Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Notebook valt uit na verwijdering netstroom

Pagina: 1
Acties:

• Teeno
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 12:23
Beste mensen, namens een collega stel ik hier de vraag waar ik geen verklaring voor heb.

Hij heeft een notebook, en deze werkt prima zolang die op netstroom staat aangesloten. Maar zodra de netstroom eraf gaat en hij op de accu moet gaan draaien valt na ongeveer 10 seconden de notebook uit. Vervanging van de accu heeft geen resultaat opgeleverd.

Als we proberen de notebook op te starten (Windows XP) op de accu, valt hij ook uit na ongeveer 10 seconden. Dat gebeurt meerdere malen achter elkaar dus na het uitvallen krijgt hij ook gewoon weer stroom gedurende 10 sec.

Iemand met tips/advies?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hoe oud is die batterij ongeveer?

Verder zijn wat specs ook wel handig.

[ Voor 38% gewijzigd door fsfikke op 25-01-2009 18:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Teeno
De batterij is recent vervangen, nieuw dus. Wat betreft merk en type laptop hou ik je even op de hoogte, dat weet ik zo niet uit mijn hoofd en de eigenaar krijg ik even niet te pakken.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 13:39
Als de Netbook nog garantie heeft dan zou ik daar gebruik van maken.

Ik denk dat er in de hardware van de netbook een defect zit en ik geef je weinig kans dat je dit zelf kunt repareren.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mogelijk een probleem in het laad/accu-circuit..

Ik zou `m na laten kijken. Kun je de accu`s testen in een andere laptop? Aan de spanning kun je zien of het laden nog wel werkt in de 'probleemlaptop'. Zo kun je onderdelen uitsluiten :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Teeno
Nee zit geen garantie meer op, waarschijnlijk kost na laten kijken meer dan de waarde van de laptop zelf.. gevalletje afschrijven denk ik zo :)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Gezien het 10 seconden duurt, denk ik niet dat er verkeerde drivers zitten in XP, als die niet zo lang geleden erop is gezet. Het komt soms voor dat CPU driver verkeerd is. Dat zorgt voor verkeerde powersaving, waarbij je laptop uitgaat na lostrekken netstroom.
Maar ik ben bang dat handmatig uninstalleren / herkennen CPU driver hier weinig nut heeft.

En ook vraag: laadt accu wel goed op?

Verwijderd

Je zou ook eens kunnen proberen de productiedatum van de 'nieuwe' accu's te achterhalen. Li-ion accu's doen na pakweg 3 a 4 jaar niet veel meer, ook als ze niet gebruikt zijn.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 13:39
Als je zorgt dat je uit windows blijft, door bijvoorbeeld in de bios te komen. Valt hij dan ook na 10 minuten uit?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Mja, het lijkt mij nochtans simpel: kapotte verbinding tussen batterij en PC. Je kan zelf zoeken waar het probleem zit en het contact herstellen of het in de fabriek laten herstellen. Die laatste optie gaat wel evenveel kosten als een nieuwe als het buiten garantie is...
Pagina: 1