Toon posts:

Internet op Acer Aspire One erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks dat ik een goede internetverbinding heb is mijn internet op mijn Aspire One a150 erg traag. Mijn 'vaste' computer heb ik ook draadloos aangesloten op een accesspoint en heb daar prima verbinding.

Mijn laptop geeft aan dat de verbinding uitstekend is, alleen behaal ik lage snelheden terwijl ik dichterbij het accesspoint zit. Ik heb inmiddels de nieuwe drivers van de lan adapter (atheros AR5BXB63) geinstalleerd maar dit heeft niet geholpen.. iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik hier aan kan doen? Of is het altijd zo dat deze minilaptop een tragere verbinding heeft?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
"erg traag" is dat gevoelsmatig of heb je ook metingen ?
Meten is weten :+

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik op mijn desktop een test doe op upc.nl/speedtest heb ik ongeveer 13 Mbit. Doe ik ditzelfde op mijn laptop dan komt ie niet verder dan 3 Mbit

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Staat er misschien standaard iets ingesteld waardoor de snelheid laag blijft? ivm geheugen of batterijduur of ....

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je moet bij apparaatbeheer eens bij de eigenschappen van de draadloze kaart kijken. Zet hier de energiebesparingsvoorzieningen uit en het werkt terug snel :)

Verwijderd

Topicstarter
heb even bij apparaatgegevens gekeken en hier de energiebesparing uitgezet en wat andere instellingen ook aangepast. Moet ik hier nog andere dingen doen? Power save mode stond op max.. deze heb k nu op off gezet.

Snelheid blijft steken op 3 Mbit....

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had vooral last van het traag "vinden" van een website en die optie uitzetten versnelde het surfen enorm. De snelheid heb ik nog niet echt getest maar het was in ieder geval trager dan bekabeld, zelfs bij goede signaalsterkte. Misschien is het gewoon niet zo'n snelle kaart? Je zegt ook dat je wat andere instellingen hebt aangepast? Zet deze eens terug naar standaard.
Pagina: 1