[Car Audio] Setup voor kleine auto voor zuiver geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:49
Nu ik al dagen bezig ben met uitzoeken en rondkijken wil ik graag toch hier nog wat advies vragen aangezien het geluid in een audiozaak nu eenmaal niet te vergelijken is met een auto.

Het gaat om een Fiat Punto mk2 en voor mij is dat een hele stap terug kwa grootte en heb ik geen idee meer wat ik met het geluid aan moet.
De voorkant is simpel, want die standaard speakers gaan eruit en die wil ik vervangen door alpine's , Ground Zero GZRC 165FX of iets beters maar daar zit ik vast aan de 16,5 cm met weinig diepte om in te bouwen.(tips zijn welkom)
De deuren wil ik dempen zodat er een betere klankkast ontstaat.

Voor de Head-unit twijfel ik nog steeds tussen een

Pioneer DEH-P700BT

+ geen aparte handsfree meer nodig
zover ik kan horen in een audiozaak goed geluid.

- beetje plastic look
- lastige bediening door vele opties
- misschien niet lekker in combinatie met mijn E71

en de Alpine CDA-9884R

+ Beter geluid dan een pioneer (??) (jammer genoeg nog niet goed kunnen beluisteren)
Goedwerkende bediening

- Aparte handsfree in mijn auto nodig

Wat ik graag wil bereiken is een zeer strak geluid met een groot bereik (dus laag en hoog)
Wat ik absoluut niet wil is een rijdende boombox, want die tijd heb ik gewoon gehad en mijn ramen en kiezen hoeven niet te gaan trillen als ik mijn geluid wat harder zet 8)

Ik ben een redelijke audiofiel maar dan wel 1 met een budget en nu lees ik verschillende verhalen over wel of niet speakers in de hoedenplank
Mijn eerste plan was om mijn pioneer TS-H683 180 watt speakers naar voren gekanteld in een custom hoedenplank te stoppen aangezien die hier nog had liggen alleen vraag ik me af of dat wel genoeg ondersteund.
Of kan ik toch beter voor een sub gaan en zit ik dan ook vast aan een versterker ?

Er moet wel een goede verhouding blijven tussen bruikbaarheid van de kofferbak en goed geluid dus een grote kist zou ik niet tof vinden. Of kan een kleine kofferbak als klankkast functioneren als ik een niet al te grote sub in mijn custom hoedenplank monteer ? (Rockford Fosgate P1S412 10'''voor 99,- bijvoorbeeld)

Ik ben iemand die nachten opzoek gaat om het beste te krijgen voor een redelijke prijs dus geloof me dat ik er al heel wat zoekuurtjes op heb zitten, maar bij de meeste forums gaat het gewoon om de hardste bass en ik hoop hier wat meer "echte muziekliefhebbers" te vinden.

Mijn budget is ongeveer 300 euro (de radio en front speakers niet meegerekend)
Betere ideeen zijn altijd welkom en als je tips hebt voor een bepaald merk speakers,versterker of sub dan hoor ik het graag. Ik luister vooral muziek als Oasis,The Killers,Pop 40 en Club/Dance/Trance.
Dus geen overheersende bas maar wel ondersteunend en het geluid zal meestal normaal aanstaan en soms even lekker hard moeten kunnen, maar kwaliteit gaat voor loudness.

Ik hoop hiermee genoeg informatie te hebben gegeven voor wat goede feedback :+
Want op caraudio ben ik gewoon simpelweg een Noob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:06
Ik zou eens op zoek gaan tussen de home-audio drivers. Zitten mooie dingen tussen...

www.bmm-electronics.com
www.parts-express.com

Car-audio is vaak onnodig overpriced ( naar mijn inzien ! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
fluppie007 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:07:
Ik zou eens op zoek gaan tussen de home-audio drivers. Zitten mooie dingen tussen...

www.bmm-electronics.com
www.parts-express.com

Car-audio is vaak onnodig overpriced ( naar mijn inzien ! )
Is Car-audio dan niet speciaal gemaakt voor de slechte acoustiek van een auto? en ik vraag me ook af of inhome speakers niet slechter tegen het vocht kunnen wat je toch krijgt in een auto :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
ik vind pioneer autoradio's zeer goed klinken, (beter als kenwood ofzo!) en met een goede speaker zoals een wat luxere lijn van groundzero of rockford krijg je zeker weten en mooi geluidje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Reloader schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:50:
ik vind pioneer autoradio's zeer goed klinken, (beter als kenwood ofzo!) en met een goede speaker zoals een wat luxere lijn van groundzero of rockford krijg je zeker weten en mooi geluidje!
Dat Alpine en Pioneer boven de rest uitsteken was ik al achter na mijn kenwood en Jvc- speler, maar het gaat me juist om het verschil tussen Alpine en Pioneer. Ik Ben al wat meer richting de Alpine icm met een los handset, want makkelijke bediening onderweg vind ik ook een groot pluspunt. En de Alpine is ook geschikt voor Imprint sound dus ndaar kan ik dan later nog naaf uitbreiden.

Als we het over een wat luxere versie van groundzero en rockford hebben bedoel je dan rond de 100 euro per setje ? (front) of heb ik dan nog niks bijzonders ?

Vandaag raadde een verkoper mij de Pioneer TS-WX11A aan. een actief subwoofertje voor onder je stoel. iemand ervaring mee ?