Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Sinds korte tijd worden mijn 2 cd/dvd spelers/branders niet meer herkend door windows. Ik heb al geprobeerd om het stuurprogramma bij te werken, maar dit wil ook niet. Op de website van de leverancier heb ik gezocht naar nieuwe software (nec) maar daar wordt ik ook geen wijs uit. Weet iemand hoe ik mijn branders/spelers weer aan de praat krijg?

De spelers/branders worden wel herkend bij het opstarten van windows (windows XP), maar als ik ze opzoek in apparaatbeheer/hardware dan staan ze in de lijst met een uitroepteken.

nec dvd_rw nd-2510a
aopen dvd1648/aap

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Heb je Windows Vista? Indien ja => dat is een bekend probleem en de oplossing kan je hier lezen: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2095338,00.asp.

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 25-01-2009 19:28 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
sorry vergeten te vermelden windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
Weet iemand misschien een antwoord...want ik krijg ze nog niet aan de praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:26
eastwalk schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:16:
Sinds korte tijd worden mijn 2 cd/dvd spelers/branders niet meer herkend door windows.

wat is sinds korte tijd? Sinds de laatste update van [XP]? of sinds je een bepaald programma geïnstalleerd hebt?

Ik heb al geprobeerd om het stuurprogramma bij te werken, maar dit wil ook niet. Op de website van de leverancier heb ik gezocht naar nieuwe software (nec) maar daar wordt ik ook geen wijs uit.
Mijn insteek is om eerst het OS en de andere software te verdenken

Weet iemand hoe ik mijn branders/spelers weer aan de praat krijg?Heb je de spelers al één voor éen aangesloten? of elders geprobeert?
Ik had wel eens problemen als Incd van Nero geïnstalleerd was, maar dat was vroeger...

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzzls
Het probleem is volgens mij ontstaan toen mijn computer naar de computerzaak ging omdat een harde schijf kapot was. Daar is toen een nieuwe voor ingezet.

Ik kwam er dus laatst achter dat mijn dvd/rom niet meer herkend worden door windows. Ik heb in dos de instellingen al op default gezet, in de hoop dat hij ze dan zou pakken, maar dit heeft ook niet geholpen

mijn inziens zijn de spelers wel correct aangesloten want de computer herkend ze wel bij het opstarten in dos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
Kijk eens bij schijfbeheer of er wel een driveletter toegekend is.
Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Sorry hoor, maar met de search hier had je dit makkelijk kunnen vinden......

Maar vooruit, omdat je waarschijnlijk geen zin hebt om even op Google te zoeken, bij deze:

For information about how to edit the registry, view the "Changing Keys and Values" Help topic in Registry Editor (Regedit.exe) or the "Add and Delete Information in the Registry" and "Edit Registry Data" Help topics in Regedt32.exe. Note that you should back up the registry before you edit it. If you are running Windows NT or Windows 2000, you should also update your Emergency Repair Disk (ERD).

To resolve this behavior, follow these steps:

Start Registry Editor (Regedt32.exe).

Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

On the Edit menu, click Delete , and then click OK .

Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
On the Edit menu, click Delete , and then click OK .

Quit Registry Editor. NOTE : After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

: After you remove the Restart your computer.

Groetjes
Pagina: 1