Harman Kardon HK-3380 (8ohm) met Minipods (4ohm) ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Om maar met de deur in huis te vallen: ik ben een enorme leek op het gebied van audio, dus vandaar de vraag:

Ik heb op dit moment 2 Minipods (Scandyna) van elk max 100 watt en een 'sensivity' van 4 ohm.

Nu wil ik graag de Harman Kardon HK-3380 stereo receiver kopen, maar in de specificaties van deze doos staat:

Continuous Average Power (FTC)
80 Watts per channel,20Hz–20kHz @ < 0.07% THD,both channels driven into 8 ohms
100 Watts per channel,20Hz–20kHz @ < 0.2% THD,both channels driven into 4 ohms

Van de Mediamarkt-meneer begreep ik dat de 'weerstand' van de receiver wel in lijn moet zijn met de luidsprekers.

Betekent het bovenstaande dat ik nu wel of niet deze receiver kan gebruiken in combinatie met mijn Minipods ?

Groeten,

Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07 08:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

je versterker heeft geen impendantie/weerstand (tenminste, dat is niet wat daar gespecificeerd wordt). Hij levert gewoon een bepaald vermogen bij een bepaalde speaker van een bepaalde 'weerstand'.

In het kort: Helemaal niets om je druk om te maken. Die minipods gaan prima werken met die versterker. Sterker nog, die minipods zullen prima spelen op zo'n beetje elke versterker van 50 tot 500.000 euro zonder dat ze stuk gaan (tenzij je ze opzettelijk sloopt door extreem hard te spelen, maar dat hoor je dan vrij goed).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor de snelle reactie !

Dus: Over die Ohms hoef ik mij niet echt druk te maken ?

M'n punt is namelijk dat op de achterkant van de HK-3380 staat bij Speaker 1 - 8 Ohm en ook bij Speaker 2 - 8 Ohm.

Terwijl bij vergelijkbare dozen van Yamaha, Marantz SR-4021 of huppeldepup het net wat anders (beter) wordt beschreven: Speaker A / B: 4 -16 Ohms, Speaker A+B: 4-16 Ohms.

Of maak ik mij druk om niets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 22:09

voodooless

Sound is no voodoo!

Jazeker. Als er in de handleiding staat dat het ding stabiel aan 4 Ohm zijn werk kan doen, dan is dat gewoon zo. Zoals je ziet heeft het ding meer vermogen en minder vervorming aan 4 Ohm speakers. Ik zou zeggen: prima zo :)

Maareh, dit soort dingen zijn echt al heel vaak gevraagd. Met een klein beetje zoeken had je vast zelf wel een antwoord gevonden.

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 25-01-2009 19:33 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?