• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 15:33

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb hier een enigszins gedateerde videocamera (Panasonic NV-DS60) waar ik heel simpel een paar filmpjes vanaf wil halen naar m'n pc. Ik heb al dingen gezien als de "Pinnacle Dazzle", maar ik wil 't graag zo cheap mogelijk.

Wat ik alleen niet weet is, "hoe sluit ik die videocamera aan?". Ik lees in de handleiding van m'n camera dat hij een DV-aansluiting heeft (ik ken de aansluiting niet, is iets groter als mini-usb, beetje dezelfde vorm). Wat voor randapparatuur heb ik nodig om dat aan te sluiten op m'n pc? Is dat bijv. pricewatch: Pinnacle Dazzle pinnacle DV Editor of is dat heel wat anders?

Dat lijkt me aardig cheap namelijk.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat is inderdaad gewoon een firewire-aansluiting. Elk firewirekaartje kun je gebruiken. Dat Pinnacle geval is ook gewoon een firewirekaart, maar dan duurder omdat je eigenlijk een softwarepakket koopt + een kaart.

Dat staat overigens ook gewoon bij de beschrijving:
Dazzle DV Editor 2005 wordt geleverd met een FireWire-kaart en een kabel waarmee u elke DVcamcorder op de PC kunt aansluiten om video's over te zetten en er spectaculaire films van te maken met de Pinnacle Studio QuickStart videobewerkingssoftware
Het zal dus werken, maar je kan ook een willekeurig firewirekaartje pakken of een pc die al firewire heeft.. Zoiets werkt ook gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 25-01-2009 22:38 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Gizz schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:38:
Dat is inderdaad gewoon een firewire-aansluiting. Elk firewirekaartje kun je gebruiken. Dat Pinnacle geval is ook gewoon een firewirekaart, maar dan duurder omdat je eigenlijk een softwarepakket koopt + een kaart.

Dat staat overigens ook gewoon bij de beschrijving:

[...]

Het zal dus werken, maar je kan ook een willekeurig firewirekaartje pakken of een pc die al firewire heeft.. Zoiets werkt ook gewoon.
Ah cool, thanks. Dat heb ik wel. En dan koop ik gewoon zo'n 1394-kabeltje (Firewire toch?) van 6-pins (zit op m'n pc) naar 4-pins (zit op camera)? En dan kan ik willekeurige Pinnacle software gebruiken ofzo?

Klinkt beetje bleu, maar ik heb echt nul ervaring met video-editing.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:50

ManiacsHouse

Scheisse!

Jep een 6 naar 4 pins firewire-kabeltje met een standaard firewire-aansluiting op je pc moet het mee lukken. Windows zal je camera dan vanzelf herkennen.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-02 22:02
spaceboy schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:00:
[...]

Ah cool, thanks. Dat heb ik wel. En dan koop ik gewoon zo'n 1394-kabeltje (Firewire toch?) van 6-pins (zit op m'n pc) naar 4-pins (zit op camera)? En dan kan ik willekeurige Pinnacle software gebruiken ofzo?

Klinkt beetje bleu, maar ik heb echt nul ervaring met video-editing.
precies, en je kan dan elk stuk software gebruiken wat je wilt (Windows movie maker, adobe premiere, pinnacle etc)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Cool. Wat relaxed joh. Dus dan heb je een "ouderwetse" camera met zo'n bandje en dan herkent Windows hem en kun je er nog video mee naar je pc sturen ook? I'm amazed... morgen maar 's zo'n kabeltje scoren dan. En de kwaliteit is neem ik aan prima (want: digitaal)? Wel raar, omdat die hele cam analoog is (toch?).

Thanks in elk geval!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:50

ManiacsHouse

Scheisse!

maarud schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:03:
[...]

precies, en je kan dan elk stuk software gebruiken wat je wilt (Windows movie maker, adobe premiere, pinnacle etc)
Dat ook. ;)

Wat voor tapes gaan erin omdat je zegt dat de cam analoog is?

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
maniacshouse schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:09:
[...]

Dat ook. ;)

Wat voor tapes gaan erin omdat je zegt dat de cam analoog is?
MiniDV. Hmm... ik heb er kennelijk echt geen moer verstand van, dat zal wel digitaal zijn zeker? :-) Zucht... ich bin ein Anfanger... ;-)

Ik ga morgen gelijk een kabeltje fetchen... thanks again!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-02 22:02
DV= digital video ;)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hmm... ik heb nu zo'n kabel gehaald. Maar als ik die in m'n Vista pc'tje prik zegt hij "USB device not recognized". Vervolgens zegt Adobe Premiere (en Windows Movie Maker) dat er geen cam gevonden is.

Wat nu? Ik heb me al kapot gezocht maar er lijken geen drivers van te zijn.

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-01 14:59
Het feit dat hij USB device zegt klopt al niet helemaal lijkt mij... waar sluit je de firewire kabel aan de computerkant op aan? direct op het moederbord?

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Lex_brugman schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 00:01:
Het feit dat hij USB device zegt klopt al niet helemaal lijkt mij... waar sluit je de firewire kabel aan de computerkant op aan? direct op het moederbord?
Aan de frontside, op het moederbord zelf zit helaas geen firewire. Heb 'n MSI P6NGM moederbord, maar (ondanks dat het boekje zegt van wel zit er geen aansluiting achterop het moederbord. Heb 'm dus via de connector aangesloten.

Maar het is dus zeker geen USB-variant?

Crap. Je hebt gelijk. Ik heb die poort (frontside) kennelijk op de USB-aansluiting geprikt. Bij nader inspectie heeft dat takke-moederbord geen eens 1394... :(

[ Voor 13% gewijzigd door spaceboy op 27-01-2009 00:15 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Heb je de frontaansluiting voor firewire niet toevallig op de USB connector op het moederbord aangesloten? Dat ziet er hetzelfde uit namelijk...

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-01 14:59
PCI firewire kaartje erin en draaien dan ;)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Lex_brugman schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:14:
PCI firewire kaartje erin en draaien dan ;)
Done. Werkt! :-) thx

Pagina: 1