Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2007] Controle vanaf welke email adres gemaild word

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik heb verschillende zoek woorden geprobeerd op google, maar kan niet vinden of Outlook 2007 deze functie heeft.

Wat ik wil is het volgende: ik heb meerdere email adressen ingesteld in mijn outlook. Wanneer je dan een mail wil verzenden krijg je een dropdown onder 'Verzenden' om te kiezen vanaf welk adres de mail verzonden moet worden. Kent outlook een functie welke een soort van popup geeft om te controleren vanaf welk email de mail verzonden wordt. Nu kan het namelijk wel eens voorkomen dat de email vanaf het verkeerde adres verzonden wordt.

Iemand een idee of outlook deze functie kent?

Piete

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30
Je hebt onder 2003 bij het nieuw bericht venster een knop accounts waar je kan kiezen uit meerdere accounts. Of snap ik je vraag helemaal niet?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik bedoel is dat er nog een soort van controle voorbij komt waarneer je op Verzenden klikt. De dropdown is er idd welke jij bedoelt, maar het is meer om te voorkomen dat er niet vanaf het verkeerde mail adres gemaild wordt.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30
Zo, even een nachtje over geslapen ;) Wat je zou kunnen doen is de opgeslagen wachtwoorden weghalen. Als je dan kiest voor Send/ Recieve krijg je voor elk account een pop-up en kan je dus nog cancel indrukken.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:09
Je zou dit redelijk eenvoudig zelf kunnen programmeren door in het 'nieuw mail' formulier een popup aan het verzend-event te hangen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
StevenK geeft een goede oplossing, maar als je daar niet handig genoeg voor bent: het grootste probleem is waarschijnlijk dat je vaak vergeet de standaardinstelling te wijzigen, dus dat je uberhaupt vergeet een account te kiezen. Een simpele oplossing is dus om ervoor te zorgen dat de standaardaccount een ongeldige instelling heeft waardoor verzenden daarmee uberhaupt niet lukt.
Je moet dan dus wel een account kiezen en het gaat 95% van de tijd vanzelf goed.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:13

racoon

mooowwww

je kan toch een veld van toevoegen, daar krijg je een dropdown menu en dan kies je voor het e-mail adres waar je het mee wilt verzenden.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 06:48
mmm, denk dat je bedoeld het bewuste "van"
Kies nieuw bericht en select onder "optie's" de mogelijkheid "van"
Werk zelf ook met meerdere accounts, maar dan is het altijd duidelijk.

Je hebt een hoofdaccount waar alleen niewue mail van verstuurd wordt. Enkel reply mail wordt natuurlijk met afzender gestuurd waar het naar geadresseerd was.

edit:typo 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door massareal op 26-01-2009 08:24 ]

• racoon

racoon

mooowwww

massareal schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:23:
mmm, denk dat je bedoeld het bewuste "van"
Kies nieuw bericht en select onder "optie's" de mogelijkheid "van"
Werk zelf ook met meerdere accounts, maar dan is het altijd duidelijk.

Je hebt een hoofdaccount waar alleen niewue mail van verstuurd wordt. Enkel reply mail wordt natuurlijk met afzender gestuurd waar het naar geadresseerd was.

edit:typo 8)7
Bedoel inderdaad het veld van, maar dat werkt weer niet met alleen pop3 adressen.

Verwijderd

Topicstarter
We werken met IMAP. Maar de dropdown om te kiezen vanaf welk email adres je wil mailen is er gewoon. Gaat er meer om dat je een soort van validatie hebt wanneer je de mail verzend.

Heeft er iemand ook enig idee hoe je de 'Persoonlijke mappen' kan verwijderen, deze worden niet meer gebruikt maar blijven wel staan.

• racoon

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:50:
We werken met IMAP. Maar de dropdown om te kiezen vanaf welk email adres je wil mailen is er gewoon. Gaat er meer om dat je een soort van validatie hebt wanneer je de mail verzend.

Heeft er iemand ook enig idee hoe je de 'Persoonlijke mappen' kan verwijderen, deze worden niet meer gebruikt maar blijven wel staan.
Je kan er toch met rechtermuisknop op klikken en dan voor verwijderen kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Krijg dan de melding:

U kunt het standaardgegevensbestand niet verwijderen.

Als ik dan een IMAP box wil instellen als standaard is de knop niet beschikbaar.
Pagina: 1