Ik heb een raar probleem.
Tijdens de installatie van Windows XP Home SP3 deze morgen (volledige herinstallatie) zei hij dat er bepaalde bestanden niet meer origineel waren, en dat ik m'n XP cd moest plaatsen.
Die zat er natuurlijk nog in (juist Windows geherinstalleerd) en ik heb daarna onmiddelijk "sfc /scannow" gedraaid.
Verder moest hij ook een hele hoop bestanden kopieren van de CD, toen ik IE startte, maar dat is dus opgelost met sfc /scannow.
Alles draait prima, Firefox, IE, etc, ook Windows Update.
Er zijn echter een aantal kleine problemen nog:
Fast User Switching is niet mogelijk, omdat de TermService niet kan worden gestart.
Dan voer ik uit in command prompt:
Dus blijkbaar is de TermService een van de dingen die tijdens de setup van XP niet zijn geïnstalleerd.
En het tweede probleem is dat Windows Media Player niet valt te installeren.
Niet dat ik dat erg vind, want ik gebruik toch VLC, maar het is opmerkelijk.
Ik heb gebruik gemaakt van van een CD gemaakt met nLite, maar heb er nooit problemen mee gehad.
Hij draait hier prima op alle computers hier in huis.
Iemand een idee hoe je services herinstalleert ?
Tijdens de installatie van Windows XP Home SP3 deze morgen (volledige herinstallatie) zei hij dat er bepaalde bestanden niet meer origineel waren, en dat ik m'n XP cd moest plaatsen.
Die zat er natuurlijk nog in (juist Windows geherinstalleerd) en ik heb daarna onmiddelijk "sfc /scannow" gedraaid.
Verder moest hij ook een hele hoop bestanden kopieren van de CD, toen ik IE startte, maar dat is dus opgelost met sfc /scannow.
Alles draait prima, Firefox, IE, etc, ook Windows Update.
Er zijn echter een aantal kleine problemen nog:
Fast User Switching is niet mogelijk, omdat de TermService niet kan worden gestart.
Dan voer ik uit in command prompt:
sc qc TermService [SC] OpenService failed: De opgegeven service is een niet geïnstalleerde service
Dus blijkbaar is de TermService een van de dingen die tijdens de setup van XP niet zijn geïnstalleerd.
En het tweede probleem is dat Windows Media Player niet valt te installeren.
Niet dat ik dat erg vind, want ik gebruik toch VLC, maar het is opmerkelijk.
Ik heb gebruik gemaakt van van een CD gemaakt met nLite, maar heb er nooit problemen mee gehad.
Hij draait hier prima op alle computers hier in huis.
Iemand een idee hoe je services herinstalleert ?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.