Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Schijf wordt niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Gisteren is mijn computer toegekomen. Er staat nu vista 64 bit business op in raid 0. Ik heb enkele vragen:

Is er een programma waarmee je een image backup kunt maken van je c partitie als deze in raid 0 (twee schijven van 500 gb) staat. Ik heb het geprobeerd met Norton Ghost 14 maar die detecteer geen enkele schijf (ook geen externe schijven)

Ik heb nog een derde interne schijf van 1TB maar VISTA detecteert het niet. In schijfbeer staat dat de schijf offline is en het type staat op dynamisch. Ik kan de schijf wel formatteren en misschien werkt die dan maar dan ben ik al mijn gegevens kwijt.
Hoe kan ik mijn derde schijf doen werken zonder gegevens te verliezen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:56:
Hi all,

Gisteren is mijn computer toegekomen. Er staat nu vista 64 bit business op in raid 0. Ik heb enkele vragen:

Is er een programma waarmee je een image backup kunt maken van je c partitie als deze in raid 0 (twee schijven van 500 gb) staat. Ik heb het geprobeerd met Norton Ghost 14 maar die detecteer geen enkele schijf (ook geen externe schijven)

Ik heb nog een derde interne schijf van 1TB maar VISTA detecteert het niet. In schijfbeer staat dat de schijf offline is en het type staat op dynamisch. Ik kan de schijf wel formatteren en misschien werkt die dan maar dan ben ik al mijn gegevens kwijt.
Hoe kan ik mijn derde schijf doen werken zonder gegevens te verliezen?
Een dynamische schijf kan meerdere configuraties bevatten, hoe was deze schijf initieel geconfigureerd? Het is blijkbaar geen nieuwe schijf want er staat al data op.

bootable imaging software zal de drivers van je raid kaart moeten bevatten, anders werkt het niet, hij ziet de kaart dan niet. Of maakt je gebruik van de ingebakken RAID functioniteit in windows?

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik maak gebruik van hardware RAID, het is zo ingesteld in mijn bios en ik heb de drivers van het moederbordcd'tje geinstalleerd.

2. Ik kan mij niet herinneren hoe die schijf van 1 TB initieel geconfigureerd was op mijn oud systeem (xp)
Maar nu kan ik via schijfbeer slechts 2 opties kiezen, en dat is Schijf opnieuw activeren (maar dan geeft hij een foutmelding: De bewerking is ongeldig..)
En de tweede optie is: Schijf converteren naar standaardschijf. Maar dan wordt de schijf geformatteerd en ben ik alle gegevens kwijt

Verwijderd

Wat ik je kan aanraden is eerst zorgen dat je die data die op de onbenaderbare terrabyteschijf staat gaat recoveren. Daar zijn meerdere tools voor, wat jij kan doen is ubuntu 8.10 live cd downloaden, daar mee booten en kijken of de schijf uit te lezen is. Er zijn ook tools zoals Recuva en GetDataBackNTFS om je bestanden veilig te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ben nu mijn schijf aan het controleren met GetDataBackNTFS, ik hoop dat het werkt!

Daarnaast heb ik nog een ander vraagje.

Tijdens het installeren van mijn Vista systeem, kon het stuurprogramma van de RAID controller (dat ik van de moederbordCD op een usb-stick had geplaatst) niet geladen worden. Uiteindelijk is de installatie van Vista wel gelukt. En bij deze computer heb ik een partie van 70 gb en een van 861 gb. (en ik heb 2x500gb in raid0)

Ik heb de raid drivers van het moederbord cdtje geinstalleerd nadat vista geinstalleerd was en dan wat software van het moederbord geinstalleerd maar die programma's (Smart Backup & nog één) melden me: no disks or raid.

Nu vraag ik me af of mijn raid 0 installatie wel goed geslaagd is.

Verwijderd

Raid0 zou transparant voor het OS moeten zijn als de installatie gelukt is, in schijfbeheer zie je dan maar 1 schijf ipv 2 losse.
Pagina: 1