ?

dank jewel

Verwijderd

Microsoft bellen?

Verwijderd

Met geldige key moet MS bellen inderdaad geen probleem zijn, je geeft code op en hun weten welke taal. ;)

Verwijderd

Topicstarter
oke mensen ik heb het nagetrokken
het blijkt een win xp pro engels te zijn.

maar nu komt er nog een vraagje, ik installeer een win xp pro engelstalig, maar wat blijkt ik kan mijn toetsenbord layout niet wijzigen.

Als ik regional and language options neem, en dan naar languages ga, vervolgens details, en dan add doe,
dan kan ik wel als input language dutch doen, maar als keyboard layout komt er enkel US of UK op. Weet iemand hoe ik een belgisch toetsenbord moet toevoegen.

merci

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=default keyboard layouts] en op Technet en MSDN zijn ook hele stukken terug te vinden over het installeren van keyboard en taalinstellingen :)

Eerst even zoeken is wel zo netjes ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal gedaan hoor, toch ben ik nergens mijn probleem tegengekomen.
ik kan namelijk de juste keyboard layout niet kiezen. Het staat er dus niet tussen.
heb ook al op installeren gezocht van extra keyboard layouts maar dan kom ik altijd terecht bij het juist "instellen" van de keyboard layout.

Dus met jouw zoeklink kom ik terecht in het juist "instellen", maar wat als mijn layout er neit tussenstaat ?

merci voor je snelle reactie

ps: de 00000813 werkt ook niet in de reg. nog een teken dat deze layout gewoon niet geinstalleerd staat

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2009 14:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:30:
heb ik allemaal gedaan hoor, toch ben ik nergens mijn probleem tegengekomen.
ik kan namelijk de juste keyboard layout niet kiezen. Het staat er dus niet tussen.
heb ook al op installeren gezocht van extra keyboard layouts maar dan kom ik altijd terecht bij het juist "instellen" van de keyboard layout.

Dus met jouw zoeklink kom ik terecht in het juist "instellen", maar wat als mijn layout er neit tussenstaat ?

merci voor je snelle reactie

ps: de 00000813 werkt ook niet in de reg. nog een teken dat deze layout gewoon niet geinstalleerd staat
Welke lay-out wil jij hebben dan? Er is Nederlands, dat wil je niet, en Belgisch met punt en komma. Als het geen van die drie is is het geen NL en geen Belgs keyboard en kun je dus eerst gaan zoeken wat voor plankje het dan moet wezen.

Maak anders ff een screenie van het scherm waar je instelt welke toetsenbord instelling je kunt kiezen, en waar in de lijst je loopt te zoeken (alfabetisch sorteren is alleen handig als Microsoft dezelfde woorden gebruikt als jij verwacht :+ )

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

meer concreet dan: http://www.google.com/sea...cale+site%3Amicrosoft.com

http://www.microsoft.com/...Intl/faqs/kbdfaq.mspx#EDB
http://msdn.microsoft.com/en-us/goglobal/bb688174.aspx

Misschien dat dat je wat meer helpt, ik heb al eens eerder een lijstje neergegooid hoe je talen achteraf met de hand kan installeren/configureren.

How to create the regional and language settings for an unattended installation of Windows MultiLanguage Version

^^ die dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 27-01-2009 17:34 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
aha, een unattend install, dat is het inderdaad.

toch nog een vraagje:
1)moet ik dan een volledig nieuwe install doen en de .sif file wijzigen zodat deze keyboard layout direct goed installeert.
2)volgens mij heb ik geen multilanguage install: kan het daardoor komen dat ik niets kan kiezen

heb een printscreen toegevoegd

merci mensen

Afbeeldingslocatie: http://fil.studentenweb.org/speaker/Image2.jpg

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:59:
aha, een unattend install, dat is het inderdaad.

toch nog een vraagje:
1)moet ik dan een volledig nieuwe install doen en de .sif file wijzigen zodat deze keyboard layout direct goed installeert.
Als je mijn laatste link goed doorleest (het MSKB artikel) dan zie je daar een manier om zonder complete herinstallatie de keyboard layouts en taalinstellingen achteraf te installeren? :)
To use an answer file to modify [RegionalSettings] items after Setup or Sysprep is complete:

1. Create an answer file that contains the [RegionalSettings] section items you want to modify, and then save it (for example, as c:\regopts.txt).
2. Create a batch file by using the following command line to apply the answer file settings:
rundll32.exe shell32,Control_RunDLL intl.cpl,,/f:"c:\regopts.txt"

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 27-01-2009 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
merci alt-92, ga opnieuw aan de slag ermee

Verwijderd

Topicstarter
heb denk ik gedaan wat hieronder staat maar toch niet echt veel reactie.

To use an answer file to modify [RegionalSettings] items after Setup or Sysprep is complete:
Create an answer file that contains the [RegionalSettings] section items you want to modify, and then save it (for example, as c:\regopts.txt).
Create a batch file by using the following command line to apply the answer file settings:

heb dus een bat file aangemaakt met 1 enkele lijn

die /f staat die voor de cdrom ? want bij mij is dat de e drive, dan zal ik die moeten veranderen.

deze bat file runt zonder problemen en de language settings gaan open, maar voor de rest gebeurt er niet veel. pff, dit is enorm omslachtig voor zo iets simpel.

mijn regopts.txt bestaat uit de volgende regel

[RegionalSettings]
InputLocale = 0813

• Phantium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 22:54
Als je een OEM installatie gebruikt kun je altijd gebruik maken van zowel engelse als nederlandse windows installaties met een code voor bijv. Windows XP Professional NL.

Ik heb zelfs een keer een "NL" licentie gebruikt om een franse windows te installeren. Dit werkt probleemloos.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
aha, dat is interesant. dat wist ik niet

ik heb gelezen dat de unattended install versie die er meestal zijn, versies zijn die volledig uitgekleed zijn, dus enkel het hoogst nodige installeren en geen extra keyboard layouts hebben. maar zo een oem versie is dus wat ik nodig heb, zal eens rondvragen aan vrienden, dan kan ik die pc ook weer oplappen. was enorm aan het twijfelen om er ubuntu 8.10 op te zetten, heb het even gerund al, wat ziet dat er goed uit; maarja mensen voelen zich er onwennig bij.
merci phantum

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Er is geen verschil tussen de talen, een Windows XP Professional serial werkt op alle talen, zolang de gebruikte media maar van hetzelfde type licentie is.

De verschillende licenties zijn:

- OEM (Bij computers geleverd)
- Retail (MSDN, Technet zijn retail)
- Volume License

Waar veel mensen zich in vergissen is wanneer ze een OEM serial hebben, de CD kwijtraken, en dan via torrents een retailversie downloaden, en er dan achter komen dat het niet werkt. ;)

Je moet zorgen dat je de juiste media hebt voor het type licentie, een Retail XP Pro CD werkt niet met een OEM key.

Hetzelfde geldt trouwens voor Vista, met de toevoeging dat je er nu ook geen verschil is tussen de 32bits en 64bits versie qua key.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:02:
f staat die voor de cdrom ? want bij mij is dat de e drive, dan zal ik die moeten veranderen.
Nee, dat is een parameter aanduiding voor de c:\regopts.txt file die daarna genoemd wordt.

Pagina: 1