nieuw systeem advies?

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 14:11
Beste tweakers,

Ik hou het kort en simpel
Ik ben bezig een extra systeem samen te stellen.
Het budget is 700 euro(voor de hieronder aangegeven onderdelen), niet meer , natuurlijk wel minder...

Onderdelen haal ik bij cool-prices, behalve de videokaart.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2b2kcz.jpg
+ een Sapphire 1GB HD4870 PCI-E €194,25 ( die haal ik bij pcmegastore )

totaalprijs = € 476,15 + €194,25 = 670,40 excl verzendkosten

Heb dus alleen advies nodig voor de onderdelen die hier staan

-voeding
-moederbord
-processor
-geheugen
-hdd
-drive(deze staat vast)
-videokaart

Het is de bedoeling dat ik gewoon de games van nu kan spelen + een paar jaar verder kan.

Zelf vind ik dit systeem wel redelijk alleen de voeding lijkt mij iets te overkill, kan hem ook wel houden, dan ben ik ook iets beter voorbereidt op een eventuele 2e videokaart en wat extra hardware.

/edit,

Mijn huidig systeem staat hieronder, daarmee ben ik ook wel tevreden, alleen dit systeem moet gewoon iets beter zijn. Die 8800gt bevalt me prima, alleen de 4870 is net iets beter.

/edit 2,

Ik game trouwens met een BenQ HD2200 Full HD

Alvast bedankt voor het meedenken.

[ Voor 11% gewijzigd door beunhaasbaas op 25-01-2009 22:59 ]

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Ziet er goed uit,

Denk wel dat je een aardige performancewinst zal behalen waarneer je je FSB op 400 zet, zodoende de ghz te vergroten naar 3,6ghz. Dit omdat op stock de CPU de bottleneck zal zijn voor je GPU.

Voor de rest, Crossfire is lonend maar het is niet lonend om over 2jaar een 2de HD4870 te kopen en dan te verwachten dat je alle nieuwe games etc weer kunt spelen, dus die gedachte ( tenzei de 2de gpu op "korte" termijn is ) zou ik niet te veel op concentreren...

• beunhaasbaas
thijszor, dankjewel.

Ik denk dat ik waarschijnlijk de processor wel opkrik naar 3,6Ghz
Zal ik er dan ook een andere cpu koeler bij moeten kopen, of valt de hitte nog mee met 3,6?
Mijn huidige 8400 draait gewoon stockspeed, dat laat ik ook maar zo, en heeft mooie temps.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
n0vaaa schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:35:
thijszor, dankjewel.

Ik denk dat ik waarschijnlijk de processor wel opkrik naar 3,6Ghz
Zal ik er dan ook een andere cpu koeler bij moeten kopen, of valt de hitte nog mee met 3,6?
Mijn huidige 8400 draait gewoon stockspeed, dat laat ik ook maar zo, en heeft mooie temps.
Je huidige E8400? verkoop / geef je je huidige pc weg aan familie of verkoop je hem in één geheel dan? :)

De temperatuur ligt aan verscheidene dingen, airflow in je kast, het voltage wat je CPU nodig heeft om die 3,6ghz te behalen ( zal niet veel extra zijn met een beetje geluk ).

Ik denk dat je prima uit de voeten kunt met een stock koeler, maar een Artic Cooler Pro 7, of iets in die trend vind ik een prima investering. geluidsniveau gaat flink naar beneden, alsmede de temperatuur in het geval dat je ooit nog eens hoger wilt clocken.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hardeschijf zou ik meteen 2 nemen en ze dan in raid-0 zetten voor de 1e 150GB en de rest raid-1
ff raiddrivers op diskette gooien en klaar. (heb je in de raid-0 een response van ongeveer 10ms en doorvoer van 200MB+).

En als je geen raid neemt kan je net zo goed een goedkoper p45 MB nemen imo.

Nukezone FTW

• beunhaasbaas
@ thijszor, die Artic Cooler Pro 7 leek mij ook wel een goeie keuze.
En nee, het is de bedoeling dat ik er een systeem BIJ krijg. Eén pc staat nu boven in mijn kamer, deze komt gewoon beneden in de woonkamer te staan.

@ Powrskin, snelle laadtijden e.d. zijn geen vereiste, daarom wil ik ook niet beginnen aan raid.

Welk p45 moederbordje zou jij dan nemen?

[ Voor 5% gewijzigd door beunhaasbaas op 25-01-2009 22:58 ]

• beunhaasbaas
Inmiddels besteld, kan slotje op, bedankt

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Doen we dat omdat deze topics niet zijn toegestaan in de CSL... Lees de volgende keer eens het beleid ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.