Toon posts:

Speaker Switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben eigenlijk op zoek naar een speaker switch voor mijn z-5500. Ik heb namelijk de complete set met 5 speakers en 1 subwoofer, en ook heb ik nog eens 5 speakers over van mijn oude z-5500 set. Maar nu wil ik eigelijk twee surround systemen, 1 bij mijn PC en 1 bij mijn TV die op die zelfde subwoofer zijn aangesloten (andere subwoofer met control panel heb ik dus niet meer). Dus ik zoek een soort van switch waarmee ik op (het liefst) 1 druk op de knop switch naar de surround voor de pc en als ik nog een keer op die knop druk, dat hij dan weer terug switch naar de surround voor mijn TV. Ik ben al wel opzoek gegaan naar deze switches maar ik kan alleen geen goede vinden. Ik moet er dus 1 hebben met een aansluiting die vanuit mijn subwoofer komt(waar de versterker van de z-5500 in zit), en dan nog eens twee voor mijn ene speaker set en de andere. Beetje lastig uit te leggen, sorry. Misschien dat dit het een beetje duidelijker maakt, http://i716.photobucket.c.../Xybith/SpeakerSwitch.jpg. Snel in elkaar gezet dus stelt niet zo heel veel voor maar dit is wel zoiets wat ik bedoel.
Weet iemand deze te vinden die dus ook geschikt is voor surround?
Alvast bedankt!
Grz, Eric

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:14
Kun je niet zelf iets maken met
Afbeeldingslocatie: http://www.datapro.net/images/2025.jpg

Of is dat niet verstandig ivm vermogens/storing etc?

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Audio switches zijn best te vinden, alleen wel vaak maar voor stereo, terwijl jij minstens 5 kanalen per 'poort' nodig hebt.

Je zou kunnen kijken naar een audio/video switch die component aansluitingen heeft (rood,groen,blauwe tulp) en stereo tulp. Dan heb je ook 5 kanalen en aangezien dat soort apparaten volgens mij weinig meer doen dan enkel verbindingen leggen, maakt het weinig uit of die aansluitingen voor video bedoeld zijn of niet.
Bijvoorbeeld:
http://www.kabeltje.com/h...62fe751774b4469cb58f7ef29

Je hebt ze ook iets duurder met afstandsbediening etc.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• remco_k
  • Laatst online: 08-02 23:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verdicampo schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:42:
Of is dat niet verstandig ivm vermogens/storing etc?
Met die paar Watt die uit dat Logitech setje komt, hoef je je daar absoluut geen zorgen om te maken. Die gaat prima werken.

Of dat ook zo is bij de hierboven genoemde optie, weet ik niet. Geen idee hoe intern geschakeld wordt. Maar als dat ook gewoon een maak/breek contact is, werkt ook dat prima.

Alles kan stuk.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zoiets kun je toch zelf wel bouwen met een paar reed-relaisjes?
Als het niet te koop is lijkt dat me de meest eenvoudige optie :).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok ik kan altijd nog zoiets zelf proberen in elkaar te zetten, maar dan moet ik wel sterke schakelaartjes hebben die zoiezo een vermogen aankunnen van +/- 60 Watt per speaker. maar met de switches van Kabeltje.com, staat er dit:
Ingang: 4x Composiet video
4x S-video
4x Component video
4x Audio links/rechts
Uitgang:
1x composiet video
1x S-video
1x Component video
1x Audio links/rechts
Moet ik het niet precies andersom hebben want ik neem aan dat de Ingang hetgene is waar het geluid "erin" komt dus dat zou de aansluitingen moeten zijn vanuit de subwoofer, en er moeten dus twee uitgangen zijn Per speaker. Of zie ik dit helemaal verkeerd?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Elk beetje net reed relais kan dat gewoon aan , neem geen gewone schakelaartjes dus!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:24:
Ja ok ik kan altijd nog zoiets zelf proberen in elkaar te zetten, maar dan moet ik wel sterke schakelaartjes hebben die zoiezo een vermogen aankunnen van +/- 60 Watt per speaker. maar met de switches van Kabeltje.com, staat er dit:
Ingang: 4x Composiet video
4x S-video
4x Component video
4x Audio links/rechts
Uitgang:
1x composiet video
1x S-video
1x Component video
1x Audio links/rechts
Moet ik het niet precies andersom hebben want ik neem aan dat de Ingang hetgene is waar het geluid "erin" komt dus dat zou de aansluitingen moeten zijn vanuit de subwoofer, en er moeten dus twee uitgangen zijn Per speaker. Of zie ik dit helemaal verkeerd?
Hmm, goed punt, al is het de vraag of dat een probleem vormt, maar het zou kunnen dat het inderdaad eenrichtingsverkeer is ja. Sowieso zijn die dingen natuurlijk eigenlijk bedoeld voor line signalen en niet voor een versterkt speaksignaal. Dus misschien was mijn tip niet de allerbeste :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben al een beetje wezen zoeken naar zon relais, heb deze gevonden: http://shop.conrad.nl/ele...n/reed-relais/504580.html. Maar ik weet niet echt hoe zon relais werkt:O

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja die moet je hebben.

Verder een 5 voedinkje maken. Het zijn gewoon schakelaartjes, maar dan wel met een stroompje te bedienen:
Wikipedia: Relais

Neem er 2x5 en je hebt je 5 kanalen geregeld ;). (ground hoef je afaik niet te schakelen).
Verder connectortjes erbijzodat je de stekkers ook nog aan kunt sluiten en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
(Ik weet eigelijk helemaal niets van Relais af) Maar waarom heb ik 2x5 nodig en hoe zet ik dit in elkaar?:$ en hoe maak ik een 5 voedinkje?:p sorry voor deze vragen maar heb hier nog niet of helemaal geen verstand van ^^

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 21:42

painkill

Pain(k)(ill)

Aangezien jij er geen verstand van hebt moet jij iets hebben wat dit kant en klaar kan.
Ik snapt trouwens ook weinig van de uitleg van boudewijn, maar als ik het voor mij zag liggen zal ik het waarschijnlijk wel snappen.

Mijn SNES verzameling!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

painkill schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:09:
Aangezien jij er geen verstand van hebt moet jij iets hebben wat dit kant en klaar kan.
Ik snapt trouwens ook weinig van de uitleg van boudewijn, maar als ik het voor mij zag liggen zal ik het waarschijnlijk wel snappen.
Tsja "Als je het niet snapt moet je het niet doen" is niet echt de juiste insteek voor een tweaker he.

Topic-starter, lees eens over de wiki.
Elk relais laat je 1 van je 5 signalen schakelen ;).

ALs je dat hebt gelezen kun je met een standaard 5v adaptertje gewoon die relais voeden (zet er wel een diode over maar dat kan men je hier ook nog wel even uitleggen).

• remco_k
  • Laatst online: 08-02 23:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:24:
Ja ok ik kan altijd nog zoiets zelf proberen in elkaar te zetten, maar dan moet ik wel sterke schakelaartjes hebben die zoiezo een vermogen aankunnen van +/- 60 Watt per speaker.
Vergeet die 60Watt per speaker maar. Deel het door 10 en je zit beter in de buurt.

Verder moet je dit niet zelf willen bouwen met (reed) relais. Je hebt daar duidelijk geen knowhow voor.
Die A/B switch zie ik nog wel als mogelijke oplossing... Je moet alleen even de juiste pootjes pakken en klaar.

Alles kan stuk.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

remco_k schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:28:
[...]

Vergeet die 60Watt per speaker maar. Deel het door 10 en je zit beter in de buurt.

Verder moet je dit niet zelf willen bouwen met (reed) relais. Je hebt daar duidelijk geen knowhow voor.
Die A/B switch zie ik nog wel als mogelijke oplossing... Je moet alleen even de juiste pootjes pakken en klaar.
offtopic:
Je bent bij tweakers dus moet je verder kunnen met dingen als je dat wil, ook als je er geen verstand van hebt. Je leert dingen vanzelf.

Verwijderd

Topicstarter
Deze is wel goed geloof ik. Deze is dus voor 2 speaker geschikt. Wat dat betreft is deze perfect! Ik kijk nog wel even verder maar iig al wel vast bedankt!

Verwijderd

Ik weet niet of je bij groningen in de buurt woont maar bij de Saturn lag bij de kassa ook een luidsprekerswitch, ook wel meerdere, en niet zo'n dure denk ik.

En die die ik hierboven stuurde staat ook op ebay

http://cgi.ebay.nl/2-Room...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

voor 9 pond:

http://cgi.ebay.nl/2-WAY-...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Of deze, gewoon in NL:
http://www.marktnet.nl/2-...er-schakelaar-3109153.htm

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik woon niet bijzonder ver van groningen vandaan dus kan idd wel eens kijken bij de saturn. Verder bedankt voor de informatie, denk wel dat ik die van B-Tech ga bestellen als er niets bij Saturn ligt. Bedankt dus voor het opzoeken voor me:D

Verwijderd

Die van B-Tech staat dus ook op ebay.. Vind wel dat hij er beter uit ziet dan die zwarte, maar dat zegt natuurlijk niks.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 22:22 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Ohja ik zie ze idd en ik vind die van B-Tech wel een stuk mooier =) Bedankt en ga er zeker werk van maken:D
Grz, Eric
Pagina: 1