Video opnemen op HD3870??

Pagina: 1
Acties:

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Zoals de titel al zegt,

Kan je op een Jetway radeon HD3870 512 DDR4 een camcorder aansluiten en zo de beelden digitaal opnemen?

Ik twijfel namelijk, mijn handleiding zegt van wel ( optional function ), hier en daar lees ik het ook op internet maar krijg het niet voor elkaar.. :|

Ik heb een gewone s-video kabel aangesloten en gezocht met videodvdmaker naar een apparaat maar dat wordt niet gevonden..

Kan iemand mij vertellen of het daadwerkelijk werkt en zo ja met welke programma's of dat ik hier de noob uithang 8)7

( hoop dat ik het topic op de juiste plaats ben gestart? )

Alvast dank!

Wear Sunscreen!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het gaat dus niet om een digitale camcorder? De meeste digitale camera's hebben namelijk een IEEE 1394 (aka FireWire of i.LINK) aansluiting om beelden digitaal op je PC te krijgen. Daar heeft je videokaart niets mee te maken. Sommige videokaarten hebben een video-ingang (bijv. S-video of component) om analoge signalen binnen te krijgen. Voor dat laatste heb een ViVo kabel nodig, die zou bij je kaart moeten zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 25-01-2009 17:32 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Nee, het betreft een hi8 ( schijnt wel digitaal op te nemen ) met s-video en gewoon tulp uitgang..

Maar de videokaart "schijnt" dus wel analoog op te kunnen nemen.. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Humma Kavula op 25-01-2009 17:30 ]

Wear Sunscreen!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

dat lijkt me niet. het is een videokaart, maar dat betekent in principe dat er video *uit* komt.
sommige oude ati kaarten hadden ook een functie om video te importeren, maar zover ik kan vinden geen enkele van de HDxxxx series.

als je video digitaal wilt importeren moet je uitzoeken of je videocamera een aansluiting heeft voor firewire. (en je pc ook, zo niet, een losse pci kaart voor firewire kopen)

Hi8 is analoog...
dan kun je de video alleen analoog opnemen, en daarvoor heb je een losse video capture kaart nodig (let ff op dat dat n andere kaart is dan n tuner kaart)
video capture kaarten zijn ook als usb te krijgen, dat is makkelijker met aansluiten :)

[ Voor 3% gewijzigd door AlexanderB op 25-01-2009 17:32 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Met oude videokaarten bedoel je de X-serie?

Wear Sunscreen!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

de vivo kaarten (vivo=video in, video out)
maar je kunt beter n losse capture kaart kopen :)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je geen ViVo kabel hebt en er geen ViVo aanduiding op de doos (of op de kaart zelf) staat, heeft jouw kaart waarschijnlijk niet de mogelijkheid voor video-in. Dan heb je inderdaad een video capture kaart nodig.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Ok dank,

ook weer uit de wereld..:)

Op zoek naar een capture kaart dan maar..

Wear Sunscreen!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Meestal staat er wel aangegeven of er ViVo op je grafische kaart zit. Op mijn X1950XT was dat in ieder geval wel zo. Wel heb je als je gebruik wilt maken van die functies, denk ik, een speciale s-video kabel nodig en de bijbehorende ATi software (ATi Avivo heet dat pakket dacht ik). Het zou mij in ieder geval niets verbazen als het in geen enkel ander programma zou werken.

Nog een vraag: staat er in je apparaatbeheer onder "besturing voor geluid, ..." ook iets als "ATi T200 Unified AVStream driver"? Volgens mij heeft dat onderdeel te maken met de capturemogelijkheden van je videokaart.

Edit:
Ik heb nog even nagekeken wat er voor kabels bij mijn X1950 werden geleverd: je hebt inderdaad een aparte s-video kabel nodig. Deze heeft zowel een in- als uitgang, zie deze foto en dan is het de kabel helemaal aan de linkerkant.

[ Voor 20% gewijzigd door AntonH op 25-01-2009 17:55 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
@anton,

dat pakket zat er niet bij, en onder device manager heb ik wel 2 HDaudio devices ( geen losse soundkaart ) maar dat kan net zo goed aan W7 liggen... ;)

Avivo herkent ook niks, mijn fout denk ik... ;)

-edit- Dank, die foto maakt het duidelijk, die zit er dus niet bij.. 8)7

Dank!

[ Voor 16% gewijzigd door Humma Kavula op 25-01-2009 18:04 ]

Wear Sunscreen!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Humma Kavula schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:58:
@anton,

dat pakket zat er niet bij, en onder device manager heb ik wel 2 HDaudio devices ( geen losse soundkaart ) maar dat kan net zo goed aan W7 liggen...;)

Avivo herkent ook niks, mijn fout denk ik...:)

Dank!
Dat zijn drivers om het geluid over te brengen via HDMI. Als ik ook zoek naar een HD3870 i.c.m. ViVo vind ik ook vrij weinig. Ik denk dat ViVo niet standaard was op de HD38xx videokaarten. Het beste kun je er van uitgaan dat het er niet opzit. Is een goedkoop tv-kaartje in dat geval niets voor jou? Bijvoorbeeld een Pinnacle PCTV 110i (zie V&A ;)).

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Was al druk op zoek,

Ga dit proberen...;) V&A aangeboden: PCI TV kaart

Geen idee of het werkt maar voor die prijs kon ik het niet laten, als het niet lukt kan ik altijd nog meer uitgeven..;)

Wear Sunscreen!

Pagina: 1