[2008] Zwart scherm voor het booten

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb pas Windows Server 2008 (ws2008) geinstalleerd, maar al vanaf het prille begin geeft het ding een lange tijd (1 à 2 minuten lang) een zwart scherm voordat hij begint met booten. Dat is dus nog vóór het splash-screen met het bekende heen-en-weer-balkje. Toen ik ws2008 in een Virtualbox aan het testen was, had ik dat probleem niet. Maar ook omdat het probleem zich bij de alleereerste boot al voordeed, kan configuratie van het OS het probleem niet veroorzaken (hopelijk wel oplossen). ws2008's eigen Hyper-V is niet geinstalleerd, want die doet geloof ik ook exotische dingen met je installatie.

Ohja, zijnootje: als ie eenmaal opgestart is, werkt ie perfect. Alleen het voelt "eng" aan als ie zo'n lange tijd niks lijkt te doen... Alsof ie de volgende keer er niet doorheen komt. Hopelijk blijft ie nog even werken.

Als je met google op zoiets gaat zoeken, kom je al snel in een wirwar van vage problemen die niets met mijn opstelling te maken hebben. Ik zou ook niet anders weten hoe te zoeken dan met "blank screen server 2008" maar wee gebeente dan je dan iets nuttigs vindt :)
Dus ik hoopte op hulp van wat experts hier :)

Anyway, de server heeft de volgende specs:
  • ws2008 Standard Edition x64 met SP1.
  • Asus P5L-VM 1394 moederbord (met 945G chipset, nieuwste non-beta BIOS)
  • Core 2 Duo E4500 (vandaar geen Hyper-V :/)
  • 2x 1GB PC2-6400
  • Highpoint RocketRAID 2320 met nieuwste firmware en nieuwste driver
  • (boot) 3x250GB in RAID5 en (data) 5x750GB in RAID5
  • Intel PRO/1000 PT netwerkkaart
En hij was ook niet toevallig de RAIDs aan het rebuilden, dat had ik al gecheckt :)

日本!🎌

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik moest bij je beschrijving gelijk denken aan een (thuis)server die ik een tijd geleden geinstalleerd heb.

Die heeft ook een Rocketraid 2320 :P

Nooit op kunnen lossen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Bedoel je te suggereren dat het aan die RAID-kaart ligt?

Want toen ik nog ws2003 draaide, duurde het zwarte scherm maar 5 seconden ofzo. Ook eng, maar 5 seconden noem ik nog geen probleem... 2 minuten wel.

日本!🎌