Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Beste tweakers,

Ik heb sinds een paar een gloed nieuw beestje aangeschaft:

Intel Core 2 Duo E8500
Saphire 4870 1 gyg versie
8 gyg aan Kingston ddr 2 RAM
Vista x64 business

en de GA-EP45-DS3R als moederbord :(

Na eindelijk alles in elkaar geschroefd te hebben en Vista geinstalleerd te hebben is een muziekje natuurlijk ook wel leuk, niet dus. Ik heb echt geen flauw idee wat er aan de hand is heb de drivers van de bijgeleverde CD geinstalleerd. Toen dat niet hielp op de gigabyte site de laatste drivers gedownload. Dit ook zonder resultaat, hierna nog een keer alles verwijderd (ook de hardware) en de gedownloade drivers geinstalleerd wat natuurlijk ook niet hielp. Ik ben ondertussen behoorlijk pissig en koop nooit meer iets van gigabyte. Als iemand een idee heeft hoe ik dit zou kunnen oplossen laat het me alsjeblieft weten. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Staat er iets op mute? Wat geeft apparaatbeheer aan?
Als je iets meer informatie geeft, scheelt het ons weer zoeken naar de juiste oplossing :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-03 16:27
Soms staat in de bios de onboard audio uit, was bij mij ook zo.. misschien verwachten ze wel van je dat je een aparte audiokaart aanschaft... geen idee.
Maar de bios ff checken is dus een stap1 :P

gigabyte is btw een prima merk, meestal ligt het aan jou als klant/gebruiker ;) en ik zie zo dat je nog niet eens de helft van de mogelijkheden hebt geprobeerd, dus kom niet te vroeg met dit soort uitspraken.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Vreemd genoeg na nog een keer het hele uninstall/reinstall circus herhaald te hebben is er zowaar audio. Probleem is alleen nu dat met alles op max (boxen vol open, alles in audio settings vol open) ik ongeveer met mijn oor tegen de boxen moet gaan zitten om iets te horen (met uitzondering van de bas die blaast me half weg). Ik heb er een lekker goedkoop simpel setje bijgekocht (logitech X240), maar zelfs die zou toch wel wat meer volume mogen produceren.
YannickH schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:39:
gigabyte is btw een prima merk, meestal ligt het aan jou als klant/gebruiker ;) en ik zie zo dat je nog niet eens de helft van de mogelijkheden hebt geprobeerd, dus kom niet te vroeg met dit soort uitspraken.
Succes!
Mijn excuses over die opmerking. Ik praatte mijn vrienden maar na die al zeiden dat ik problemen ging krijgen met gigabyte, terwijl dat natuurlijk kwestie van smaak is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Ik heb de GA-EP45-DS3 (zonder R, maar die verschilt niet zo heel veel van de met R, extra bracket en raid support). Ik draai Vista x64.

Ik weet niet met welke BIOS versie je bord is geleverd maar zonder de nieuwste BIOS had ik ook wat problemen, o.a. met fan regeling voor de cpu-cooler. Op audio gebied kan ik niks over zeggen want ik heb eerst de F9 bios er in geflashed en daarna pas een OS geïnstalleerd. Heb helemaal niks veranderd in de BIOS m.b.t. audio en de drivers van de gigabyte cd gebruikt. (Versie 6.0.1.5653) Werkte in 1x zonder problemen. :) Ik heb de Logitech X-230 speakers er aan hangen, zullen de voorgangers zijn van de X-240? Misschien handig om er eens een koptelefoon op aan te sluiten, want misschien is er iets mis met je speakersetje? Dan kun je dat in ieder geval uitsluiten. :)