Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik steeds meer films kijk en minder games speel, ben ik van plan om mijn Z-5500 speakersetje van Logitech te gaan vervangen voor een receiver + speakers. Ik ben echter maar een arme student en wil het liefste dus niet beiden in één keer kopen, maar eerst de receiver apart aanschaffen. Mijn budget hiervoor is rond de 300 euro, ik hoef dan ook geen semi-professioneel spul maar gewoon een net setje waar ik gewoon wat flexibeler ben qua aansluitmogelijkheden dan mijn huidige Z-5500.

Als mogelijke kandidaten heb ik de Sony STR-DG720 en de Onkyo TX-SR506 in m'n lijstje staan.

Mijn vraag was echter of ik bijvoorbeeld d.m.v. de optische uit van de Sony een kabel naar de optische ingang van mijn Z-5500 speakersetje kan trekken, en zo al mijn apparaten op de receiver aan te sluiten. Het geluid wordt dan nogsteeds geprocessed door mijn Z-5500 pod, wat op zich wel jammer is.

Een andere mogelijkheid is om de speakers van de Logitech set, rechtstreeks aan te sluiten op de receiver, maar volgens mij kan ik dan de subwoofer niet aansluiten, aangezien deze rechtstreeks aan de pod zit gekoppeld met een soort seriële kabel. Op internet kon ik hier wel wat topics over vinden, maar geen van hen had volgens mij een definitieve oplossing om het met een goede kwaliteit aan te sluiten.

Weet iemand hier misschien of het uberhaupt dus mogelijk is om een receiver aan te sluiten op de Z-5500 (als een soort opstapje naar betere, losse speakers)? Of heeft iemand nog aanbevelingen voor een andere receiver in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:48
Ik ben zelf ook aan het sparen voor een receiver en had deze op het oog: http://www.correct.nl/art...A&SOORT=9782&ARTNR=351743 Misschien dat dit wat voor jou is? Valt zo te zien precies in jou prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 20:04
Heb je al speakers in gedachte ? Misschien je Z5500 verkopen en al een 2 speakers kopen ( als deze ook voldoende werken zonder sub).

Anders miss je Z5500 sub voorzichtig uit elkaar halen, kabel aan woofer solderen en dan heb je 5.1 die aan je reciever kan en als je alles goed gedaan hebt kan je hem later terug monteren en voor een iets lagere prijs 2dehands verkopen ! .

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frag_Zero schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:06:
Heb je al speakers in gedachte ? Misschien je Z5500 verkopen en al een 2 speakers kopen ( als deze ook voldoende werken zonder sub).

Anders miss je Z5500 sub voorzichtig uit elkaar halen, kabel aan woofer solderen en dan heb je 5.1 die aan je reciever kan en als je alles goed gedaan hebt kan je hem later terug monteren en voor een iets lagere prijs 2dehands verkopen ! .
Heb nog geen speakers op het oog. Daarvoor wil ik eerst naar een audiozaak gaan met mijn toekomstige receiver, zodat ik in ieder geval kan luisteren naar de combinatie van speakers/receiver. Mijn Z-5500 klooi ik liever niet teveel aan, vandaar dat mijn eerste vraag was of het mogelijk was het geluid gewoon door te lussen, en in eerste instantie alleen het beeld door de receiver te laten verwerken.

Toch zal ik zodra ik een receiver heb ook eens gaan kijken hoe ik die sub eraan kan hangen. Ben niet voor niets een tweaker 8)7
Martijn1990 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:58:
Ik ben zelf ook aan het sparen voor een receiver en had deze op het oog: http://www.correct.nl/art...A&SOORT=9782&ARTNR=351743 Misschien dat dit wat voor jou is? Valt zo te zien precies in jou prijsklasse.
Dit is inderdaad een gunstiger optie dan de 506 als ik dat zo zie, o.a. omdat de 506 geen geluid via HDMI kan verwerken. Heeft iemand ervaring met deze of de sony?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 20:41 ]