Speakers + reciever wattage's

Pagina: 1
Acties:

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik ben van plan binnenkort een speakerset + een reciever te halen, nu vraag ik mij nog 1 ding af:
ik wil de HKTS 11 (5.1 Harman kardon surroundset, 7.1 set gaat nu niet door omdat ik daar gewoon weg geen plek voor heb) en de onkyo TX SR-606 halen
echter verschillen de wattage's: de HK kan max 120Watt aan en de reciever heeft kanalen van 140Watt.

In hoeverre is dat (mogelijk) schadelijk voor de speakers? wat ik op kieskeurig lees is dat het aan te raden is een zwaardere versterker te nemen dan de speakers.
en zijn er met die combinatie nog andere dingen waar ik e.v.t. op zou moeten letten?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik kan daar lang en kort over lullen.

Kort is:
Het maakt allemaal niets uit.

Langer is:
Ten eerste zijn consumentenproduct specificaties nogal heel erg natte vinger werk. Ten tweede: 30 watt versterker op speakers die tot 300 watt belastbaar zijn is geen probleem en een 300watt versterker op speakers die tot 30 watt belastbaar zijn gaat ook niet stuk.

Zolang je maar niet je set achterlijk hard zet hoef je je nergens druk om te maken. Ook niet dat je versterker gaat 'clippen' omdat-ie onvoldoende vermogen heeft voor de speakers. Zolang je gewoon normale consumenten speakers hebt die normaal gevoelig zijn (zegmaar alle normale speakers van alle gangbare merken) hoef je helemaal niet naar vermogens en specificaties te kijken.

Alles werkt gewoon met alles binnen die catagorie.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 15:17

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit is toch echt al heel vaak langs gekomen. Zoek maar eens op "speaker receiver watt". Daar vind je diverse topics met dit soort vragen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?