Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista] Alleen IE kan/mag verbinding maken, rest niet

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Een vriend van me heeft een redelijk nieuwe laptop met Vista, met een heel vreemd probleem.

Internet werkt prima via wifi, maar alleen Internet Explorer kan verbinding krijgen. Diverse virus-update programma's, maar ook Itunes kunnen geen verbinding met internet krijgen.

Ik dacht eerst dat het wel een Firewall kwestie zou zijn, dus ik heb alle norton en symantec troep er afgehaald, en tijdelijk de windows firewall uitgeschakeld. Nog steeds hetzelfde resultaat. Ik heb de exacte foutmelding even niet voorhanden, maar daar kan ik wel even naar vragen als het nodig is. De mededeling was in ieder geval dat het betreffende programma er niet een slaagt om server-status te krijgen of iets dergelijks. Dus het virusupdate programma ziet wel op internet dat er een update beschikbaar is, maar kan die niet downloaden. We hebben het geprobeerd met de meegeleverde Symantec, AVG en Avast, maar ook Itunes kan niet online komen.

We hebben het bij hem thuis draadloos geprobeerd, maar ook via ethernet direct op zijn kabelmodem. Ook bij mij thuis hebben we het draadloos en via ethernet geprobeerd.

Het lijkt haast wel alsof er toch nog ergens een firewall o.i.d. actief is, maar ik heb niets kunnen vinden in de lijst met software, en heb zelfs alle draaiende services één voor één gecontroleerd, maar ik kan er maar niet achter komen.

Hoe controleer ik nou waar de internetverbinding geblokkeerd wordt?

• pianoman
Even een klein schopje...

Ik kan me zo voorstellen dat je aan de hand van bovenstaand verhaal geen pasklaar antwoord hebt, maar misschien kan iemand me een tip geven hoe ik te werk moet gaan, welke stappen ik kan nemen om te kijken waar de boel nou geblokkeerd wordt

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik zou het niet zo snel weten, maar wat ik in zijn geval zou doen is alle bijgeleverde software wegsmijten (eigenlijk alle software :p) firewalls helemaal volledig uitzetten, andere browsers installeren, netwerk instellingen (firewall instellingen over netwerk connecties) bekijken, en googlen. op de zoekterm 'no internet except IE' heb je al redelijk wat resultaten.

Misschien iets meer duidelijkheid voor ons, was het direct bij de aanschaf al? of is bij installatie van programma's gebeurt? of plotseling zonder direct aantoonbare reden. Vraag anders waar hij mee bezig was of wat hij daarvoor deed.

Succes iig.

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:22

Red Boll

Kick Ass!

Kun je wel "alles" doen op je interne netwerk? Shares benaderen etc.
Lukt het mailen wel?
Werkt Windows Update wel?

Best wel een weird probleem inderdaad...

Staan er misschien programma's geblokkeerd in Windows Defender?

Anyway...

Succes ermee, lijkt me echt waardeloos...

• pianoman
het is inderdaad eigenlijk zomaar gekomen, voor zover we kunnen nagaan is er geen software geïnstalleerd die dit zou kunnen veroorzaken. Alle firewalls staan al uit. Of mailen lukt weet ik eigenlijk niet, zal ik eens navragen.

• pianoman
Probleem is opgelost. Ik heb op de site van Norton de Norton Verwijderingssoftware gevonden. Kennelijk is deïnstalleren niet voldoende om de firewall te verwijderen. Het rare is dat het uitzetten van de firewall ook al niet hielp. Mooie software maken die jongens 8)7

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
tsja, wat ik nu zeg klinkt mss dom.. maar ik haat die protectie software.. doet allemaal vage shit die je niet wilt en maakt je systeem alleen maar onnodig traag. Ik heb geen monitor software erop staan. En bij de xtijd scan kom ik zeer zelden iets tegen.

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:22

Red Boll

Kick Ass!

Mooi dat het is opgelost...
Daarom dus NOOIT Norton :)
Pagina: 1