Voordat ik tot mijn probleem kom zal ik eerst uitleggen wat mij wel lukt. Ik draai lokaal een WAMP server. Daar heb ik een website op staan met php en een mysql database. Dat werkt allemaal top.
Voor het ontwikkelen van de site gebruik ik DW CS3. De MySql connection daarin staat ingesteld op 'localhost'.
Mijn html files etc. ftp ik naar m'n host (webreus) da's ook geen probleem.
Mijn host maakt gebruik van Plesk en daarbinnen kan ik databases en users aanmaken. Met PhpMySql kan ik ook aardig overweg, da's namelijk hetzelfde als in mijn WAMP server.
Veel verder dan dit kom ik niet want nu raak ik in de war:
- Kan ik in DW mijn MySql connection van localhost veranderen in die van mijn host (webreus)? Zo ja, moet ik dan mijn database exporteren en vervolgens importeren via Plesk en zou het dan werken?
Dit staat op de site van m'n host bij de FAQ:
Waar bij mijn host staat die database opgeslagen?
Zoals je merkt zit ik met nogal wat onduidelijkheden. Vind het frustrerend dat zoveel mij wel lukt, een site ontwikkelen met php en mysql en lokaal alles voor elkaar hebben maar dan het www op. Grrr. Ik heb me rot gegoogled op tutorials maar zie door alle 'howto install phpmysql' tutorials het bos niet meer. Wie geeft mij een zetje in de goede richting?
Voor het ontwikkelen van de site gebruik ik DW CS3. De MySql connection daarin staat ingesteld op 'localhost'.
Mijn html files etc. ftp ik naar m'n host (webreus) da's ook geen probleem.
Mijn host maakt gebruik van Plesk en daarbinnen kan ik databases en users aanmaken. Met PhpMySql kan ik ook aardig overweg, da's namelijk hetzelfde als in mijn WAMP server.
Veel verder dan dit kom ik niet want nu raak ik in de war:
- Kan ik in DW mijn MySql connection van localhost veranderen in die van mijn host (webreus)? Zo ja, moet ik dan mijn database exporteren en vervolgens importeren via Plesk en zou het dan werken?
Dit staat op de site van m'n host bij de FAQ:
De DW MySql connection, is dit een externe verbinding? Zo niet, wat vul ik dan in ipv localhost?Kan ik een externe verbinding maken met de MySQL database?
Antwoord:
Nee dit is niet mogelijk, u kunt de database alleen vanaf uw webserver benaderen via localhost
Waar bij mijn host staat die database opgeslagen?
Zoals je merkt zit ik met nogal wat onduidelijkheden. Vind het frustrerend dat zoveel mij wel lukt, een site ontwikkelen met php en mysql en lokaal alles voor elkaar hebben maar dan het www op. Grrr. Ik heb me rot gegoogled op tutorials maar zie door alle 'howto install phpmysql' tutorials het bos niet meer. Wie geeft mij een zetje in de goede richting?