Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 12:51
Hi all,

Voor radioverslaggeving ben ik op zoek naar een leuke oplossing om voor nop met hoge kwaliteit voip (wideband) te werken op een mobile 6 toestel.

Nu ben ik inmiddels al paar uurtjes aan het speuren en aardig thuisgeraakt in de wereld van de voip codecs.

Natuurlijk zijn er programma's zoals skype of gizmo5 die naast hun gewone versies ook een mobile 6 versie hebben uitgebracht. Skype heeft een soort van wideband codec ingebouwd maar dit klinkt nog lang niet zo goed als bv het speex codec of 722. Ook bepaald skype zelf welke codec er gebruikt wordt aan de hand van de bandbreedte (en snapt het soms niet met 3G). Gizmo 5 heeft ook een mobile applicatie en een betere kwaliteit codec. Toch kiest ook dit programma zelf zijn codec en schroeft de kwaliteit naar beneden als de software dat nodig vind. Ik wil dit zelf kunnen bepalen

Het is beide dus niet echt wat ik zoek.

Wie stuurt me de goede richting in en heeft wat tips. Een stukje (gratis) software voor mobile 6 die een wideband codec gebruikt. Welk programma het ontvangt is mij om het even en kan altijd geinstalleerd worden.

Ben benieuwd!!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 14:38

IEF

Why so serious?

G.711A is niet genoeg bandbreedte? Die 64 Kbit zou toch meer dan genoeg moeten zijn gezien je vermelding over '722' - ik neem aan dat je hiermee G.722.1(C) bedoeld.

Gratis software is er voor zover ik weet niet (ik heb het althans nog niet gevonden, behalve Fring).
Wel ziet CiceroPhone er erg interessant uit.

Maar in principe zou ik dus op zoek gaan naar een SIP/VoIP client die ook zelf je codec laat kiezen.

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 12:51
IEF schreef op maandag 26 januari 2009 @ 00:49:
G.711A is niet genoeg bandbreedte? Die 64 Kbit zou toch meer dan genoeg moeten zijn gezien je vermelding over '722' - ik neem aan dat je hiermee G.722.1(C) bedoeld.

Gratis software is er voor zover ik weet niet (ik heb het althans nog niet gevonden, behalve Fring).
Wel ziet CiceroPhone er erg interessant uit.

Maar in principe zou ik dus op zoek gaan naar een SIP/VoIP client die ook zelf je codec laat kiezen.
die heb ik dus gevonden en dat is sjphone. Alleen wordt dit al tijden niet meer ontwikkelt en staat dus stil. Ik heb wel wat werkend gekregen met dit programma maar het is altijd nog erg narrow band en niet de wideband die ik zoek.

Er is wel kant en klaar zoiets (http://www.luci.eu/) maar het is natuurlijk veel leuker om dit met gratis software te kunnen realiseren

sta nog steeds open voor suggesties!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 14:38

IEF

Why so serious?

WM6.x apparaat als SIP client configureren [mobiele VOIP]. Dat is zo gratis als maar zijn kan.

Voor zover ik weet wordt er default de G.711 codec gebruikt. Eventueel (helaas geen GUI) te configureren voor gebruik met een ander codec.

Persoonlijk ben ik nog altijd op zoek naar een fatsoenlijk SIP client (een die gebruiksvriendelijk is, en uitontwikkeld liefst).

Ik zet je topic even door naar Windows Based Mobiles & PDA's, past daar beter denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door IEF op 29-01-2009 00:54 ]